Strona 1 z 3

Problem z rozrzadem 1.9 D

: pt lut 11, 2011 21:20
autor: goliatm
witam

Mam problkem z rozrzadem
silnik mojego seata zwyczajnie zaczol wydawac z siebie glosne tykoczace odglosy, pomyslalem ze to popychacze, wiec je wymienilem, (musialem jednak wykrecic walek i sciagnac pasek rozrzadu) po wymianie popychaczy zakrecilem walek,zalozylem pasek i odpalilem autko, po krodkim czasie wykrylem pojedyncze stukanie w silniku,pomyslalem wiec ze zle ustawilem punkty na rozrzadzie ,wiec zaczelem grzebac, meczylem sie pol dnia aby to ustawic,lecz ze skutkiem negatywnym (w ogole nie pali). i pytanie : czy ktos sie orjetuje gdzie znajduja sie punkty w silniku 1.9 D 1998r
Dwa znalazle, na walku i na papie lecz nie moge znales 3-go punktu
w miare mozliwosci prosze o zdjeca lub schematy.
Prosze o pomoc.
Prosze nie odsylac mnie do wyszukiwarek,bo tego silnika nie moge znalesc.
Pozdr

Problem z rozrzadem 1.9 D

: pt lut 11, 2011 21:31
autor: Maślak
na wałku nie ma znaku tylko jest nacięcie po drugiej stronie wałka na blokade, na pompe powinien byc otwór i wkole nacięcie na trzpień, w skrzyni biegów od góry jest plastikowa zaslepka po jej zdjeciu (odkręceniu) jest koło zamachowe i tam jest znak (małe nacięcie)

Problem z rozrzadem 1.9 D

: pt lut 11, 2011 21:37
autor: Maślak
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=206296" onclick="window.open(this.href);return false; i http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=201611" onclick="window.open(this.href);return false; może cos znajdziesz

Re: Problem z rozrzadem 1.9 D

: pt lut 11, 2011 21:41
autor: goliatm
Maślak pisze:na wałku nie ma znaku tylko jest nacięcie po drugiej stronie wałka na blokade, na pompe powinien byc otwór i wkole nacięcie na trzpień, w skrzyni biegów od góry jest plastikowa zaslepka po jej zdjeciu (odkręceniu) jest koło zamachowe i tam jest znak (małe nacięcie)
Tak chodzilo mi o to wciecie - sorry
na pompie tez znalazlem otwor
Ale jesli chodzi o ta zaslepke na skrzyni to za diabla nie moge znalesc.

Problem z rozrzadem 1.9 D

: pt lut 11, 2011 21:58
autor: Maślak
na samej górze musi byc, przy łączeniu silnika ze skrzynią

Problem z rozrzadem 1.9 D

: pt lut 11, 2011 22:04
autor: goliatm
Az pujde i zdrobie fotke, pokazac ze nie ma..

Problem z rozrzadem 1.9 D

: pt lut 11, 2011 22:20
autor: Michał_1977
goliatm pisze:Az pujde i zdrobie fotke, pokazac ze nie ma..
I zapewne znajdziesz takie coś:
Obrazek
W otworze powinien być jeszcze kapturek zaślepiający,ale go wywiało.
Najlepiej jest całość wykręcić ze skrzyni,wtedy lepiej widać znaki,których jest parę.Szukaj takiego nacięcia na kancie koła zamachowego.Ma wyglądać jak nacięcie przecinakiem :bajer:

Problem z rozrzadem 1.9 D

: pt lut 11, 2011 22:23
autor: goliatm
o ku............a przeciesz ja myslalem ze tam sie olej wlewa do skrzyni...
Dzieki michal, masz u mnie flaszke

Problem z rozrzadem 1.9 D

: pt lut 11, 2011 22:31
autor: goliatm
to w takim razie jeszcze jedno pytanko
puka w silniku, kopci i dozo pali, popychacze wymienione.

Problem z rozrzadem 1.9 D

: pt lut 11, 2011 23:03
autor: Michał_1977
goliatm pisze:puka w silniku, kopci i dozo pali,
Wtryski na wykończeniu-leją pewnie jak diabli :bajer:

Problem z rozrzadem 1.9 D

: pt lut 11, 2011 23:06
autor: Maślak
ale najpierw sprawdz rozrząd i poprawne ustawienie kąta wtrysku (raczej tylko pompiarz) pewnie kolega Michał_1977, ma racje że to wtryski ale wpierw trzeba zacząc od podstawowych spraw

Problem z rozrzadem 1.9 D

: sob lut 12, 2011 00:16
autor: goliatm
Teraz tak: wtryski zmienialem tez na uzywane (jeszcze przed wymiana popychaczy), lecz nikt mnie nie zapewnial,ze beda dobre-po wymianie nie bylo najmniejszej zmiany.
ustawienie kata? czy ktos mi moze wyjasnic co to jest ten kat i jak to sie ustawia? (prosze o ewentualne fotki)
a jesli chodzi o ten chals to takie tykanie: podejzewalem ze to panewki na wale lub korbowodzie gdzies...
moze to byc?

Problem z rozrzadem 1.9 D

: sob lut 12, 2011 00:35
autor: Michał_1977
goliatm pisze:ustawienie kata? czy ktos mi moze wyjasnic co to jest
To jest wtrysk paliwa z odpowiednim wyprzedzeniem,czyli zanim tłok dojdzie do GMP (górny martwy punkt).To tak w skrócie :bajer:
goliatm pisze:jak to sie ustawia?
Ustawia się za pomocą czujnika zegarowego lub lampy stroboskopowej.Trzeba popuścić śruby mocujące pompę i ruszać nią przód tył,wtedy kąt wtrysku zmienia się.W stronę silnika-przyspiesza się,w stronę chłodnicy-opóźnia.
goliatm pisze:jesli chodzi o ten chals to takie tykanie
Może też być kąt wtrysku za wczesny,ale bardziej stawiam na wtryskiwacze.

Problem z rozrzadem 1.9 D

: sob lut 12, 2011 00:41
autor: goliatm
jesli jest zly kat ustawiony to te tykotaanie bedzie na wszystkich wtryskiwaczach czy nie koniecznie? bo bzmi jakby tylko w jednej komorze tloka walilo