garetta t3 z passata b2 do azz

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mr_jaru
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: wt paź 17, 2006 15:12
Lokalizacja: Zamość/Wrocław
Kontakt:

garetta t3 z passata b2 do azz

Post autor: mr_jaru » ndz lut 06, 2011 14:33

witam.udało mi się kupić turbinę garetta T3 z Passata b2 za małe pieniądze w związku z tym mam pytanko czy podejdzie bez problemu do aaz-ta? chodzi mi głownie o spływ bo jest dość duży i po drugie czy da się dorobić króciec gwintowany aby podpiąć się do ori spływu idącego do bloku? wydaje mi sie ze rurka spływowa wkrecana w garetta T2 ma taki sam gwint jak ten przewod elastyczny,ale pewnosci nie mam. zdjecie takiej turbiny tyle ze ja nie mam tego przewodu elastycznego. wiek ktoś z was może jaki gwint i średnice ma ten przewód wkręcony do króćca przy turbinie?
Obrazek


jaru

Awatar użytkownika
Maślak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 15:18
Lokalizacja: Szczecin

garetta t3 z passata b2 do azz

Post autor: Maślak » ndz lut 06, 2011 15:02

wykręc to co masz daj do firmy co zakuwa i dorabia węże hydrauliczne to Ci zrobią to porządnie. na forum jest masa tamatów o tych turbinach do aaz użyj szukajki i bedzie wszystko jasne :pub:



Awatar użytkownika
mr_jaru
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: wt paź 17, 2006 15:12
Lokalizacja: Zamość/Wrocław
Kontakt:

Re: garetta t3 z passata b2 do azz

Post autor: mr_jaru » ndz lut 06, 2011 19:20

`teraz widzę jeszcze jeden problem,odpływ jest odwrotnie niż w aaz czyli na gorze (tam gdzie zasilanie) jakby przyłożyć turbinę do kolektora wydechowego.da się to jakoś odwrócić?


jaru

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14298
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

garetta t3 z passata b2 do azz

Post autor: Michał_1977 » pn lut 07, 2011 00:38

mr_jaru, przede wszystkim,to jaką masz suszarkę przy AAZcie? Jeżeli masz K-14,to O.K,ale jak masz K-03,to kolektor jest inny.
mr_jaru pisze:da się to jakoś odwrócić?
Część wydechową trzeba popuścić i obrócić w stosunku do środkowej.Część zimną też będziesz musiał chyba obrócić :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

garetta t3 z passata b2 do azz

Post autor: t0mal » pn lut 07, 2011 01:26

Turbo nie podejdzie bo trzeba obrócić część zimną względem gorącej, jeśli chcesz kupić t3 to raczej nie bierz tego z 1.6 poszukaj czegoś nowszego np z merola, albo wybierz coś z serri GT na kulkowych łożyskach.
T3 z 1.6 to jedna z najsłabszych odmian tej sprężarki - mimo dość sporych rozmiarów potrafi niewiele więcej od k14 a przy tym ma znacznie większego laga i żre więcej oleju. Ma za to kozackie brzmienie, które sprawia, że nawet na doładowaniu 0.5 bara możesz się poczuć jak Vicent Diesel z Szybkich i wściekłych.



Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

garetta t3 z passata b2 do azz

Post autor: Orzeł_01 » pn lut 07, 2011 14:28

t0mal pisze:eśli chcesz kupić t3 to raczej nie bierz tego z 1.6 poszukaj czegoś nowszego np z merola
No właśnie słyszałem że do merolów też były montowane T3 - wiecie może w jakich modelach były montowane? I czy te mercowe T3 pasują na kolektor z 1.6TD? Chciałbym spasować taką turbawkę do swojego golfa, ale ciężko szukać jak się nie wie w jakich modelach były montowane.


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

garetta t3 z passata b2 do azz

Post autor: t0mal » pn lut 07, 2011 15:54

W W124, turbo nie podejdzie bez rzeźby.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

garetta t3 z passata b2 do azz

Post autor: piotrekgal » pn lut 07, 2011 16:51

t0mal pisze: a przy tym ma znacznie większego laga
nie jest t0mal tak zle, ja mam t3 co prawda tam przelot (pompa nie ruszana po za boost pinem aha i wkreconym ogranicznikiem ciegna gazu ale to akurat nieistotne przy tym ) i przy takim drugim biegu wstaje przy 2200 moze nawet ciut wczesniej, dla niedowiarkow zapraszam na jazde. Ja jestem osobiscie zadowolony od dwojki wlasciwie juz zaczyna robic sie dosc przyjemnie, ciagniesz na dwojce od takich 2200rpm to potem trojke masz wysoko i lecisz.
t0mal pisze:W W124, turbo nie podejdzie bez rzeźby.
tak z ciekawosci moze na przyszlosc jak mialaby mi sie obecna posypac, czym sie roznia ?



Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

garetta t3 z passata b2 do azz

Post autor: Orzeł_01 » pn lut 07, 2011 17:13

t0mal pisze:W W124
Dzięki za info, od razu znalazłem :pub:
t0mal pisze:turbo nie podejdzie bez rzeźby.
Dwie flansze, downpipe i króciec na wyjście zimnej muszli trzeba by dorobić.


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

garetta t3 z passata b2 do azz

Post autor: t0mal » pn lut 07, 2011 17:53

T3 z mercedesa ma większą muszlę na wydechu i większe śmigło (większy A/R) powinien być spory lag na niej. Osobiście docieram już drugą T3 i następnym razem już jej nie założe, chyba, że trafi mi się środek na kulkach.

Osobiście chyba wolałbym coś z serii GT, np GT22 bez zmiennej geometrii.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

garetta t3 z passata b2 do azz

Post autor: t0mal » pn lut 07, 2011 17:55

piotrekgal, od 2200 to ona się dopiero rozpędza, pełne ciśnienie masz przy 3000



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

garetta t3 z passata b2 do azz

Post autor: piotrekgal » pn lut 07, 2011 19:12

t0mal, Masz chyba pecha co do tych T3, zazwyczaj ludziom one nie umieraja, nawet i tutaj tak o tym nie slychac tak jak to byla z k03 czy k14, ja narazie na sprawe techniczna nie narzekam, choc do idealu jej brakuje, wazne, ze na drodze spisuje sie znakomicie- jak dla mnie. Duzo czytalem przed modem, ze T3 to jeden spory lag i trzeba sie przyzwyczaic do niej jezdzic, ze mułek..., po zalozeniu i przy okazji niektorych modach, nawet przez chwile nie pomyslalem aby wrocic do k14stki.
Pelne cisnienie moze jest wyzej ale sam fakt, ze przebudzenie wystepuje jakby nie patrzec predko to i potem tylko chwila jest do tych 3tys, trzeba tylko sie przyzwyczaic, ze do tych 50km/h to faktycznie moze pierwszymi nie bedziemy szczegolnie na takiej seryjnej pompie jak 8,9mm.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

garetta t3 z passata b2 do azz

Post autor: t0mal » pn lut 07, 2011 22:20

Nie mam pecha to są ofiary eksperymentów - jedna się stopiła od dawki i późnego wtrysku i przestawionego rozrządu, a druga ładowała ponad 2 bary i żre olej.
Myślę, że mimo wszystko warto się pomęczyć i dopasować inne. T3 z golfa to jest turbo z cięzarówki, które ma zdławiony dolot i wydech.
Zaletą T3 jest prosty montaż i odetkanie silnika na wysokich obrotach, wadą jest lag i stosunkowo niskie doładowanie (praktycznie 1.6-7 bara to max jeśli ma być bezawaryjne)
Większe odmiany t-trójki to już są zgoła inne sprężary, ale do np. t3-60 silnik golfa jest za mały.



arwam

garetta t3 z passata b2 do azz

Post autor: arwam » pn lut 07, 2011 23:36

t0mal pisze:T3 z 1.6 to jedna z najsłabszych odmian tej sprężarki - mimo dość sporych rozmiarów potrafi niewiele więcej od k14 a przy tym ma znacznie większego laga i żre więcej oleju.

tu bym się nie zgodził po swoich doświadczeniach z T3
zresztą jest to chyba najtańsza opcja jeśli chodzi o większą turbinę.
i zdrowe T3 nie wcina oleju a jeśli już to w niewielkich ilościach. ale to przeważnei jak masz za wczesny kąt wtrysku a przez to turbo się za wolno kręci lub jeśli masz dużo nagarów w łożyskach co jablokuje i powoduje powstawanie podciśnienia w dolocie.
i wtedy każda turbina bez wyjątku będzie wpierniczać olej jak wściekła.
t0mal pisze: Osobiście chyba wolałbym coś z serii GT, np GT22 bez zmiennej geometrii.

jak chcesz to weź ode mnie K16 a ja wezmę albo Switzchera albo Holset'a bo poprzedni miał być HX 30 a okazał się być HY55V

mi tam lag nie jest straszny bo mam jużna niego sposoby a nawet jak będzie to i tak mi dół silnika i sprzęgło będzie chronił. a jak nie chcesz wogóle Lag'a to weź GT20. jak dla Ciebie zrobię specjalny rabat :pub: :pub: dla stałego klięnta bo już kiedyś brałeś ode mnie T3

t0mal pisze:piotrekgal, od 2200 to ona się dopiero rozpędza, pełne ciśnienie masz przy 3000
w przeciwieństwie do Ciebie my mamy slniki 1.9l a toi już robi różnicę. może nie jest ona kolosalna ale jednak robi robotę



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości