Strona 1 z 1

Problem z odpalaniem na zimno VW Touran 1.9 TDI (BKC)

: śr lut 16, 2011 00:20
autor: Luklet
Witam,

Problem oczywiście nie dotyczy Golfa, pytam w imieniu znajomego, który posiada VW Tourana i liczę na to, że któryś z kolegów spotkał się z czymś podobnym.
Generalnie problem zaczął się po wymianie głowicy i wałka rozrządu - a dotyczy odpalenia zimnego TDI-ka Tourana (kod silnika BKC).
Chciałbym zaznaczyć, że auto zostało sprawdzone komputerem 2-krotnie i nie stwierdzono błędów - przy okazji mechanik wymienił pompę paliwa (tzw. primary pump) zupełnie niepotrzebnie, następnym razem świece żarową i wciąż bez zmian:
1. jak nie odpalał tak nie odpala na zimnym, trzeba kręcić koło 1-1.5 min. żeby załapał,
2. drugą rzeczą jest wzrost zużycia paliwa o ok. 15% - znajomy robi nim sporo km bo wykorzystuje go do pracy jako kurier więc zauważył inne zużycie.

Chciałbym zaznaczyć, że nie ma kłopotu, kiedy auto jest rozgrzane - pali bez problemu.

Być może ktoś miał problem jak wyżej z golfem lub innym pojazdem z grupy VW.
Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję drodzy koledzy.

Pozdrawiam,

Łukasz

Re: Problem z odpalaniem na zimno VW Touran 1.9 TDI (BKC)

: śr lut 16, 2011 05:13
autor: PinkFloyd
Luklet pisze:Witam,

Problem oczywiście nie dotyczy Golfa, pytam w imieniu znajomego, który posiada VW Tourana i liczę na to, że któryś z kolegów spotkał się z czymś podobnym.
Generalnie problem zaczął się po wymianie głowicy i wałka rozrządu - a dotyczy odpalenia zimnego TDI-ka Tourana (kod silnika BKC).
Chciałbym zaznaczyć, że auto zostało sprawdzone komputerem 2-krotnie i nie stwierdzono błędów - przy okazji mechanik wymienił pompę paliwa (tzw. primary pump) zupełnie niepotrzebnie, następnym razem świece żarową i wciąż bez zmian:
1. jak nie odpalał tak nie odpala na zimnym, trzeba kręcić koło 1-1.5 min. żeby załapał,
2. drugą rzeczą jest wzrost zużycia paliwa o ok. 15% - znajomy robi nim sporo km bo wykorzystuje go do pracy jako kurier więc zauważył inne zużycie.

Chciałbym zaznaczyć, że nie ma kłopotu, kiedy auto jest rozgrzane - pali bez problemu.

Być może ktoś miał problem jak wyżej z golfem lub innym pojazdem z grupy VW.
Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję drodzy koledzy.

Pozdrawiam,

Łukasz
Podejrzewam, ze pompa vacum nie trzyma i schodzi paliwo , czesto dzieje sie tak w silnikach PD jak sa w dobry stanie i słabo pala na zimno. Jak wygąda synchronizacja wałka?

Re: Problem z odpalaniem na zimno VW Touran 1.9 TDI (BKC)

: śr lis 30, 2011 15:42
autor: tourannek
Witam kolege luklet.
Mam identyczny problem ze swoim touranem i wypisz wymaluj opisales moj samochod:)
Nawet ta pompke wymienilem bez potrzeby. Gdyby twoj kolega doszedl do tego co jest przyczyna, bylbym wdzieczny gdybys sie podzielil informacja,
bo mechanika mam juz umowionego, ale po ostatnim skasowaniu 550 zl i braku jakichkolwiek efektow wole wiedziec na czym stoje. :-)

Z góry dziekuje za pomoc. pozdrawam :D

Problem z odpalaniem na zimno VW Touran 1.9 TDI (BKC)

: pt gru 02, 2011 12:31
autor: Fahoo
vag com grupa 004 i podajcie synchro
pompki sa na nowych oringach i dobrze ustawione+ustawiona głebokośc pracy?
logi statyczne 13,18,23 poprosze
do tego wartosci grupy 007 z samego rana po postoju niocnym bez odpalania fury
wtedy bedzie mozna cos powiedziec


ps skad braliscie wałek?

Re: Problem z odpalaniem na zimno VW Touran 1.9 TDI (BKC)

: sob gru 24, 2011 22:12
autor: tourannek
Witam w świateczny czas:)
Na wstepie chciałem sprostować, że problem z odpalaniem w moim przypadku nie pojawił sie przed wymianą rozrządu, a przed.
Z głowicą też nie miałem nic robione.
Problem został rozwiązany chociaż kosztowało mnie to 1100 zł.
pierwsza była wspomniana pompka w zbiorniku- 550zł (to można sobie darować w takim przypadku)
przy okazji drugiej naprawy wymieniłem uszczelniacze pompowtryskow i uszczelnienie vacu pompy, tej przy silniku.
Jednoznacznie teraz nie moge okreslic co bardziej bylo wadliwe, czy uszczelniacze czy pompa, ale za 2 naprawe zaplacilem 550zł, gdzie samo uszczelnienie pompy kosztowalo 200 zł a wtrysków 100 +oczywiscie robocizna.
Moja rada na przyszłość dla zainteresowanych to zaczać od pompy co powinno kosztowac jakies 300zł a napewno przy tych objawach pomoze. Zestaw naprawczy tej pompy (jakies oringi i inne) podobno ciezko zdobyc, ale jak widac udalo sie. Po uszczelnieniu wszystko odpala od reki, bezproblemowo.
To tak dla zainteresowanych, bo z tego co widzialem na forach to raczej ciezko o jednoznaczna odpowiedz akurat w tym przypadku ktory mialem ze swoim silnikiem. Jakby bylo cos nie zrozumiale to sprostuje dla zainteresowanych, ale jest wigilia i rozgrzewam sie przed pasterka ;) zdrowia.