Strona 1 z 1

Sprzęgło i Turbina - audi a4 b6 1,9 TDI 130 km

: wt mar 08, 2011 20:44
autor: ala283
Witam!!!
Jak ocenić czy sprzęgło już pada czy nie.Mam audi a4 B6 1,9 TDI 130 km - od 1,5 roku działa tak samo bierze nie na samym dole ale gdzies tak zaraz za połową, pedał chodzi lekko (tak jak napisałem od kupienia auta nic się nie zmieniło) - kolega wsiadł i mówi odrazu , ze sprzęgło mam do roboty , ze siada?Dodatkowo mam pytanie - jak silnik spada z obrotów to w tych najniższych obrotach - słychac taki furkot - w szczególności przy zmianie biegów z 1 na 2 i jak stoje na biegu jałowym.Sprzęgło nie ma z tym związku.Prosze o poradę.Dziekuje !!!

Sprzęgło i Turbina - audi a4 b6 1,9 TDI 130 km

: wt mar 08, 2011 21:11
autor: Haki
Odnośnie sprzęgła http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=145219" onclick="window.open(this.href);return false; + tzw test pod górkę :bajer:

Może słyszysz syczenie - gwizd , a nie furkot ?

Sprzęgło i Turbina - audi a4 b6 1,9 TDI 130 km

: wt mar 08, 2011 21:30
autor: italiano_83
ala283 pisze:łychac taki furkot - w szczególności przy zmianie biegów z 1 na 2 i jak stoje na biegu jałowym
Sprawdź sprzęgło alternatora czy się nie zatarło, wtedy terkocze przy schodzeniu z obrotów i na biegu jałowym czasami też podczas hamowania silnikiem.
Napinacz paska osprzętu silnika skacze na biegu jałowym ?
Próbowałeś odpowietrzyć wysprzęglik hydrauliczny :?

Re: Sprzęgło i Turbina - audi a4 b6 1,9 TDI 130 km

: wt mar 08, 2011 22:04
autor: asko78
[/quote]Sprawdź sprzęgło alternatora czy się nie zatarło, wtedy terkocze przy schodzeniu z obrotów i na biegu jałowym czasami też podczas hamowania silnikiem [/quote]
Popieram też tak miałem w swiom ASZ zachodziłem w głowę co i jak i wymiana sprzęgiełka alternatora pomogła

Sprzęgło i Turbina - audi a4 b6 1,9 TDI 130 km

: czw mar 10, 2011 14:55
autor: ala283
Słychać furkot , chrobot (ch,ch,ch,ch - ostry nie metaliczny) nie świst - nie ma innej opcji - sprzęgło alternatora?To dochodzi z okolic turbiny, katalizatora tam w tych okolicach - kolega mówi , ze to moze być wina zwalniających łopatek w turbo , ze obijają się o obudowe?Ma ktos jeszcze jakis pomysł?A odnośnie sprzęgła - to auto powinno na każdym biegu ruszyć czy zgasnąć - wtedy sprzęgło jest jeszcze ok?

Sprzęgło i Turbina - audi a4 b6 1,9 TDI 130 km

: czw mar 10, 2011 14:55
autor: ala283
Prosze o radę

Sprzęgło i Turbina - audi a4 b6 1,9 TDI 130 km

: czw mar 10, 2011 15:14
autor: italiano_83
ala283 pisze:Słychać furkot , chrobot (ch,ch,ch,ch - ostry nie metaliczny) nie świst
Nagraj to. ..

Coś takiego :bajer:

[youtube][/youtube]
ala283 pisze:A odnośnie sprzęgła - to auto powinno na każdym biegu ruszyć czy zgasnąć - wtedy sprzęgło jest jeszcze ok?
Ty masz problem z wysprzęgleniem, a ten test sprawdza sprzęgło na uślizg, nie rób takich testów, bo szkoda silnika na tak drakońskie "duszenie" , chcesz sprawdzić uślizg sprzęgła ( na który i tak się nie skarżysz) to 4 bieg 50km/h i lekka górka i wtedy gaz w podłogę, będziesz widział czy się ślizga czy nie.

Sprzęgło i Turbina - audi a4 b6 1,9 TDI 130 km

: wt mar 15, 2011 21:10
autor: ala283
Witam!!!
Mama klejony element który znajduje się powyżej zaworu EGR - chyba to się nazywa pompa vacum - czy to od tego moze być ten dzwięk.
LINK -
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... 120&ty=118" onclick="window.open(this.href);return false;


Na zdjęciu od korka wlewu oleju po prawej stronie ten element metalowy z dwiema wężami góra dół i przy tym górnym było coś klejone wcześniej i to się na tym sklejeniu rusza.

Prosze o poradę co to jest i czy może być od tego?Czy to ma wpływ na moc auta też?