Gwiżdżąca turbina - co to oznacza?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Cikczak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: wt sty 24, 2006 14:11
Lokalizacja: Wrocław/Przemyśl
Kontakt:

Gwiżdżąca turbina - co to oznacza?

Post autor: Cikczak » ndz mar 05, 2006 10:36

Witam!
Mam pytanko czy gwiżdżąca turbina w 1.9TDI (silnik AHF) to oznaki czegoś niedobrego??
Jeżeli tak to jaki jest koszt regeneracji turbawki albo koszt nowej/używanej???
PZDR
CIKCZAK
Ostatnio zmieniony ndz maja 13, 2007 12:22 przez Cikczak, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » ndz mar 05, 2006 11:41

nie martw sie tak, wszystk powinno byc w porzadku. w tym silniku dosyc glosno dziala turbinka przez to masz taki fajniutki dzwiek



Awatar użytkownika
barteKKK03
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 15224
Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22

Post autor: barteKKK03 » ndz mar 05, 2006 12:08

Wszystko jest OK.
Ciesz sie że ci gwizdze to znaczy że jest wszystko dobrze z turbawką.



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » ndz mar 05, 2006 13:44

Ale kolego na tyle co opisałes ze gwizdze to nie wiele mozemy Ci pomóc kazda gwizdze ale co... nagle zaczeła głosniej czy cos? Mozesz miec nie szczelny dolot... moze gdzies przy intercoolerze byc nie szczelne i tez bezie gwizdac... opisz dokładnie problem bo z tego co napisałes to nic nie wynika kazde turbo gwizdze....



Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Post autor: NEMESIS » ndz mar 05, 2006 21:13

Rapix pisze:Ale kolego na tyle co opisałes ze gwizdze to nie wiele mozemy Ci pomóc kazda gwizdze ale co... nagle zaczeła głosniej czy cos? Mozesz miec nie szczelny dolot... moze gdzies przy intercoolerze byc nie szczelne i tez bezie gwizdac... opisz dokładnie problem bo z tego co napisałes to nic nie wynika kazde turbo gwizdze....
dokładnie, czy to jest świst zasysanego powietrza ??? czy gwizd przycierających sie łożysk ?? :panna: może być to lub to , jak napisał RAPIX..za mało danych...ten drugi dzwięk nie moze trwać długo bo się turbina rozsypie...nie uciekł Ci olej z silnika ?? wiec jak słyszysz te swisto-gwizdy od dłuższego czasu to pewnie zwykły dżwięk pracy turbo !!!! :grin:



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » ndz mar 05, 2006 23:13

pusty wydech tez pozwala lepiej slyszec turbinke. u ojca w 1.8td bardzo ladnie slychac i dziala jak najbardziej poprawnie. wiecej danych. normalne ze bedzie swiszczec jak dostanie obrotow tylko wazne jak swiszczy.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Gluters
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: wt mar 27, 2007 23:31
Lokalizacja: PZL Zakrzewo Złotów
Kontakt:

Post autor: Gluters » wt maja 01, 2007 22:21

nie tylko pusty wydech, ale też stożkowy filtr powietrza - w JR daje niezły efekt (szkoda że moc bez zmian)


[img]http://images47.fotosik.pl/309/a704d3a87033e392.jpg[/img]
GULF
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... &start=195

mular
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: czw lut 08, 2007 23:56
Lokalizacja: chelm

Post autor: mular » wt maja 01, 2007 22:33

Koledzy u brata tez tak gwizdze kupil wczoraj bryke silnik AHF i to slychac ja zaraz po odpaleniu jak stanie sie za samochodem i juz sie przestraszylem ze to turbinka siada bo u mnie wcale jej nie slychac a pompuje 1950mbar.To czy we wszystkich AHF ach tak glosno pracuje.



Awatar użytkownika
Sabre21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 17:46
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

glosniej...

Post autor: Sabre21 » pn maja 07, 2007 11:47

Witajcie chlopaki ja w swojej furze tez odczulem glosniejsza prace turbiny lecz nie jestem w stanie okreslic czy to jest nieszczelny dolot czy cos z lozyskami, swiszczy normalnie jak sie normalnie jezdzi ale przy gwaltowniejszym dodaniu gazu od niskich obrotow slychac mocnieszy zasys powietrza tak to potrafie okreslic... :okej: pomoc mile widziana :pub:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn maja 07, 2007 11:57

nówka turbinka nic nie świszczy, nawet bez Kata jej nie słychać

jak juz jest luz to delikatnie gwiżdże, i słychać najlepiej na niskich obrotach jak się wirnik rozpędza..

jak słychać zasys powietrza to najprawdopodobniej jest nieszczelność w dolocie i powietrze uceka głośno sapiąc



Awatar użytkownika
janu5z
TDI Power
TDI Power
Posty: 60
Rejestracja: śr cze 20, 2007 18:27
Lokalizacja: PPL
Kontakt:

Post autor: janu5z » czw cze 21, 2007 18:29

Ja się podłaczę po temat kolegi Cikczak, mianowicie chodzi mo o to czy normalne jest aby na zimym silniku do 70C turbo przy zmianie biegów ładnie świstało a na ciepłym 90C czasami wogóle nie było słyszalne?? Moje auto to Polo 1.4 TDI z sprężarką Garreta przebieg ok 110k.



Awatar użytkownika
Christopherek
Forum Killer
Forum Killer
Posty: 812
Rejestracja: czw gru 01, 2005 18:27
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi a4 b6 cabrio
Silnik: Bfb
Kontakt:

Post autor: Christopherek » pt cze 22, 2007 20:51

z tego co cowboy napisał to wnioskuję że u mnie też jest coś z dolotem nie tak bo jak zmieniam biegi to słychać syk jakby w pb zawór upuszczał ciśnienie z turbiny.poza tym na samym dole węża od dolotu mam na złączeniu olej więc pewnie i tam jest jakaś nieszczelność.we wtorek golfa wstawiam do kolesia od diesli i zmienia kompletny rozrząd + czyszczenie całego dolotu.i wtedy okaże się co jest arty mój arl.dziś zaobserwowałem coś bardzo dziwnego mianowicie śrddnio spalał po mieście ok 8l a dziś było 12l.poza tym średnie było pokazywane i zmieniało się o 0,1 zazwyczaj a dziś masakrycznie szybko rosło w górę i tak samo szybko opadało.nie mam pojęcia co tam się działo.poza tym u mnie turbinę też strasznie słychać jak się wkręca na obroty i sam nie wiem czy to dobrze czy już lipa.dowiem się po wizycie u mechanika i zobaczę czy arl ze mną jeszcze będzie czy niestety będę musiał się z nim rozstać


Są-Vw Passat b6 variant 2.0 cbbb i Audi a4 b6 cabrio 1.8t bfb
Były-Vw golf mk3 1.8 aam, Vw golf mk4 1.9 arl, Vw golf mk3 2.0 ady, Vw polo 6n 1.6 ajv,Vw golf mk3 1.8 adz cabrio,Audi a4 b5 avant 1.9 avg, VwNew Beetle 1.8Tawv, Vw New Beetle 1.8T awu,Vw Passat b5fl variant 1.9avf

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt cze 22, 2007 21:10

Christopherek pisze: zobaczę czy arl ze mną jeszcze będzie czy niestety będę musiał się z nim rozstać
spokojnie to tylko turbina :)

trzeba sprawdzić cały dolot, tam gdzie sączy sie olej jest prawdopodobnie nieszczelność

widocznie turbinka juz swoje dostała i lekko puszcza oleum...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 107 gości