skaczące obroty na biegu jałowym i niebieski dym z tłumika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
skaczące obroty na biegu jałowym i niebieski dym z tłumika
Witam wszystkich forumowiczów. jestem tu nowy i przeczytałem wiele tematów o swoim problemie który od niedawna mnie nęka.Mój passat b4 z silnikiem AAZ z tą pompą półelektryczną ma problemy z zapaleniem na zimnym silniku,na ciepłym pali od strzała.otóż gdy zapali to obroty strasznie skaczą od 850 tak do 1000 i z tłumika wydobywają się kłęby niebieskiego dymu i czuć niespaloną ropę,a gdy dodam gazy powyżej 2000 obrotów to dym znika i równo pracuje.na ciepłym silniku obroty również lekko falują 980-1000 i leci niebieski dym z tłumikaa przy dodaniu gazu dymu nie ma.z obrotów schodzi normalnie...Czy przyczyną tego wszystkiego może być zaworek od regulacji ciśnienia wewnątrz pompy?? bo wszystko zaczęło robić się od tego gdy chciałem zrobić timing moda ale po wbiciu lekko tego zaworka zauważyłem że ma nierówne obroty i że pompa zaczęła bardzo przeciekać więc ustawiłem fabryczne ciśnienie za pomocą cofnięcia tego zaworka i przy pomocy manometru..i tu moje pytanie czy mogłem uszkodzić ten zaworek gdy go cofałem żeby wrócić do fabrycznego ciśnienia??może sprężynka w tym zaworku pękła i dlatego występuje problem z falującymi obrotami na zimnym silniku i tym niebieskim dymem..oleju nie brał i nie bierze.. wszystko wskazuje na ten zaworek lub na opóźniony kąt wtrysku..regulacja przyspieszacza kąta wtrysku już się skończyła,jest ustawiona na największe przyspieszenie a gdy była mniejsza to jeszcze gorzej palił i przerywał tak jakby na 3 gary chodził..wszystko inne zostało już sprawdzone i wykluczone,koło pasowe ok nie giba się,paliwo jest nie zapowietrza się.. więc moje pytanie gdzie taki zaworek można kupić i ile może kosztować oraz jego regulacja??? Dziękuje za wszelką pomoc wszystkim i mam nadzieję że razem rozwiążemy ten mój problem
skaczące obroty na biegu jałowym i niebieski dym z tłumika
tak kolego,sprawdziłem także przewody paliwa i te koło pasowe nie giba się jest ok. jeśli chodzi o ten zaworek ciśnienia do pompy to czy można go gdzieś kupić?
skaczące obroty na biegu jałowym i niebieski dym z tłumika
tak myślałem nad tym czy problemem może być bardzo opóźniony kąt wtrysku?? wszystkie skutki tego by się zgadzały.. tylko na mojej pompie kąt wtrysku ustawia się za pomocą ruchu koła pompy na 3 śrubach a nie jak u reszty forumowiczów za pomocą przybliżenia lub oddalenia pompy od silnika... czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
skaczące obroty na biegu jałowym i niebieski dym z tłumika
czy ktoś ma może jeszcze jakieś pomysły odnośnie mojego problemu??
skaczące obroty na biegu jałowym i niebieski dym z tłumika
Tu nie ma co wymyślać, tylko trzeba sprawdzić ustawienie rozrządu jak rozrząd będzie grał to wtedy można się zastanawiać co dalej.
skaczące obroty na biegu jałowym i niebieski dym z tłumika
masz rację kolego,trzeba będzie to sprawdzić...
skaczące obroty na biegu jałowym i niebieski dym z tłumika
rozrząd jest ustawiony idealnie..przyczyna zostaje albo w kącie wtrysku albo pompa"czyli ten zaworek"
skaczące obroty na biegu jałowym i niebieski dym z tłumika
Zakładam, że silnik nie klekocze (głośny klekot, albo wręcz stukanie wskazuje na wtryski)
Sprawdź czy czujnik pomiędzy wyjściami na wtryski jest cały, jak się kable mają i czy nie cieknie, jak masz możliwość podepnij auto pod kompa i sprawdź co się dzieje z wyprzedzaniem wtrysku.
Podejrzany jest też zawór ciśnienia wewnętrznego w pompie - mógł się zawiesić (tłoczek ma luźno latać), albo mogła paść dolna uszczelka (utwardzany o-ring)
Następny w kolejności jest N108 i wiązka przy silniku (przecierają się kable)
Sprawdź czy czujnik pomiędzy wyjściami na wtryski jest cały, jak się kable mają i czy nie cieknie, jak masz możliwość podepnij auto pod kompa i sprawdź co się dzieje z wyprzedzaniem wtrysku.
Podejrzany jest też zawór ciśnienia wewnętrznego w pompie - mógł się zawiesić (tłoczek ma luźno latać), albo mogła paść dolna uszczelka (utwardzany o-ring)
Następny w kolejności jest N108 i wiązka przy silniku (przecierają się kable)
skaczące obroty na biegu jałowym i niebieski dym z tłumika
silnik nie klekocze wtryski są wporządku..kąt wtrysku będę musiał sprawdzić u mechanika bo nie mam tego zegara..a kable jeszcze sprawdzę...
skaczące obroty na biegu jałowym i niebieski dym z tłumika
koledzy ostatnio też zauważyłem coś ciekawego..otóż gdy silnik był jeszcze nie zagrzany i falowały w nim te obroty jakby na 3 gary chodził odpiąłem jeden kabel brązowy od regulatora kąta wtrysku"to ten N108 tak?" obroty się ustabilizowały na 1050 i już równo pracował a gdy znów podłączyłem to obroty zaczęły ponownie falować.. czy powodem tego wszystkiego jest to urządzenie czy modół który tym steruje? jeszcze jedno,gdy ten kabel miałem odpięty to po jakimś czasie kontrolka od świec żarowych zaczęła migać dlaczego?
skaczące obroty na biegu jałowym i niebieski dym z tłumika
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... h&start=14" onclick="window.open(this.href);return false;
kolega ma podobny problem co i ja..
kolega ma podobny problem co i ja..
skaczące obroty na biegu jałowym i niebieski dym z tłumika
nowy N108 kosztuje w serwisie ok 1000zł więc nie wiem czy kupić taką używaną pompę czy tą starszego typu z ręcznym przyspieszaczem kąta wtrysku?
skaczące obroty na biegu jałowym i niebieski dym z tłumika
A skąd wiesz, że to n108? ktoś sprawdził?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości