Strona 1 z 1

Jutro wymiana rozrządu. Co zrobić ?

: ndz lut 20, 2011 22:32
autor: SvR
Witam. Jutro daje samochód do mechanika na wymianę rozrządu. Nie wiem czy napomknąć mu o ustawieniu kąta wtrysku. Dzisiaj wykonany "pomiar" kąta :
[IMG=http://img836.imageshack.us/img836/870/ ... bry.th.jpg][/IMG]

Czy możliwe jest że przy wymianie rozrządu może "niechcący" przestawić kąt wtrysku? I na co ogólnie zwrócić uwagę. Z góry dzięki za odpowiedź.

Jutro wymiana rozrządu. Co zrobić ?

: ndz lut 20, 2011 22:56
autor: italiano_83
Kąt wtrysku masz książkowy :grin:
SvR pisze:Nie wiem czy napomknąć mu o ustawieniu kąta wtrysku.
To chyba sam mechanik powinien sprawdzić i ewentualnie skorygować, po wymianie rozrządu. Nie ufasz mechanikowi to nie oddawaj mu auta :bajer:

Jutro wymiana rozrządu. Co zrobić ?

: ndz lut 20, 2011 23:07
autor: SvR
No niestety dopiero zdobywam "zaufanie". Czy jeżeli zdejmie stary rozrząd i nałoży nowy (oczywiście tak jak trzeba) to czy możliwe jest że kąt może się zmienić ? Bo ja myślałem że aby zmienić kąt wtrysku trzeba w jakiś sposób manipulować pompą paliwa (silnik ASV) a przy wymianie rozrządu nic z pompą paliwa się nie robi.

Jutro wymiana rozrządu. Co zrobić ?

: pn lut 21, 2011 05:33
autor: twardy
Może być tak OK ale nie zawsze sprawdzić warto.
Długość paska powinna być taka sama ale jednak w czasie produkcji nie zawsze wszystko wychodzi i nieraz się różnią nieznacznie mm.
Pracowałem trochę na Gates to sie napatrzyłem.

Jutro wymiana rozrządu. Co zrobić ?

: pn lut 21, 2011 09:49
autor: Adamm
SvR pisze:Bo ja myślałem że aby zmienić kąt wtrysku trzeba w jakiś sposób manipulować pompą paliwa (silnik ASV) a przy wymianie rozrządu nic z pompą paliwa się nie robi.
no jak to sie nie robi jak luzuje sie sruby na kole pompy


po zmianie rozrzadu ZAWSZE sprawdza sie i ewentualnie koryguje kat wtrysku

Jutro wymiana rozrządu. Co zrobić ?

: pn lut 21, 2011 23:08
autor: mizu
Nie mam zaufanego mechanika więc zmieniłem rozrząd samemu. Poszalałem na maxa: 3 rolki, napinacz, pompa i pasek (są 2 rodzaje paska - może ktoś wie jaki ma być w ASV?).
Niektóre szkoły mówią o wymianie mniejszej ilości elementów (np. tylko pasek).
Kąt się w praktycznie nie zmieni, chyba że przestawi się na pompie np. o ząb.

Jutro wymiana rozrządu. Co zrobić ?

: wt lut 22, 2011 19:51
autor: Adamm
mizu pisze:Kąt się w praktycznie nie zmieni, chyba że przestawi się na pompie np. o ząb.
glupoty gadasz, no chyba ze nie luzujesz srub kola zebatego pompy i nie zdejmujesz kola walka rozrzadu ale wtedy nieprawidlowo napinasz pasek

Jutro wymiana rozrządu. Co zrobić ?

: śr lut 23, 2011 11:42
autor: munior
mizu pisze:Kąt się w praktycznie nie zmieni, chyba że przestawi się na pompie np. o ząb.
Jak byś przestawił na pompie o jeden ząb ,to raczej byś już nie odpalił :grin:

Jutro wymiana rozrządu. Co zrobić ?

: śr lut 23, 2011 12:56
autor: bruno360
Stosując blokady trzeba poluzować mocowanie pompy po to żeby zdjąć pasek a póżniej założyć i naprężyć odpowiedno .Kont wtrysku nie powinien się zmienić zbytnio .Bez blokad nie ma potrzeby luzowania pompy ale wtedy napewno nie utrafi się w taki sam kont wtrysku jak był przed wymianą.W golfie III TD jak przeskoczy o jeden ząbek na pompie to odpali po dłuższym kręceniu ale trzeba się szybko ewakuować z garażu bo 1min jest zadymienie jak w komorze gazowej.