Strona 1 z 1

MK4 AHF kopci na niebiesko

: ndz mar 13, 2011 14:18
autor: koVWal
Witam. Problem polega na tym, że gdy rano odpalany jest samochód to kopci na niebiesko. Nieraz ciężko odpala. Wszystko to dzieje się na zimnym silniku. Gdy jest silnik rozgrzany to nie kopci tylko jak mu się bardziej gazuje to wtedy zakopci trochę. Silnik miał regenerowaną turbinę bo brała olej, luz na wirniku wynosił 5mm i nie dało rady kręcić wirnikiem palcami. Teraz turbina zrobiona i także kupiona nowa gruszka do niej. Gdy turbo było popsute to strasznie kopcił. Teraz mniej po zregenerowaniu. Co to może być? Myślimy nad olejem w IC. Ale gdyby był olej w IC to by mógł tak kopcić? Jakie mogą być objawy?

MK4 AHF kopci na niebiesko

: ndz mar 13, 2011 14:43
autor: Haki
Możesz sprawdzić IC-ka i ewentualnie przepłukać ,,

Co do niebieskiego dymu .... to jest tyle tematów na forum ,że głowa mała ... POSZUKAJ :bajer:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=267784" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=303378" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=216801" onclick="window.open(this.href);return false;

Itp .... itd

MK4 AHF kopci na niebiesko

: ndz mar 13, 2011 14:46
autor: koVWal
Wiem czytałem tematy zanim napisałem nowego posta. Tylko tytułem się zgadzają a treścią (objawami) już niestety nie :(

MK4 AHF kopci na niebiesko

: ndz mar 13, 2011 21:59
autor: Haki
Sprawdź w 1 kolejności - ciśnienie na garnkach + ktoś z okolicy obeznany w VAG-u - niech porobi logi autka - i będzie już coś wiadomo ...

MK4 AHF kopci na niebiesko

: pn mar 14, 2011 19:49
autor: marcin998
Możesz mieć jeszcze olej w IC. Mogły też paść uszczelniacze zaworowe.
Rozumiem że jesteś pewien że to spalony olej?
Może jednak niedopalone paliwo taki jaśniejszy dym.
Ja bym zaczął od wyczyszczenia układu dolotowego jest to najtańsza opcja.

MK4 AHF kopci na niebiesko

: wt mar 15, 2011 00:25
autor: t0mal
Intercooler odpada - kopciłby nagrzany, uszczelniacze do wymiany objawy to kopcenie po odpaleniu (olej spływa po trzonkach zaworów na zgaszonym silniku) i zarzygany olejem kolektor dolotowy.