pompa wtryskowa?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zorro74
Forum Master
Forum Master
Posty: 1253
Rejestracja: czw lip 15, 2010 10:45
Lokalizacja: Lubin

pompa wtryskowa?

Post autor: zorro74 » sob lut 19, 2011 16:56

witam chciałbym sie poradzic szanowne grono co to za pompa?z jakiego silniczka,czy to jest 1,6 td ? i tak dalej,czy mozna cos z nia zrobic?aby podniesc moc silniczka?
Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
IRAS AAZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
Kontakt:

pompa wtryskowa?

Post autor: IRAS AAZ » sob lut 19, 2011 17:26

Tak to od 1.6 TD mozna zmienic głowice :hmm: Naprzykład na 10mm posiadam taka z mojego TD jakby co PW :bigok:


Aktualnie skoda ale golfik w pamięci

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14298
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

pompa wtryskowa?

Post autor: Michał_1977 » sob lut 19, 2011 20:02

Pompa pochodzi z Audi 80 (78-86r.) silnik 1,6TD (CY) 70KM.
Jak najbardziej nadaje się pod mody :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

pompa wtryskowa?

Post autor: arwam » ndz lut 20, 2011 00:01

silniki 1.6TD CY i JR oraz jakieś silniki w Nissanie :)



Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

pompa wtryskowa?

Post autor: Orzeł_01 » ndz lut 20, 2011 01:41

Podłączę się pod temat :chytry:
Czy moglibyście napisać jak poznać po numerach pompy, jaki siedzi w niej tłoczek?


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
zorro74
Forum Master
Forum Master
Posty: 1253
Rejestracja: czw lip 15, 2010 10:45
Lokalizacja: Lubin

pompa wtryskowa?

Post autor: zorro74 » ndz lut 20, 2011 02:19

ja mam silniczek 1,6 td symbol JX,swiezo po kapitalce,i chciałbym mu cos dodac mocy nie żyłujac silnika ,dlatego ciekawi mnie ta pompa,czy jezeli wsadził bym takowa i dal glowiczke 10mm-11mm czy to cos by dało bez dalszych modyfikacji?


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14298
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

pompa wtryskowa?

Post autor: Michał_1977 » ndz lut 20, 2011 09:58

Orzeł_01, patrz zawsze na przedostatni szereg trzech cyfr w numerze pompy.Środkowa cyfra oznacza średnicę toczka :bajer:
Obrazek
Jeśli pompa ma tłok 10mm,to w środku ma być 0,a dla 11tki-1 :bigok:
zorro74 pisze:dal glowiczke 10mm-11mm czy to cos by dało bez dalszych modyfikacji?
Samo zastosowanie większej pompy nic Ci nie da oprócz dymu...
Żeby to ładnie hulało,to jeszcze ciśnienie doładowania trzeba podnieść,zamontować IC itd.
JX byl montowany w VW Transporterze i jeśli mnie pamięć nie zawodzi,to jest wyposażony w turbinę T3,więc jesteś krok do przodu,bo to duża suszarka.
Użyj szukajki,a znajdziesz sporo pokrewnych tematów,w których na pewno będzie coś dla Ciebie :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

pompa wtryskowa?

Post autor: Orzeł_01 » ndz lut 20, 2011 12:01

Michał_1977, dzięki :pub:
Michał_1977 pisze: Samo zastosowanie większej pompy nic Ci nie da oprócz dymu...
Żeby to ładnie hulało,to jeszcze ciśnienie doładowania trzeba podnieść,zamontować IC itd.
A jak wygląda sprawa ustawienia początku tłoczenia po zmianie głowiczki z tłoczkiem na większy, zostaje tak jak był, czy trzeba celować?

I jeszcze jedno pytanie - co zrobić z blachą (w pompie z SB), pomiędzy korpusem a głowiczką, w przypadku zmiany tłoko rozdzielacza na większy? Podejrzewam że ta blacha wpływa na wydajność pompy :chytry:


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

arwam

pompa wtryskowa?

Post autor: arwam » ndz lut 20, 2011 12:31

Michał_1977 pisze: Samo zastosowanie większej pompy nic Ci nie da oprócz dymu...

Michał_1977, pamiętasz jak kiedyś rozmawialiśmy czasie okresu wtrysku?
przy większej pompie masz krótszy czas okresu wtrysku więc już samo to że nawet przy tej samej dawce będzie mniej dymu bo paliwo będzie miało więcej czasu na spalenie się , i paliwo będzie lepiej rozpylone co też jeszcze bardziej skraca czas "indukcji" ( czyli czasu od momentu rozpoczęcia wtrysku do momentu zapalenia się paliwa). a lepiej rozpylone paliwo to większa moc przy tej samej dawce. jak nie dymi to się podkręca i już zaczyna lepiej jechać i ciągle nie ma za nami chmury.
zobacz jaka jest różnica w silnikach TDI.
w TDI VP masz ciśnienie wtrysku 190/300 lub 220/300.
założenie wtryskiwaczy z większa wartością ciśnień mimo większych oporów przetłaczania ( przy tej samej średnicy otworów w dyszach) już powoduje lekkie przyrosty.
a teraz porównaj TDI PD tu przy niższych ciśnieniach doładowania można wcisnąć znacznie więcej paliwa i ciągle nie ma dymu. z tym że w PD ciśnienie otwarcia końcówek jak się nie mylę jest coś około 1200-1500barów a w CR zaczyna się stosować ciśnienia bliskie 2000barów.
to że PD pali więcej zawdzięczamy ich kulturze pracy. ktoś się zapyta dlaczego to już Wam mówie.
we wszelkich silnkach na pompie wtryskowej jeśli tłoko-rozdzielacz nie jest wyposażony w przed-wtrysk to całą dawka jest wtryskiwana w jednej dawce dzięki czemu paliwo jest najefektywniej wykorzystywane jeśli jest wtryśnięte w odpowiednim momencie.
za to w rozwiązaniach gdzie mamy przed wtrysk to paliwo jest wtryskiwane w przynajmniej dwóch dawkach:
pierwsza jest wtryskiwana jakieś 10-15* przed wtryskiem zasadniczym co powoduje znaczny wzrost temp powietrza w komorze co powoduje że przy rozpoczęciu zasadniczego wtrysku paliwo niemal natychmiast się zapala.
oczywiście przed-wtrysk ma swoją wadę w postaci marnowania paliwa które oprócz tego że podnosi temp powietrza w komorze spalania, powoduje znacznie podniesienie ciśnienia w cylindrze jeszcze przed osiągnięciem górnego zwrotnego punktu, co powoduje że wał korbowy jest dosłownie wyhamowywany co znów jest kompensowane większą dawką przy wtrysku zasadniczym

lepsze efekty uzyskuje sięprzy silnkach na pompo-wtryskiwaczach kiedy cały wtrysk nie jest dzielony na kilka mniejszych dawek tylko wtryskiwane za jednym razem ale wtedy taki silnik pracuje głośno twardo i nieprzyjemnie.
pracowałby podobnie jak stare Fiaty Ducato mimo że tam były sliniki VP.

. trochę lepiej jest w systemach Common Rail; tam paliwo jest wtryskiwane znacznie szybciej w także dawka która np TDI VP jest powiedzmy wtryskiwana przez powiedzmy 4* obrotu wału korbowego to w CR w tym samym czasie taka sama dawka jest wtryskiwana w kilku a czasami w kilkunastu mniejszych dawkach.
za to znów oprócz tego że taki układ jest znacznie bardziej kosztowny to pobiera dość sporo mocy z silnka.]
ponieważ tam trzeba paliwo wtłoczyć do zbiorczego kolektora pod ciśnieniem 1200-2000barów i tego a wydajność pompy która podnosi ciśnienie musi parokrotnie przekraczać to co by przepłyneło przez wszystkie jednocześnie otwarte wtryskiwacze po to żeby rozpylenie paliwa było jak najlepsze.
dlatego układy CR są tak wrażliwe na jakość i czystość paliwa.



arwam

pompa wtryskowa?

Post autor: arwam » ndz lut 20, 2011 12:37

Orzeł_01 pisze:A jak wygląda sprawa ustawienia początku tłoczenia po zmianie głowiczki z tłoczkiem na większy, zostaje tak jak był, czy trzeba celować?

opcja nr 2
a potem podjechać do pompiarza żeby Ci zmierzył wartość i sobie zapisujemy żeby na przyszłość mieć ułatwienie



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14298
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

pompa wtryskowa?

Post autor: Michał_1977 » ndz lut 20, 2011 13:02

Bla,bla,bla...Panie arwam...
Piękny wywód,ale czy Ty przeczytałeś dokładnie o co pytał autor i co ja napisałem? :bajer:
zorro74 pisze:jezeli wsadził bym takowa i dal glowiczke 10mm-11mm czy to cos by dało bez dalszych modyfikacji?
Przecież to jest oczywiste,że jeśli chce założyć większą głowicę,to chce podnieść moc i będzie musiał ruszyć dawką na +.Skoro dawka pójdzie na +,to trzeba zwiększyć ciśnienie,żeby wszystko się spaliło.Tak samo oczywiste jest,że IC musi być zastosowany :bigok:
Natomiast jeśli ma zastosować samą dużą głowiczkę i nic nie kręcić,to w/g mnie mija się z celem,bo znacznie taniej i szybciej można zyskać na mocy,podkręcając 9-kę i zwiększając ciśnienie.
Ponadto,tematów o kręceniu 1,6TD jest jak grzybów po deszczu (http://www.google.pl/custom?domains=for ... cof=&hl=pl" onclick="window.open(this.href);return false;),więc śmiem twierdzić,że kolejne rozpisywanie się w tej kwestii nie ma sensu... :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

pompa wtryskowa?

Post autor: JABcok20 » ndz lut 20, 2011 15:23

Założenie większego tłoczka pociągnie za sobą zporo modyfikacji i głód mocy.
potw,m dojdą rózne naprawy, uszczelnienia , wymiany, regulacje, tankowania itp.
Ja po takich przejściach z tym silnikiem... nie polecam, lepiej odłożyć kase na tdi:P
To moja opinia, każdy ma inne zdanie.
Silnik 1.6td który miałem jeździł do końca , nawet go sprzedałem bez oprzyrządowania i jest ok, ale kasy popłynęło sporo, nauczyłem się bardzo dużo i spędziłem przy nim bardzo dużo czasu. zresztą lubisz dłubac podnoś moc, jeśli nie masz czasu a potrzebujesz samochód na codzień zostaw to dla osoby w temacie.

mam pare pomp 1.9td na sprzedaż jako dobre podstawy do nauki, kompletne .
mogę porobić podstawowe mody ( na tych pompach na sprzedaż tzn. timing gov brak ograniczenia dawki lepszy pin góra od 1.6td) na pompach przy zakupie i wysłać kurierem, doradzę jak co ustawić itp. na samochodzie.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

pompa wtryskowa?

Post autor: arwam » ndz lut 20, 2011 19:21

Michał_1977 pisze:Bla,bla,bla...Panie arwam...
Piękny wywód,ale czy Ty przeczytałeś dokładnie o co pytał autor i co ja napisałem? :bajer:

zorro74 napisał(a):jezeli wsadził bym takowa i dal glowiczke 10mm-11mm czy to cos by dało bez dalszych modyfikacji?


Przecież to jest oczywiste,że jeśli chce założyć większą głowicę,to chce podnieść moc i będzie musiał ruszyć dawką na +.Skoro dawka pójdzie na +,to trzeba zwiększyć ciśnienie,żeby wszystko się spaliło.Tak samo oczywiste jest,że IC musi być zastosowany :bigok:

przeczytaj co napisałem o okresie czasu wtrysku.
porównując na silniku 1.9D tak D a nie TD pompę 8mm i pompę 10 śmiem twierdzić że ma sens



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości