Strona 1 z 2
Wtryski a zmiejszenie zużycia paliwa
: pt lut 25, 2011 15:23
autor: atomic
Witam panowie
Mam taki problem, póki co teoretyczny:
Posiadam Passata 1.9 TDI AFN. Życie zmusiło mnie do dojazdów do pracy codziennie po 60 KM. Używając stylów ecodrivingu udało mi się zejść ze spalaniem do 5.3 l/100km. To i tak nie zmienia, że miesięcznie musze wydawać ponad 500zł na głupie paliwo, a na stacjach coraz drożej.
Zastanawia mnie, gdybym wymienił końcówki wtrysków (które już i tak sa wylatane) na te od 1.9 90KM, to czy spalanie by spadło? Biorąc na zdrowy rozsądek, przecież te wtryski od 90konnego TDI mają mniejsze średnice otworów, co by oznaczało mniej wtryskiwanego paliwa. Dodatkowo oryginalnie pompa przy AFN podaje wieksze ciśnienie na wtryski niż ta w seryjnym TDI 90konnym. To by znowu powodowało lepsze rozpylanie paliwa z takich wtrysków i moc na moje byłaby niewiele niższa niż w seryjnym AFN a spalanie powinno by spaść?
Z drugiej strony ludzie po chipach chwalą się że im spalanie spadło bo nie muszą tak mocno wciskać gazu. Co więc wybrać? Chip, czy zmiane końcówek wtrysków?
Zapraszam do dyskusji co o tym myślicie. Nie zależy mi na koniach i momencie obrotowym. Na naszych drogach i tak nie da sie szybciej jeździć bo albo tir, albo dziura albo niebiescy w swoich nowych skodilakach z radarkami. Wymiana auta na mniejsze czy swap na SDI nie wchodzi w gre.
Pozdrawiam
Wtryski a zmiejszenie zużycia paliwa
: pt lut 25, 2011 15:52
autor: karolw2
Taka 110 pali mniej jak 90 !!!! a ma większe otworki we wtryskach. Najlepszym rozwiązaniem by było zakup lepszych wtrysków i jakiś eko program ale to już koszty jakieś 2000zł z zwrot takiej inwestycji mało realny. Spalanie spadnie ci tylko o jakieś 0,5 l /100km więc czy jest sens.
Wtryski a zmiejszenie zużycia paliwa
: pt lut 25, 2011 15:57
autor: munior
atomic pisze:Dodatkowo oryginalnie pompa przy AFN podaje wieksze ciśnienie na wtryski niż ta w seryjnym TDI 90konnym.
Tu akutat sie mylisz,bo cisnienie na pewno nie jest większe ,tylko takie przy jakim otwierają się wtryski ,a to, czy to wtryski od afn czy 1z ,wynosi 190/300bar .Zmiana na wtryski z 90 konnego 1z np.powinna minimalnie zmniejszyć spalanie ,bo zawsze trochę mniej przeleci przez dziurki 0,185 niż przez 0,205 ale na wiele bym nie liczył i może to być góra 0,5 litra .Nie wiem jaką masz dawkę paliwa ,ale jak ori 4,4 mg to nie ma już z czego zmniejszać ,jak masz większą to zmniejsz do takiej .Ale szczerze mówiąc to nie wydaje mi się żeby dało sie zejść dużo poniżej 5 litrów ,cudów nie ma ,a spalanie ok.5 litrów zimą to i tak bardzo dobry wynik
Wtryski a zmiejszenie zużycia paliwa
: pt lut 25, 2011 16:19
autor: PinkFloyd
Poza tym stosując ecodriving w AFN co 3 tys km bedziesz musiał wydac ok 300-400zł na czyszczenie kierownic w swoim AFN i oszczędnośc powie pa pa. Mój kolega ma z tym probem w Passacie B6 Bluemotion ( 40 tys km przebiegu ) jak jeżdzi tak jak pokazuje kontrolka i zmienia tak biegi spalanie jest średnie 4,7l ale co 8 tys km ( młode auto ) silnik wpada w tryb awaryjnych i koszt 400zł na czyszczenie kierownic turbiny- wiec nie ma sensu oszczędzać 0,5l na 100km aby potem wydac więcej.
Wtryski a zmiejszenie zużycia paliwa
: sob lut 26, 2011 17:57
autor: atomic
Faktycznie z zasyfianiem kierownic to jest problem, dlatego od czasu do czasu przegonie auto na wysokich obrotach. Dodatkowo pozbylem sie ERG'a i katalizatora żeby w jak najmniejszym stopniu powstawał syf, a jak już to żeby miał łatwą drogę opuszczenia silnika. Co zauwazyłem to po pozbyciu się katalizatora (rurka w środku kata) auto zaczęło więcej palić, średnio o ok. 0.5l. Też tego nie rozumiem dlaczego? skoro jak silnik ma łatwiej pozbyć sie spalin to powinien być sprawniejszy a co za tym idzie mniej palić bo mniej potrzeba wciskać gazu. Czyżby AFN miało coś w rodzaju lambdy na wydechu który przekazywałby komputerowi dane o cisnieniu spalin? Z tego co wiem to włanie diesle przynajmniej te na pompie nie maja tego ustrojstwa.
Wtryski a zmiejszenie zużycia paliwa
: sob lut 26, 2011 19:17
autor: wesol
nie nie ma nic na wydechu. Mozliwe ze dlawione gazy rozgrzewaja silnik nieco szybciej. Tak jak jest teoria ze zaslepienie egra tez powoduje ze silnik dluzej sie nagrzewa.
Wtryski a zmiejszenie zużycia paliwa
: sob lut 26, 2011 19:48
autor: italiano_83
atomic pisze:na te od 1.9 90KM, to czy spalanie by spadło?
Nie spadło by a wzrosło
Mniej paliwa, mniej mocy, mniejsza sprawność silnika
Program w ECU masz pod wtryskiwacze 0.205 a 90kM ma chyba 0.185 .
atomic pisze: ludzie po chipach chwalą się że im spalanie spadło bo nie muszą tak mocno wciskać gazu
A nie muszą deptać bo silnik ma większą sprawność
Tu sprawa nie jest taka prosta, TDI to taki diabeł gdzie mniej nie zawsze w ogólnym rozrachunku daje mniejsze spalanie
Jak sam pisałeś, po programie spada spalanie przy spokojnej jeździe, a przecież dawki paliwa są większe, ciśnienie doładowania tak samo, ale sprawność silnika rośnie i w ogólnym rozrachunku spalanie spada.
Okolice 5L na 100km w zimie to tylko czapki z głów
Wszystko inne będzie kosztowne, nowe wtryski 205, czy 216 to już wydatek 1000zł, program podobnie, pytanie kiedy się to zwróci, a taki styl jady i tak zemści się na VNT jak pisał
PinkFloyd
Wtryski a zmiejszenie zużycia paliwa
: ndz lut 27, 2011 14:31
autor: Fucker
Załóż węższe opony, zmniejsz mase samochodu, wyciągając zbędne rzeczy. Możesz nawet być hardcorem i wykręcić kanapę, fotel pasażera opróżnić bagażnik. Oszczędnej jazdy, też da się nauczyć. Gwarantuję ci, że spalanie spadnie o 0,5L/100km.
Wtryski a zmiejszenie zużycia paliwa
: ndz lut 27, 2011 18:34
autor: Haki
Podpisuję się obiema rękoma pod wypowiedziami kolegów, bo wiedzą co piszą.
Co do spalania i Twojego ubolewania na ceny ON na stacjach - pozostaje jedno
1 - Załatwić sobie ON od kogoś , kto sprzedaje go taniej ( oszczędności itp itd ,,, lub jazda na Opale )
2 - Sprzedać autko - kupić coś mniejszego z silnikiem np 1.2 - 1.4 TDI albo coś w LPG ....
Nie obraź się ,że akurat wymyślam i piszę takie rzeczy , ale spalanie na Twoim poziomie jest rewelacyjne - oczywiście ,jeśli sprawdzone jest dokładnie a nie to co pokazuje komp , po 2 wszelkie moddingi z wtryskami , softami to jak już pisali chłopaki wyżej - spore koszta i zanim się zwrócą pewnie zmienisz autko ....
Wtryski a zmiejszenie zużycia paliwa
: pn lut 28, 2011 14:57
autor: cowboy
atomic, spalanie 5,3 w passacie jest bardzo dobrym wynikiem
akurat mniejsze wtryski spowodują że bedziesz musiał wiecej wciskać gaz
wydajniejsze wtryski dadzą mniejsze spalanie jak bedziesz delikatnie jeździł..
lepsze rozpyalnie dadzą Ci nowe koncówki ale nie licz że zejdziesz poniżej 5 litrów... jeżeli dużo jezdzić sam do pracy to małe auto typu Polo 1,4 TDI i wtedy moze zejdziesz do 4 litrów
Wtryski a zmiejszenie zużycia paliwa
: wt mar 01, 2011 20:40
autor: rafalkdp
U mnie po wymianie w AGR wtrysków od ASV spalanie spadło ok. 0.6-0.7 litra. Po wycięciu kata jeszcze spadło(w przypadku spokojnej jazdy). Po prostej, rozgrzany na równej drodze pokazuje od 4 do max 5 litrów przy prędkości 90-100km/h, więc sadzę, że zmiana na wtryski od 90-tki nie pomoże.
Re: Wtryski a zmiejszenie zużycia paliwa
: wt mar 01, 2011 21:31
autor: Haki
rafalkdp pisze:U mnie po wymianie w AGR wtrysków od ASV spalanie spadło ok. 0.6-0.7 litra. Po wycięciu kata jeszcze spadło(w przypadku spokojnej jazdy). Po prostej, rozgrzany na równej drodze pokazuje od 4 do max 5 litrów przy prędkości 90-100km/h, więc sadzę, że zmiana na wtryski od 90-tki nie pomoże.
W Variancie - utrzymując stały przedział 90-100 mam 4.3 na Kompie .... bez wycinania , zmian wtrysków itp itd ....
Wtryski a zmiejszenie zużycia paliwa
: wt mar 01, 2011 21:46
autor: rafalkdp
Najważniejsze żeby wtryski trzymały ciśnienia. Mi schodzi do 3.5 ale biorę to wskazanie z rozwagą i dystansem.
Wtryski a zmiejszenie zużycia paliwa
: czw mar 03, 2011 08:36
autor: Fahoo
mi na wtryskach od alh pali 10L w mieście a na 230tkach 7,8 L/miasto na małych wtryskach dusisz go zeby chciał wogole jechać a na 230 muskasz geja przyspieszenia