Strona 1 z 2

Głośna praca silnika.

: śr lut 09, 2011 14:31
autor: dziechu
Szczególnie na wolnych obrotach. Wydaje się jakby hałas dobiegał z rozrządu. Co to może być? Do wymiany popychacze, czy jeszcze coś innego?

Głośna praca silnika.

: śr lut 09, 2011 16:00
autor: italiano_83
dziechu pisze:Co to może być?
No z takim szczegółowym opisem to na 100% uda się zdiagnozować przyczynę głośnej pracy :bigok:
Jaki to rodzaj dźwięku metaliczny, głuchy skąd dobiega, kiedy, nasila się wraz z obrotami silnika, cichnie po chwil ?
Jakieś nagranie pracy silnika może wrzucisz, jaki to silnik TDI ? Oznaczenie moc, kąt wtrysku sprawdzony ?
Więcej informacji ... :D

Głośna praca silnika.

: śr lut 09, 2011 16:06
autor: dziechu
Głównie na wolnych obrotach, w czasie jazdy raczej wszystko jest ok. Dzwiek raczej metaliczny, jakby sie coś tłukło w rozrządzie, jakby coś luźnego itp. Nie jest cały czas jednakowy, ale nasila sie, cichnie, znowu nasila - nie ma reguły. Może np. zmieniać się co 2 sek, albo co 2 min. Silnik 1Z.

Re: Głośna praca silnika.

: śr lut 09, 2011 17:30
autor: wojtq87
A napinacz Ci nie podskakuje czasami? moze to on robi taki hałas przez zużyte sprzegiełko na alternatorze? Mi w golfie afn dzwoniły własnie szklanki stało sie tak po zmianie olej z mobila na castrol...ponownie zalałem mobila i bylo wszystko wrociło do normy.

Głośna praca silnika.

: śr lut 09, 2011 18:53
autor: dziechu
Napinacz (chodzi o ten przy alternatorze, nie pasku rozrządu) podskakuje. Może być przyczyną hałasu? Wymienia sie go, czy reguluje?

Re: Głośna praca silnika.

: śr lut 09, 2011 19:31
autor: Naparstek
dziechu pisze:Napinacz (chodzi o ten przy alternatorze, nie pasku rozrządu) podskakuje. Może być przyczyną hałasu? Wymienia sie go, czy reguluje?
Ten napinacz może być źródłem hałasu, jeżeli jest niesprawny wówczas pasek nie jest wystarczająco napięty i z układu pasowego dochodzi hałas i wibracje. Napinacz ten wymieniasz. Warto też sprawdzić jak wygląda łapa napinacza i tulejki tej łapy, czy czasem nie są wytarte i nie występuję luz pomiedzy łapą a tulejkami. Sprawdź też rolkę prowadzącą pasek czy łożysko nie jest zużyte w niej.

Głośna praca silnika.

: śr lut 09, 2011 19:39
autor: dziechu
Tzn. co wymienić? Przy pasku jest rolka chyba z łożyskiem - to wymienić? Potem jest ramię/dźwignia no i u góry chyba coś ze sprężyną (to nazywacie napinaczem? bo myślałem że chodzi o tą rolkę).
Obrazek

Głośna praca silnika.

: śr lut 09, 2011 20:25
autor: Naparstek
Napinacz masz po przeciwnej stronie alternatora, na końcu tej czarnej łapy jest przykręcony. Jest albo stalowy (malowany na czarno) albo aluminiowy. Czerwoną strzałką zaznaczyłeś rolkę paska wielorowkowego, żółtą łapę napinacza, a tu gdzie jest ta trzecia strzałka to jest pod tą czarną uszczelką gumowa tulejka łapy wciśnięta w podstawę alternatora. Po przeciwnej stronie jest taka sama uszczelka z tulejką i napinacz na samym końcu.

Głośna praca silnika.

: śr lut 09, 2011 21:05
autor: dziechu
Ok, dzięki. Da się to wymienić bez większych kłopotów?

Obrazek

Głośna praca silnika.

: śr lut 09, 2011 22:11
autor: Lukassmk3
a moze to pęknięta szklanka zaworu ? taki typowe metaliczne stukotanie

Głośna praca silnika.

: śr lut 09, 2011 22:20
autor: dziechu
Raczej chyba nie, stukałoby cały czas tak samo.

Głośna praca silnika.

: śr lut 09, 2011 22:46
autor: wojtq87
kolego nie wymienaj napinacza to na 100% wina sprzegiełka alternatora.. przerabiałem ten temat. Wymieniłem napinacz, dalej skakalo - 2 paski poszły sie j*butać. Wymien najpierw to zanim polecisz na pare stówek ;) jak to zrobilem ja hehe. Z tego co sie orientuje to na allegro koles wystawia oryginalne INA za 100zl , musisz poszukac ;) :jezor:

Głośna praca silnika.

: śr lut 09, 2011 22:51
autor: wojtq87
sprawdź jeszcze ile masz rowkow na pasku micro. ale to powinno byc to : http://allegro.pl/sprzegielko-alternato ... 58714.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Głośna praca silnika.

: czw lut 10, 2011 17:50
autor: dziechu
Jeszcze zauważyłem, że obciążenie silnika, np. włączenie świateł zmniejsza hałas.

A kąt pocz. wtrysku, da sie sprawdzić VAGiem? Jest to ten TDI Timing? Bo ten punkt chodzi mi cały czas koło środkowej linii, czyli chyba jest ok?