Jutro wymiana rozrządu. Co zrobić ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Jutro wymiana rozrządu. Co zrobić ?

Post autor: SvR » ndz lut 20, 2011 22:32

Witam. Jutro daje samochód do mechanika na wymianę rozrządu. Nie wiem czy napomknąć mu o ustawieniu kąta wtrysku. Dzisiaj wykonany "pomiar" kąta :
[IMG=http://img836.imageshack.us/img836/870/ ... bry.th.jpg][/IMG]

Czy możliwe jest że przy wymianie rozrządu może "niechcący" przestawić kąt wtrysku? I na co ogólnie zwrócić uwagę. Z góry dzięki za odpowiedź.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Jutro wymiana rozrządu. Co zrobić ?

Post autor: italiano_83 » ndz lut 20, 2011 22:56

Kąt wtrysku masz książkowy :grin:
SvR pisze:Nie wiem czy napomknąć mu o ustawieniu kąta wtrysku.
To chyba sam mechanik powinien sprawdzić i ewentualnie skorygować, po wymianie rozrządu. Nie ufasz mechanikowi to nie oddawaj mu auta :bajer:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Jutro wymiana rozrządu. Co zrobić ?

Post autor: SvR » ndz lut 20, 2011 23:07

No niestety dopiero zdobywam "zaufanie". Czy jeżeli zdejmie stary rozrząd i nałoży nowy (oczywiście tak jak trzeba) to czy możliwe jest że kąt może się zmienić ? Bo ja myślałem że aby zmienić kąt wtrysku trzeba w jakiś sposób manipulować pompą paliwa (silnik ASV) a przy wymianie rozrządu nic z pompą paliwa się nie robi.



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Jutro wymiana rozrządu. Co zrobić ?

Post autor: twardy » pn lut 21, 2011 05:33

Może być tak OK ale nie zawsze sprawdzić warto.
Długość paska powinna być taka sama ale jednak w czasie produkcji nie zawsze wszystko wychodzi i nieraz się różnią nieznacznie mm.
Pracowałem trochę na Gates to sie napatrzyłem.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Jutro wymiana rozrządu. Co zrobić ?

Post autor: Adamm » pn lut 21, 2011 09:49

SvR pisze:Bo ja myślałem że aby zmienić kąt wtrysku trzeba w jakiś sposób manipulować pompą paliwa (silnik ASV) a przy wymianie rozrządu nic z pompą paliwa się nie robi.
no jak to sie nie robi jak luzuje sie sruby na kole pompy


po zmianie rozrzadu ZAWSZE sprawdza sie i ewentualnie koryguje kat wtrysku


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

mizu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 14:46
Lokalizacja: poznań

Jutro wymiana rozrządu. Co zrobić ?

Post autor: mizu » pn lut 21, 2011 23:08

Nie mam zaufanego mechanika więc zmieniłem rozrząd samemu. Poszalałem na maxa: 3 rolki, napinacz, pompa i pasek (są 2 rodzaje paska - może ktoś wie jaki ma być w ASV?).
Niektóre szkoły mówią o wymianie mniejszej ilości elementów (np. tylko pasek).
Kąt się w praktycznie nie zmieni, chyba że przestawi się na pompie np. o ząb.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Jutro wymiana rozrządu. Co zrobić ?

Post autor: Adamm » wt lut 22, 2011 19:51

mizu pisze:Kąt się w praktycznie nie zmieni, chyba że przestawi się na pompie np. o ząb.
glupoty gadasz, no chyba ze nie luzujesz srub kola zebatego pompy i nie zdejmujesz kola walka rozrzadu ale wtedy nieprawidlowo napinasz pasek


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Jutro wymiana rozrządu. Co zrobić ?

Post autor: munior » śr lut 23, 2011 11:42

mizu pisze:Kąt się w praktycznie nie zmieni, chyba że przestawi się na pompie np. o ząb.
Jak byś przestawił na pompie o jeden ząb ,to raczej byś już nie odpalił :grin:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

bruno360
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 20:54
Lokalizacja: Sokołów Podl

Jutro wymiana rozrządu. Co zrobić ?

Post autor: bruno360 » śr lut 23, 2011 12:56

Stosując blokady trzeba poluzować mocowanie pompy po to żeby zdjąć pasek a póżniej założyć i naprężyć odpowiedno .Kont wtrysku nie powinien się zmienić zbytnio .Bez blokad nie ma potrzeby luzowania pompy ale wtedy napewno nie utrafi się w taki sam kont wtrysku jak był przed wymianą.W golfie III TD jak przeskoczy o jeden ząbek na pompie to odpali po dłuższym kręceniu ale trzeba się szybko ewakuować z garażu bo 1min jest zadymienie jak w komorze gazowej.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 135 gości