Strona 1 z 1

Turbina do wymiany ?

: czw mar 10, 2011 20:39
autor: *KonkordziK*
Witam,
Jak w temacie dziś rano jak parkowałem samochód przed pracą, zostawiłem go na chodzie przez dosłownie półtorej minuty i.. nie wiem czy to turbo ale słychać jak gwiżdże dosyć słyszalnie. Poradziłem się znajomego i twierdzi, że turbo daje o sobie znać aby wymienić.
Jeżeli rzeczywiście sprawdzą się "czarne myśli" to będe mieć niezłe klocki do rozgryzienia bo z tego co mi wiadomo turbo powinno wytrzymać więcej aniżeli 170 tyś km, tak więc przebieg pewnie mam standardowo "po tuningu".
- ile dam rade jeszcze pośmigać na tym turbo ?

Turbina do wymiany ?

: czw mar 10, 2011 21:02
autor: manior15
*KonkordziK* pisze:ile dam rade jeszcze pośmigać na tym turbo ?
a kiedy bedzie koniec swiata? :rozpacz: tylko po tym ze gwiżdże stwierdzasz ze jest do wymiany? katalizator jest czy wycięty?jakieś logi robiłeś? auto dobrze chodzi? nie muli? jak masz za dużo gotówki to możesz wymieniać..

Turbina do wymiany ?

: czw mar 10, 2011 21:22
autor: glus
Popieram kolege!
A turbo mozna zajechac w 10kkm.
A jak olej nie znika?

Turbina do wymiany ?

: czw mar 10, 2011 21:24
autor: *KonkordziK*
Jak jest zimno to czasem potrafi dmuchnąć dymem ale generalnie dymek jest okej. Nie wiem co w ogóle gwizdy oznaczają tak więc to są tyko przypuszczenia. a czy katalizator jest wycięty to nie mam pojęcia o co chodzi, Golf śmiga okej.

Turbina do wymiany ?

: czw mar 10, 2011 21:26
autor: *KonkordziK*
z olejem również okej, jednak czas najwyższy aby go wymienić.. :)

Turbina do wymiany ?

: pt mar 11, 2011 23:04
autor: manior15
u mnie też gwiżdże ale tylko dlatego ze nie ma katalizatora, nie przejmuj sie i śmigaj, a jakby się rozleciało to wymienisz i tyle

Turbina do wymiany ?

: pt mar 11, 2011 23:17
autor: italiano_83
*KonkordziK* pisze:dziś rano jak parkowałem samochód przed pracą, zostawiłem go na chodzie przez dosłownie półtorej minuty i.. nie wiem czy to turbo ale słychać jak gwiżdże dosyć słyszalnie.
A usłyszałeś ten dźwięk nie dlatego, że Twoje turbo się kończy, a dlatego że EGR zadziałał po chwili kiedy auto chodziło na obrotach jałowych na postoju i wtedy słychać takie niskie "fiuuu...."
Jeśli słyszysz "gwizd" w czasie przyspieszania z dolnych obrotów, to zrób logi dynamiczne, może VNT ci się zaczyna przycinać i wtedy zaczyna turbo podgwizdywać trochę.
manior15 pisze:jakby się rozleciało to wymienisz
Silnik :bigok: Jak się rozleci to olej pójdzie w dolot, wskazówka zamknie obrotomierz i pa :blush:

Re: Turbina do wymiany ?

: ndz mar 13, 2011 00:36
autor: guziolek
italiano_83 pisze:Jak się rozleci to olej pójdzie w dolot, wskazówka zamknie obrotomierz i pa :blush:
Chyba, że ma dobre sprzęgło, zachowa zimną krew i go szybko zgasi :bigok: Ewentualnie rozepnie węże ale to już więcej czasu trzeba....

Turbina do wymiany ?

: ndz mar 13, 2011 09:30
autor: cashtetzky
Podepnę się do tematu.

1) Odnośnie gwizdu. Jedni piszą że jak turbo wyraźnie gwiżdze (podczas przyspieszania) to jest ok, inni z kolei wprost przeciwnie. To jak to jest (silnik AHF)?
2) Jakiś czas temu gwizd był wyraźnie słyszalny już przed 2k obrotów. Przez PSJ w czasie zimy teraz go w ogóle nie słychać. Do tego dochodzi błąd na VAG'u 17965 oraz problem z poruszaniem sztangi turbo (kiedyś mogłem wykonać delikatny ruch góra dół, teraz widać że coś tą sztangę blokuje). Wszystko wskazuje na to, że suszara się zapiekła. Panowie jaki może być plus minus koszt czyszczenia turbo w warsztacie? Sam do tego nie chce się dotykać.

Turbina do wymiany ?

: ndz mar 13, 2011 10:01
autor: J.B.S.
Ostatnio czyściłem w leonie z czyszczeniem kolektora ssącego wyszło 360 zyla.Czyli wymontowanie,czyszczenie zamontowanie +uszczelki
Turbinę zawiozłem do magików rozebrali wyszkiełkowali i teraz jest gitara.