Strona 1 z 1

Naciąg paska

: wt lut 22, 2011 15:13
autor: wojo92
Witam mój golf to 3 td AAZ bez klimy 93 rok... chodzi mi o naciąg paska któy napędza pompe wspomagania chyba ;p.. zerwał sie i nie wiem jak załozyc nowy a raczej go naciągnąć szukałem na forum ale nie mogłem znalesc prosze o wskazówki
poniewaz jest to mój pierwszy golf xD :kwiatek:

Naciąg paska

: wt lut 22, 2011 15:51
autor: gluchy1984
Cześć

Z tego co pamiętam to przy alternatorze jest śruba do regulacji.

Naciąg paska

: wt lut 22, 2011 17:03
autor: wojo92
ale to chyba nie ten pasek.. są dwa jeden napędza alternator a mi chodzi o ten drugi ;]...napędzający pompe :jezor:

Naciąg paska

: wt lut 22, 2011 18:00
autor: gluchy1984
Idąć za ciosem stiwerdzę że pewnie pompą się naciąga :) ale mogę się mylić.

Re: Naciąg paska

: wt lut 22, 2011 19:33
autor: karol8114
Jeśli posiadasz osłonę silnika należy ją zdemontować, od dołu masz możliwość naciągnięcia paska, banalnie proste. Pozdrawiam karol8114

Naciąg paska

: śr lut 23, 2011 22:54
autor: prezesdjserwis
Dokładnie jak kolega napisał
jeśli już nie masz jak naciągać bo jest koniec regulacji
sprawdź pasek czy nie jest wytarty na krawędziach TZN normalnie jest tak |_| a ty masz pewnie \_/ czyli wytarty
zmiana na nowy spowoduje iż będziesz mógł regulować naciąg
bo w takim przypadku powinien ci się ślizgać a pompa niedomagać słabe wspomaganie
pozdrawiam

Naciąg paska

: wt mar 01, 2011 18:10
autor: wojo92
dobra ;d na przyszłosc.... gdyby ktos szukał podobnefgo działu
W golfie III td bez klimy
pasek pompy wspomagania naciągamy poluźniając dwie srubki na górze i na dole pompy następnie odkręcamy kontre na srubie z takimi ząbka,o do regulacji po lewej stronie pompy i naciągamy pasek
z alternatorem analogicznie ;p pozdrawiam

Naciąg paska

: pn kwie 11, 2011 09:59
autor: Krystian GTD
Siema. Poszukuję informacji na temat rozmiaru paska klinowego od pompy wspomagania- silnik AAZ. Czy to jest ten rozmiar paska 11.5x730La ? Czasami w moim VW pompa zawyje przy maksymalnym skręcie. Stan płynu maksymalny. Zastanawiam się czy to może wina łożyska pompy? (ale to by chyba raczej wyło cały czas). Pasek ma już troszkę luzu. Myślę, że chyba na razie wymiana paska klinowego może pomóc. Pozdro

Naciąg paska

: pn kwie 11, 2011 10:52
autor: arwam
Krystian GTD pisze:Czy to jest ten rozmiar paska 11.5x730La ?

u mnie właśnie taki lata.
może u Ciebie przy max skręcie jest słychać zawór przeciązeniowy?

Naciąg paska

: pn kwie 11, 2011 11:45
autor: Krystian GTD
arwam też myślałem o zaworze bezpieczeństwa ale zobaczę jak będzie zachowywać się pompa po wymianie paska. Ten zawór gdzie się dokładnie znajduje (na pompie?) i czy można go jakoś wyczyścić ?

Naciąg paska

: pn kwie 11, 2011 18:43
autor: arwam
Krystian GTD,

zawór przeciążeniowy jest w pompie natomiast samo wyczyszczenie nic nie pomoże raczej wtedy szukać inej pompy.
a jak kręcisz kierownicą ale nie dochodzisz do krańca to też ja słychać?

Naciąg paska

: śr kwie 13, 2011 13:39
autor: Krystian GTD
Aktualnie problem buczącej pompy znikną. Nic nie buczy. Czasami zabuczy gdy maksymalnie skręcę koła i czuć szarpanie jakby pompa przerywała. Obstawiam na pasek klinowy bo ma duży luz ponad 1cm ugięcia. Z tego co się orientuję to powinien być luz 0,5 cm. Wymiana paska powinna pomóc. Pozdro

Naciąg paska

: śr kwie 13, 2011 14:05
autor: Bartek_R
Krystian GTD pisze:0,5 mm
Hmmm... to tyle co nic :grin: