Strona 1 z 2

pompa wtryskowa

: śr mar 30, 2011 12:20
autor: rob3rt1982
witam
Mam pytanie, czy mozna stwierdzic przykladajac kciuka do wylotu pompy paliwowej 1.9 tdi agr , ze ni edaje wystarczajacego cisnienia i nie otwiera wtrysku? czy tez takowe cisnienie powstaje dopiero w wtrysku paliwowym. Czy pompa musi byc podlaczona do calego ukadu paliwowego, czy tez mozna zrobic to na krutko? z gory dziekuje za odpowiedz
pozdrawiam

pompa wtryskowa

: śr mar 30, 2011 13:34
autor: munior
rob3rt1982 pisze:Mam pytanie, czy mozna stwierdzic przykladajac kciuka do wylotu pompy paliwowej 1.9 tdi agr , ze ni edaje wystarczajacego cisnienia i nie otwiera wtrysku?
Nie mozna tak niczego stwierdzić ,bo wtrysk otwiera się przy ciśnieniu ok.190 bar ,jak chcesz to sprawdzic przykładając palec :grin:
rob3rt1982 pisze:Czy pompa musi byc podlaczona do calego ukadu paliwowego, czy tez mozna zrobic to na krutko?
Tak pompa musi być podłaczona .Jak chcesz sprawdzić cokolwiek na krótko,czyli wymontowaną pompę ,to nic nie sprawdzisz bez odpowiedniego sprzetu

pompa wtryskowa

: śr mar 30, 2011 13:37
autor: piori
Pompa wytwarza ciśnienie rzędu 1000 barów, nie wiem jak chcesz takie ciśnienie oceniać przykładając kciuk... Wtrysk zaczyna otwierać się w TDI w okolicach 200 barów (zależy jaki silnik), więc nawet jak paliwo jest rozpylane, to nie znaczy że pompa jest sprawna. Możesz przykręcić do rurki z pompy wtryskiwacz wyjęty z silnika i ocenić czy paliwo jest dobrze rozpylane podczas kręcenia rozrusznikiem, tylko uważaj na oczy.

pompa wtryskowa

: śr mar 30, 2011 14:03
autor: rob3rt1982
Rozumie, przy podlaczniu tego wtrysku uklad musi byc dobrze odpowietrzony? to moj mechanik przylozyl kciuka i kręcac rozrusznikiem stwierdził , że pompa ma za małe ciśnienie. hmmm zrobiłem wielkie gały , no ale nie jestem w temacie czy ma racje czy nie. Zdarzyło mi sie zapowietrzyc ten silnik, odpowietrzylem go , ale to troche trwało. Padła mi pompa , kupiłem używaną z zapewnieniem że dziala. normalnie załamka......moze ta pompa jest dobra tylko uklad nie odpowietrzony?

pompa wtryskowa

: śr mar 30, 2011 14:20
autor: Adamm
rob3rt1982, a moze mechanik ktory ja montowal jest do d....

TDI w miare szybko sie sam odpowietrza

pompa wtryskowa

: śr kwie 13, 2011 13:03
autor: rob3rt1982
dzien doberek
co sie okazalo! pompa byla padaka, zostala zalozona nowa . Wszysto zostalo podlaczone poprawnie, silnik ma cisnienie, wtryski sparwdzone. Auto nie odpala, po dmuchnieciu samostartem sinik chodzi, ae nei odpala na paliwie. Ale walek , nie wiadomo czego sie czepic? :rozpacz: Panowie, jakies propozycje?

pompa wtryskowa

: śr kwie 13, 2011 13:10
autor: damcio151
pompa w ogóle podaje paliwo ? rozrząd ustawiony prawidłowo ?

pompa wtryskowa

: śr kwie 13, 2011 13:11
autor: rob3rt1982
tak, wszystkie wtryski rozpylaja mgielke, tak jak powinno byc, rozrzad ustawiony do znakow.

pompa wtryskowa

: śr kwie 13, 2011 13:19
autor: Łuki_79
Po poluzowaniu nakrętek przewodów wysokiego ciśnienia na wtryskach i kręceniu rozrusznikiem leci paliwo??

pompa wtryskowa

: śr kwie 13, 2011 13:23
autor: rob3rt1982
tak , przewody odpowietrzone, paliwo leci, no i silnik nie zaskakuje

pompa wtryskowa

: śr kwie 13, 2011 13:45
autor: nigol_jom
Tak głupio się zapytam o świece żarowe czy grzeją? ... bo skoro paliwo leci itd to raczej powinien odpalić skoro to "zapłon samoczynny"

pompa wtryskowa

: śr kwie 13, 2011 13:46
autor: Fahoo
skrajnie przestawiony kąt wtrysku na pompie

pompa wtryskowa

: śr kwie 13, 2011 13:51
autor: rob3rt1982
swiece żarowe dzilaja trzy jedna padnieta, wiec i tak sinik powinien dzialac. Co do kata wtrysku, ta popma ma jedno polozenie w stosunku do poska rozrzadu, czy istnieje jakis sposob na przestawienie tego kata?

silnik nie odpala

: śr kwie 13, 2011 14:02
autor: rob3rt1982
Szanowni Forumowicze. Sprawa wyglada tak, mechanik przestawial kat wtrysku we wszystkie mozliwe strony i sinik wciaz nie odpala. Przyczyna padniecia mojego golfika bylo zatarcie pompy. Dzialał do ostatniego tchnienia, po padnieciu popmy probowalem go odpaic oczywiscie nie zagadal. W pasku urway sie dwa zeby i troche go potargalo ale sie nie przestawil. Po wyminie pompy wtryski sikaja jak z pyty strzelil :grin: wiec to nie wina pompy, ani wtryskow. Cisnienie w cylindrach w normie, odpala na eterze. wyczerpaly sie ustawiania kata wtrysku. Oczywiscie jest odpowietrzony. No i nie gada!! czy ktos mial takie przeboje? moze cos z elektryka po drodze siadlo? jakies pomysly?
pozdrawiam