Strona 1 z 1

1.9TD problem z wtryskami

: sob lut 19, 2011 09:35
autor: torogolf
Witam problem jest taki, że silnik źle zapalał to dałem wtryski do sprawdzenia i wszystkie lały. Gościu zrobił i auto na dotyk paliło. Po 2 tyg. znów ten sam problem :( pojechałem wczoraj do mechanika i mówie jaka jest sytuacja a on że to nie sa wtryski do tego silnika i że pod wpływem temperatury sie rozszerzyły i leją!!! Więc jak wygladają, jakie cisnienie wytwarzają oryginalne wtryski do 1.9TD??
Bardzo prosze o pomoc z góry dzieki

1.9TD problem z wtryskami

: sob lut 19, 2011 10:05
autor: vision
torogolf pisze:Więc jak wygladają, jakie cisnienie wytwarzają oryginalne wtryski do 1.9TD??
155bar.

1.9TD problem z wtryskami

: sob lut 19, 2011 10:12
autor: Michał_1977
torogolf pisze:pod wpływem temperatury sie rozszerzyły i leją
A mi oczy się rozszerzyły jak to przeczytałem :goof: ...
Z czego te wtryski są zrobione? Z papieru?

Do AAZ mają być wtryski DNO SD 297
Ciśnienia nie pamiętam,ale Autodata podaje mi,że ma być 135bar...trochę mało,coś mi się wydaje,ale to pewnie dlatego,że są to wtryskiwacze dwu sprężynowe :bajer:
JBC,to niech ktoś sprostuje.

1.9TD problem z wtryskami

: ndz lut 20, 2011 12:33
autor: torogolf
Słyszałem że są 2 rodzaje wtryskow: wysokie i niskie tylko nie wiem czym sie roznia i jak działaja?

1.9TD problem z wtryskami

: ndz lut 20, 2011 14:50
autor: Michał_1977
Wysokie to są typowe dla AAZ-dwu sprężynowe,a niskie to takie jak w 1Y lub w silnikach 1,6-jedno sprężynowe.

1.9TD problem z wtryskami

: ndz lut 20, 2011 15:12
autor: JABcok20
spytaj się mechanika jakiej firmy wtryski założył. Ostatnio kupiłem boscha w autolandzie do t4 2.4d i okazało się że po sprawdzeniu 1-szego z rzędu po prostu "lał"( może lepiej niż stare ale i tak zbyt krótko trzymał ciśnienie i różnie podawał dawke)
Wtrysk był made in india bodajze.
Ostatecznie założyłem wtryski z mojego starego silnika 1.6td gdzie miałem wtryski od merca ale one przy sprawdzaniu po prostu śpiewały a również made in india ale zakupione w intercarsie jakieś 1,5 roku temu.
Wszystkie tanie z allegro sa do dupy. jeśli wtryski siadły to albo założył badziewie, albo nic nie założył, albo w pompie jest jakis syf , coś się ukruszyło, wytarło itp.

1.9TD problem z wtryskami

: pn lut 21, 2011 21:23
autor: arwam
Michał_1977, błąd w danych Ci się wkradł.
jak są wtryskiwacze jedno-sprężynowe w oprawce KCA 30 S 44 to końcówki DN OSD 297 i ciśnienie 155 bar.
a jak dwu-sprężynowe w oprawkach KCA 27 S 77 to końcówki DN OSD 308 i pierwsze ciśnienie też 155 bar a drugie w warunkach warsztatowych jest nie mierzalne ale chyba cos koło 270barów.
właśnie dlatego na dwu-spręzynowych tak słabo jeżdżą AAZ'y i jest taka różnica tylko po zmianie wtryskiwaczy.
a kolega najlepiej niech założy jedno sprężynowe od silników 1.6TD albo JR albo SB

1.9TD problem z wtryskami

: pn lut 21, 2011 23:39
autor: torogolf
a z 1.6 diesla bedzie pasowało czy nie??

1.9TD problem z wtryskami

: wt lut 22, 2011 00:01
autor: arwam
zakładaj nie z diesla tylko z TD chyba że masz zwykłego D pod maską to wtedy tak,
jeśli masz TD to wtedy będzie za niskie ciśnienie otwarcia wtryskiwacza.

Re: 1.9TD problem z wtryskami

: wt lut 22, 2011 18:22
autor: maciyk
arwam pisze: właśnie dlatego na dwu-spręzynowych tak słabo jeżdżą AAZ'y i jest taka różnica tylko po zmianie wtryskiwaczy.
jak duża jest ta różnica?

1.9TD problem z wtryskami

: wt lut 22, 2011 19:07
autor: arwam
maciyk, bardzo duża.
jak podniesiesz ciśnienie i dawkę tak że masz czas od 0-100km/h powiedzmy 12s to po zmianie na jedno sprężynowe masz około 10-10,5s

1.9TD problem z wtryskami

: wt lut 22, 2011 19:40
autor: apln
Arwam i inni mądrzy w temacie, proszę o odpowiedź na pytanie.

Mam w aaz oryginalne wtryski, tak jak wyszło z fabryki chcę założyć lepsze wtryski z 1.6td sb. Czyli końcówki dno sd 274. Czy końcówki wejdą w moje obudowy? Mam wtryski z 1.6d, czy tam założyć te końcówki? Czy przewody wystarczą? Mam chyba luzem leżące z 1.9d oraz z 1.6d, ale jeśli będą mniejsze obudowy, to one chyba też nie starczą? Proszę o pomoc.

1.9TD problem z wtryskami

: wt lut 22, 2011 21:26
autor: arwam
apln, wejść wejdą ale jak masz dwu spręzynowe to szkoda ich w tej obudowie marnować.
to wtedy użyj korpusów jedno sprężynowych nawet z Diesla.
tylko ciśnienie nastawcie 160bar bo po krótkim czasie spadnie o około 5 bar.

1.9TD problem z wtryskami

: wt lut 22, 2011 22:33
autor: apln
Jak z zewnątrz poznać czy mam dwusprężynkowe? Jeśli dam korpusy z diesla, które są chyba krótsze od moich, to czy przewody zasilające wystarczą?