Dziwne zachowanie auta
: sob mar 05, 2011 19:59
silnik ASV (110km), Leon 2001r.
Witam,
mam dziwny problem mianowicie podczas diagnostyki wyskoczyły mi błędy :
17664 - czujnik temp. płynu chłodzącego (zwarcie do plusa...);
17911 - sygnał z aternatora;
dodam,że alternator ładuje-prawdopodobnie przerwany jest gdzieś kabelek jednak nie w tym rzecz, mianowicie zabrałem się za przeczyszczenie styków przy czujniku temp. i zalałem kostkę oraz wnętrze czujnika środkiem do czyszczenia tego typu rzeczy, po jakimś czasie odpaliłem samochód dodałem gazu i nagle zaczęła migać kontrolka oleju (na czerwono), byłem co najmniej zdziwiony. Zgasiłem samochód odpaliłem ponownie i silnik pracuje normalnie lecz jak dodam powyżej 1800 obr. to znowu się załącza,puszczam nogę z gazu i obroty zostają przez chwilkę na ok 1000 i spadają . Teraz najważniejsze pytanie: Czy takie objawy może dawać uszkodzony czujnik temp.? Czy też kontrolka oleju ma jakieś powiązanie z sygnałem z alternatora? poziom oleju jest OK. Dodam również, że wcześniej również wyskakiwały mi te błędy jednak je bagatelizowałem bo wszystko chodziło sprawnie...poradźcie coś bo niestety mam uziemiony samochód teraz przez tą kontrolkę...
Witam,
mam dziwny problem mianowicie podczas diagnostyki wyskoczyły mi błędy :
17664 - czujnik temp. płynu chłodzącego (zwarcie do plusa...);
17911 - sygnał z aternatora;
dodam,że alternator ładuje-prawdopodobnie przerwany jest gdzieś kabelek jednak nie w tym rzecz, mianowicie zabrałem się za przeczyszczenie styków przy czujniku temp. i zalałem kostkę oraz wnętrze czujnika środkiem do czyszczenia tego typu rzeczy, po jakimś czasie odpaliłem samochód dodałem gazu i nagle zaczęła migać kontrolka oleju (na czerwono), byłem co najmniej zdziwiony. Zgasiłem samochód odpaliłem ponownie i silnik pracuje normalnie lecz jak dodam powyżej 1800 obr. to znowu się załącza,puszczam nogę z gazu i obroty zostają przez chwilkę na ok 1000 i spadają . Teraz najważniejsze pytanie: Czy takie objawy może dawać uszkodzony czujnik temp.? Czy też kontrolka oleju ma jakieś powiązanie z sygnałem z alternatora? poziom oleju jest OK. Dodam również, że wcześniej również wyskakiwały mi te błędy jednak je bagatelizowałem bo wszystko chodziło sprawnie...poradźcie coś bo niestety mam uziemiony samochód teraz przez tą kontrolkę...