Dokręcanie głowicy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

francios
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt mar 08, 2011 17:27

Dokręcanie głowicy

Post autor: francios » wt mar 08, 2011 17:47

Witam
Mam problem z dokręceniem głowicy w silniku 1.6TD (JR). W książce znalazłem momenty 40Nm , 60Nm i 2x90*. Dokręcałem, i przy pierwszym 90* jedna szpilka dokręcała się ciężko a potem lżej. Szpilki mam nowe, po 60Nm zarysowałem je delikatnie aby ich nie przeciągnąć i wiedzieć kiedy jest 90*. Sprawdziłem kluczem i na pozostałych jest około 130Nm. Czy to wystarczy? Czy może wykręcić tą jedną i wkręcić starą szpilkę? Dokręcać następne 90*?
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Dokręcanie głowicy

Post autor: Fahoo » wt mar 08, 2011 19:20

tak ma byc
ze sie wydaje ze jak by lżej sie dokrecała ona sie wyciąga przy wkrecaniunie wnikasz
krecisz po równo 40 wszystkie w kolejnosci potem po 60 nastepnie dokrecasz zwykłym kluczem 1/4 obrotu i na koniec od początku raz jeszcze po 1/4
po to masz rozłozone na 4 kroki zeby było po równo i nic nie sumujesz ile masz po dokreceniu wszystkich


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

francios
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt mar 08, 2011 17:27

Dokręcanie głowicy

Post autor: francios » śr mar 09, 2011 00:45

Moje obawy są związane z tym, że przy pozostałych szpilkach klucz "pyka" przy 130Nm, a przy tej jednej nastawiam na 128Nm i szpilka się obraca i do tego obróciłem już ją o 180*. Co teraz zrobić? Dociągnąć pozostałe o 90* a potem przy rozgrzanym silniku jeszcze raz o 90*. Wiem, że już trochę namieszałem przy głowicy ale czy da się wybrnąć z tej sytuacji?



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Dokręcanie głowicy

Post autor: Fahoo » śr mar 09, 2011 08:37

to jak ostania dokreciles? byly juz 4 kroki?


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

arwam

Dokręcanie głowicy

Post autor: arwam » śr mar 09, 2011 10:13

prawdopodobnie wyrwałeś gwint w bloku.
i lepiej dla Ciebie żebym się mylił

uszczelkę masz metalową czy szmaciankę?


jeśli metalowa to już na 99% możesz zacząć szukać drugiego silnika lub bloku który nadaje się do ponownego wykorzystania o co bedzie raczej ciężko.
dokręca się tak jak książka pisze i się nie wnika że jedna idzie lżej a druga ciężej.
przy metalowych dokręcanie wygląda tak:
40Nm=>60Nm=>90*=>90*i potem już nic Cię nie interesuje. jak uszczelka nie trzyma to znaczy że albo któraś z płaszczyzna nie jest taka płasak jakby się wydawało lub uszczelka jest wadliwa, lub też opcja pękniętej głowicy i bloku.
a na kompozytowych popularnie tu nazywanych szmaciankami dokręcanie wygląda tak:

40Nm=>60Nm=>90*=>90*=> po rozgrzaniu silnika do 80* kolejne 90*=> w niektórych wersjach silnikowych po przebiegu 1000km dokręca się o kolejne 90*
jak robisz według tego schematu to nie ma prawa być źle.

jeśli odpalasz i masz jakiejkolwiek oznaki nie trzymającej uszczelki to na 100% trzeba odkręcić głowicę ( w razie ponownego składania tego silnika koniecznie nowa uszczelka i nowe szpilki) i sprawdzić czy wszystkie gwinty są OK. jeśli na którejś są resztki gwintu to już można zacząć szukać drugiego bloku albo zrobić mod na szpilkach a nie śrubach.
wtedy w bloku robimy większe gwintu ( nie drobno zwojowe ponieważ blok jest żeliwny) a nad blok ma wystawać gwint o średnicy 12mm.
w przypadku innej twardości szpilek niż seryjne śruby i innego skoku gwintu trzeba policzyć przełożenie gwintu i obliczyćo ile sięwyciągnie szpilka żeby dociągnąć głowicę z taką samą siłą jak na seryjnych śrubach. mam nadzieję że napisałem jasno o zrozumiale nawet dla totalnego laika.



francios
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt mar 08, 2011 17:27

Dokręcanie głowicy

Post autor: francios » śr mar 09, 2011 11:43

Uszczelkę mam Reinza. Ma metalowe obwódki. Śruby kupiłem Febiego. Starałem się kupować dobre części. Dokręciłem już 4 krokami wszystkie śruby. Resztek gwintu raczej nie było (tj. śruba po przeciwnej stronie rozrządu od kolektorów - w to miejsce wkręciłem palcami kołek zrobiony ze starej śruby). Wydaje mi się, że dokręcałem prawidłowo tylko jak jedna szpilka zaczęła lżej się dokręcać to spanikowałem (nigdy wcześniej się nie spotkałem z takim zjawiskiem). Silnik jest z 84r. muszę rozgrzać go do 50* i dokręcić jeszcze raz 90*. Czy dokręcać na ciepłym czy na zimnym silniku? Czy dokręcać jeszcze raz 90* po 1000km? Książka mówi, że tak ale czy obecna technologia produkcji uszczelek wymaga tego? Przy xsarze td książka zalecała dokręcanie 20Nm potem 60Nm i na koniec 220 stopni. Kolega znalazł na forum, że można dokręcić w trzech etapach 20Nm, następnie 60Nm i zamiast kręcić 220 stopni można dokręcić z siłą 140Nm.
Ostatnio zmieniony czw mar 10, 2011 13:14 przez francios, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Dokręcanie głowicy

Post autor: Fahoo » śr mar 09, 2011 13:49

:panna: to już nie bedzie działac a głowica pogieta jest na bank po takich zabawach


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

thumbs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 223
Rejestracja: wt mar 16, 2010 11:39
Lokalizacja: Siedlce

Dokręcanie głowicy

Post autor: thumbs » śr mar 09, 2011 14:37

sluchajcie ja w swoim sb po ostatniej 90 to bylem tak zmeczony juz brakowalo mi na 130 cm kluczu syly aby to dokrecic i teraz jeszcze raz zdejmowac i robic 90* jestem pewny ze glowice by popekala w 10 roznych miejscach przejechalem 2000 km i sorawdzilem sprezanie i jest 34 wiec KSIEZKE czytajmy z glowa bo mozna latwo zniszczyc czesci


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=349439 Bylo MK2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=556302 Jest Mk4

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Dokręcanie głowicy

Post autor: Michał_1977 » śr mar 09, 2011 16:07

francios pisze:dokręcać 20Nm, 60Nm i 140Nm(bo to odpowiadało 220*).
Masakra.
francios, dokręcasz np.20Nm,następnie ustawiasz na 60Nm i na końcu 140Nm,a nie 20Nm + 60Nm + 140Nm = 220NM

Z tego wynika,że dokręciłeś 100Nm + 2 X 90*... :panna:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

francios
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt mar 08, 2011 17:27

Re: Dokręcanie głowicy

Post autor: francios » czw mar 10, 2011 13:19

Michał_1977 pisze:
francios pisze:dokręcać 20Nm, 60Nm i 140Nm(bo to odpowiadało 220*).
Masakra.
francios, dokręcasz np.20Nm,następnie ustawiasz na 60Nm i na końcu 140Nm,a nie 20Nm + 60Nm + 140Nm = 220NM

Z tego wynika,że dokręciłeś 100Nm + 2 X 90*... :panna:
Poprawiłem wcześniejszego posta. Trochę nie zgrabnie go napisałem. Dokręcałem 20Nm, następnie 60Nm, na koniec zamiast kręcić 220 stopni dokręciłem 140Nm.



arwam

Dokręcanie głowicy

Post autor: arwam » pt mar 11, 2011 01:09

francios pisze:. Dokręcałem 20Nm, następnie 60Nm, na koniec zamiast kręcić 220 stopni dokręciłem 140Nm.

źle

odpal silnik ale jak będą jakie kolwiek oznaki nieszczelności uszczelki pod głowicą to czeka cię ponowna robota.
i tym razem nie myśl ile to będzie Nm tylko kręć jak książka lub instrukcja na opakowaniu uszczelki każe



arwam

Dokręcanie głowicy

Post autor: arwam » pt mar 11, 2011 01:09

francios pisze:. Dokręcałem 20Nm, następnie 60Nm, na koniec zamiast kręcić 220 stopni dokręciłem 140Nm.

źle

odpal silnik ale jak będą jakie kolwiek oznaki nieszczelności uszczelki pod głowicą to czeka cię ponowna robota.
i tym razem nie myśl ile to będzie Nm tylko kręć jak książka lub instrukcja na opakowaniu uszczelki każe



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 205 gości