spadek mocy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pamo84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw mar 10, 2011 20:40

spadek mocy

Post autor: pamo84 » ndz mar 13, 2011 14:49

Witam.Mam taki mały problem z golfikiem 3 TDI 110 kucy iż traci moc tak powyżej 3200 obr/min .Wymieniłem już przepływomierz bo tak wykazał komp u mechanika reszta ok żadnych problemów nie wykazał.Dodatkowo mój golfik ciężko odpala po rozgrzaniu ale to działo sie już dużo wcześniej. Prosze o pomoc.



rutek32ef
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn mar 29, 2010 22:01
Lokalizacja: Białystok

spadek mocy

Post autor: rutek32ef » ndz mar 13, 2011 14:57

Jeżeli masz vaga to zrób logi i będzie wszystko jasne, bo tak to można strzelać i nie trafiać w usterkę.
Np.może być zaworek n75 lub zapiekające się kierownice w turbinie i inne.



pamo84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw mar 10, 2011 20:40

spadek mocy

Post autor: pamo84 » ndz mar 13, 2011 15:18

A logi robi się podczas jazdy tak. działo sie to już wcaeśniej ale wystarczyło go zgaśic i było dobrze ale teraz to już nic nie pomaga



rutek32ef
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn mar 29, 2010 22:01
Lokalizacja: Białystok

spadek mocy

Post autor: rutek32ef » ndz mar 13, 2011 17:43

Logi robi się vagiem na 3 lub 4 biegu od obrotów ok.1400 i pedał przyśpieszenia na max aż do 4500obrotów.
Na moje oko turbo ci przeładowuje i masz notlauf komp przechodzi ci w tryb awaryjny i masz spadek mocy, po zgaszeniu i odpaleniu masz reset ustawień i wszystko wraca do normy możesz poruszać sztangą przy turbinie powinna chodzić płynnie nie za sztywno jeżeli będzie chodzić skokami to poruszaj w jedną i drugą stronę kilka razy i się przejedź na jakiś czas powinno pomóc.Dzieje się tak bo kierownice turbiny się zacinają od zalegającego nagaru ze spalin. Jak poruszasz sztangą i sprawdzisz to daj znać czy pomogło. :bigok:
Pozdro.



pamo84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw mar 10, 2011 20:40

spadek mocy

Post autor: pamo84 » ndz mar 13, 2011 20:15

Dzięki na pewno spróbuje . A jeśli masz racje to czeka mnie rozbieranie choć jakoś nie mam odwagi w nim grzebać . Sam nawet ciągniki swoje rozpołowiłem a do golfika respekt czuje. A ile taka usługa może kosztować?



rafxxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn sie 31, 2009 01:38
Lokalizacja: szczecin

spadek mocy

Post autor: rafxxx » ndz mar 13, 2011 22:21

na forum regionalnym popytaj do kogo warto sie udac bo co mechanik to inna cena i jakosc pracy



rutek32ef
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn mar 29, 2010 22:01
Lokalizacja: Białystok

spadek mocy

Post autor: rutek32ef » pn mar 14, 2011 01:52

Ja zakładam od samego początku że masz silnik afn 110KM(bo 90konny tdi ma turbinę WG a ona nie ma zmiennej geometrii) więc,
czyszczenie kierownic nie jest takie trudne gorzej jest już z nastawnikiem gdzie naprawdę można spiprzyć robotę.A tym łatwiejsze będziesz miał zadanie bo jak naprawiasz maszyny rolnicze to i turbinkę przeczyścisz.Chyba że chcesz dać zarobić komuś około 400stówki.
Tu masz porady:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=78603" onclick="window.open(this.href);return false;
Ta lepsza:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=373199" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja jestem ze wsi i nie boję się grzebać przy autach i maszynach a najbardziej lubię przy elektronice :smoke: wychodzę z założenia że jeżeli nie będziesz nic robił to się nigdy nie nauczysz a jak coś zepsujesz to masz motywację żeby naprawić a przecież człowiek uczy się na błędach :grin:



pamo84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw mar 10, 2011 20:40

spadek mocy

Post autor: pamo84 » pn mar 14, 2011 21:04

Dzięki za fachową pomoc rzeczywiście to nic strasznego z tą turbiną. Co cie nie złamie to cie wzmocmi kiedyś trzeba się nauczyć. Ale narazie sie wstrzymam głównie z braku czasu. A sztanga chodzi jak należy lekko i bez zacięć.



Awatar użytkownika
Szymon Jarosz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 804
Rejestracja: wt mar 30, 2010 19:59
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Re: spadek mocy

Post autor: Szymon Jarosz » pn mar 14, 2011 22:58

(bo 90konny tdi ma turbinę WG a ona nie ma zmiennej geometrii) Co Ty pleciesz? :chytry:Nie kazdy 90 konny TDI ma zwykla turbine!


ObrazekObrazekObrazek

rutek32ef
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn mar 29, 2010 22:01
Lokalizacja: Białystok

spadek mocy

Post autor: rutek32ef » wt mar 15, 2011 10:54

Ciekawe nie wiedziałem a mógłbyś mi podać oznaczenia silników tdi 90 konnych gdzie siedzi VNT dzięki. :pub:
A może przerobiłeś se 1z lub nowszy model tdi 90konnego i wsadziłeś se turbinkę sterownik zaworek n75 i inne graty i masz ze zmienną co?



Awatar użytkownika
piotreq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: sob lis 13, 2004 15:59
Lokalizacja: Płock

Re: spadek mocy

Post autor: piotreq » wt mar 15, 2011 14:11

ALH 90KM ma VNT :hmm:



rutek32ef
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn mar 29, 2010 22:01
Lokalizacja: Białystok

spadek mocy

Post autor: rutek32ef » śr mar 16, 2011 08:02

Dzięki nie wiedziałem :pub:



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

spadek mocy

Post autor: italiano_83 » śr mar 16, 2011 10:15

Ale, tutaj bałagan w temacie :bajer: Wyraźnie autor napisał, że problem dotyczy golfa 3 110 kucy, a więc silnika AFN z turbo ze zmienną geometrią kierownic i tego się trzymajmy, a wycieczki o tym że 90 mają WG a jeden egzemplarz w golfie 4 90kM ALH ma vnt nic tu nie wnosi- przecież mowa o Golfie 3 i stwierdzenie
rutek32ef pisze:Ja zakładam od samego początku że masz silnik afn 110KM(bo 90konny tdi ma turbinę WG a ona nie ma zmiennej geometrii) więc,
jest jak najbardziej poprawne.

Kolego łapiesz odcięcie przy wyższych obrotach, co sugeruje przeładowanie, koledzy słusznie wskazują na konieczność wykonania logów, widać wtedy jak na dłoni co się dzieje. To że sztanga na postoju chodzi płynnie nie musi świadczyć o tym, że nie przycina się podczas jazdy.
Odnośnie problemów z paleniem auta kiedy jest ciepły, na forum jest obszerny temat ciężko pali ciepły/zimny wystarczy wpisać w wyszukiwarkę.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

spadek mocy

Post autor: munior » śr mar 16, 2011 11:36

italiano_83 pisze:To że sztanga na postoju chodzi płynnie nie musi świadczyć o tym, że nie przycina się podczas jazdy.
Zgadza się ,poza tym nie wystarczy że chodzi płynnie ,ma chodzić płynnie w pełnym zakresie ,czyli ok.2 cm ,jak chodzi płynnie w zakresie 1cm to i tak stoją kiery .Ale zanim kolega weżmie się za wyciąganie turbawki ,proponuję w miejsce zaworka n75 podmienić n18 od EGR


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 172 gości