Strona 1 z 1

Sruba walu korbowego

: czw mar 17, 2011 16:59
autor: prymusnmr
Witam uzytkownikow i prosze o porade.Pacjet to Fabia 2004 rok 1.9 SDI ,a problem tkwi w tym ze przy wymianie rozrzadu zaowazylem maly wyciek oleju na z sumeringu na wale korbowym i to nie jest takie duze zmartwienie bo czesc jest tania zas sek w tym ze za nic n ie moge sie uporac ze sruba,probowalem zaprzec sie o kolo masowe od strony sprzegla,przerobilem gruba blache wkrecajac ja na kolo zebate zeby je podeprzec,nakladalem nasadke i krecilem rozrusznikiem i wciaz lipa.Nie mam pojecia jak ta Larwe odkrecic.

Slyszalem (widzialem na youtube) ze w miejsce swiecy mozna cos wlozyc w celu zablokowania tloka lecz mam obawy ze cos trzasnie...
A moze sa jaklies wielkie nasadki na kolo zebate w celu podparcia?

POMOCY :banghead:

Sruba walu korbowego

: czw mar 17, 2011 19:29
autor: Rafał 21
prymusnmr pisze:Slyszalem (widzialem na youtube) ze w miejsce swiecy mozna cos wlozyc w celu zablokowania tloka lecz mam obawy z
Chyba sobie żarty robisz z tą blokadą przez otwór świecy! . TO juz pewniej wyjąć rozrusznik i tam zablokować wieniec. A próbowałeś 5 bieg + hamulec ?? [DRUGA OSOBA]

Sruba walu korbowego

: czw mar 17, 2011 22:36
autor: KamilP
Rafał 21, Dobrze mówisz, wrzucić mu bieg i nawet ręczny zaciągnąć i powinno dać radę. Ale z tą blokadą to na prawdę poroniony pomysł.. :otepienie:

Re: Sruba walu korbowego

: czw mar 17, 2011 23:31
autor: prymusnmr
Rafał 21 pisze:
prymusnmr pisze:Slyszalem (widzialem na youtube) ze w miejsce swiecy mozna cos wlozyc w celu zablokowania tloka lecz mam obawy z
Chyba sobie żarty robisz z tą blokadą przez otwór świecy! . TO juz pewniej wyjąć rozrusznik i tam zablokować wieniec. A próbowałeś 5 bieg + hamulec ?? [DRUGA OSOBA]

Calkiem mozliwe ze poroniony ale zwroc uwage w polowie tego filmu jesli tylko ktorys z was kto mnie skrytykowal zna angielski to powinien zrozumiec... link ponizej a cala operacja jest w 4 czesciach
" onclick="window.open(this.href);return false;

Sruba walu korbowego

: czw mar 17, 2011 23:38
autor: prymusnmr
na tym filmie dokladnie widac z\e koles wklada gumowy wezyk........i jak niedowiarki,sposob drugi o ktorym mowi to zablokowanie kola masowego....
na innych filmach (tez angielskich)pokazane jest jak mozna zablokowac klucz nasadowy o polos lub czesc wahacza i krecic rozrusznikiem okolo sekundy w celu odkrecenia sruby...

Sruba walu korbowego

: pt mar 18, 2011 15:57
autor: prymusnmr
temat uwazam za zakonczony,dzis lub jutro postaram sie wkleic fotki,ale powiem wam ze blokade na kolo zrobilem dzis w nocy o grubosci okolo 2 cm.

Sruba walu korbowego

: pt mar 18, 2011 19:52
autor: Rafał 21
prymusnmr pisze:na tym filmie dokladnie widac z\e koles wklada gumowy wezyk........i jak niedowiarki,sposob drugi o ktorym mowi to zablokowanie kola masowego....
prymusnmr, ja tylko wierzę gdy na niej leżę :P Jak zauważyłem ty też nie uwierzyłeś w te nowatorskie metody tak do końca ?? Najskuteczniejszym jest klucz udarowy .Lub proste blokady jak ty poczyniłeś aż do skutku ..

Re: Sruba walu korbowego

: pt mar 18, 2011 21:51
autor: JABcok20
prymusnmr pisze:na tym filmie dokladnie widac z\e koles wklada gumowy wezyk........i jak niedowiarki,sposob drugi o ktorym mowi to zablokowanie kola masowego....
na innych filmach (tez angielskich)pokazane jest jak mozna zablokowac klucz nasadowy o polos lub czesc wahacza i krecic rozrusznikiem okolo sekundy w celu odkrecenia sruby...
z całym szacunkiem ale jak nie chcesz zrobić przypadkiem krzywdy silnikowi to zablokuj to koło zamachowe nawet śrubokrętempod miską o krawędź bloku albo w otworze do ustawiania zapłonu.
mi też się zdarzyło zostawić klucz na wale i zakręciłem rozrusznikiem a koło się odkręciło ale co bęzie jak śruba się zerwie bądź ktoś kiedyś wkręcał ją i samorował spawem na zimno ( co kiedyś widziałem na własne oczy a gościu mówił że tak się robi??). ja tak nie robie i nie widze powodów:D;)

Sruba walu korbowego

: pt mar 18, 2011 22:19
autor: wesol
W zadnym wypadku akcje odkrecania rozrusznikiem!!!! Niektore auta maja gwint lewy i co wtedy. W oplu mamy np 1.7 i ma prawy gwint ale 1.9 i 1.3 maja lewy. Srube ostukac duzy mlotkiem zamach zablokowac dobra znasadke i klucz zalozyc z przedluzka i sie odkreci. Przerabialem to juz dziesiatki razy w pracy. W golfie tez mialem problem z odkreceniem ale po meczarniach poszlo bez problemu.

Re: Sruba walu korbowego

: sob mar 19, 2011 02:07
autor: prymusnmr
wesol pisze:W zadnym wypadku akcje odkrecania rozrusznikiem!!!! Niektore auta maja gwint lewy i co wtedy. W oplu mamy np 1.7 i ma prawy gwint ale 1.9 i 1.3 maja lewy. Srube ostukac duzy mlotkiem zamach zablokowac dobra znasadke i klucz zalozyc z przedluzka i sie odkreci. Przerabialem to juz dziesiatki razy w pracy. W golfie tez mialem problem z odkreceniem ale po meczarniach poszlo bez problemu.
a to jest forum opla czy golfa?? bo juz sam niewiem...rozrusznikiem probowalem lecz wygladalo na to ze nie dawal rady przekrecic kolem zamahowym i kontrolki przygasaly.
ja zrobilem sobie blokade na kolo z dwoma otworami do przykrecenia o grubosci 2 cm...gruba poniewaz wczesniej zrobilem z 6mm blachy i sie wygiela,do tego nasadka zwykla(KUTASONIK) i rura dlugosci 1,5metra i pooooszlo jak po masle.

Re: Sruba walu korbowego

: sob mar 19, 2011 02:11
autor: prymusnmr
.... ale co bęzie jak śruba się zerwie bądź ktoś kiedyś wkręcał ją i samorował spawem na zimno ( co kiedyś widziałem na własne oczy a gościu mówił że tak się robi??). ja tak nie robie i nie widze powodów:D;)[/quote]


ta obcja odpada poniewaz auto bylo serwisowane non stop , dodam ze serwis wymienia pompe wodna co druga wymiane paska rozrzadu bynajmniej w UK.
...a zerwac sie zawsze moze i tego sie najbardziej obawialem :chytry:

Sruba walu korbowego

: sob mar 19, 2011 19:09
autor: prymusnmr
http://img23.imageshack.us/i/19032011050.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img140.imageshack.us/i/19032011049.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;


oto fotki blokady