Strona 1 z 2

[mk2] JP - czy powinno dmuchać po odkręceniu korka??

: czw lut 23, 2006 09:14
autor: Kryspin
Jak w temacie jak być powinno. jak jest u was??

: czw lut 23, 2006 09:21
autor: Cinek
troche tak, bo pod pokrywe jest podłączona odma. ale żeby nie była wichura :)

: czw lut 23, 2006 09:44
autor: Kryspin
Muszę to sprawdzić z innym 1,6 D no bo u mnie dmucha tylko czy to wichura czy zefirek ciężko wyczuć :bajer:

: czw lut 23, 2006 11:50
autor: To_mas
No mnie nie dmucha raczej :))) :DD wiec chyba nie powinno moze leciutko bo widzialem tez takie przypadki ze tak walilo ze az olej lecial :PP

: czw lut 23, 2006 12:29
autor: Cinek
oczywiście silnik jak jest w super stanie to nie powinien dmuchać, chociaż tu akurat taka konstrukcja jest, że odpowietrzenie skrzyni korbowej jest własnie pod pokrywe zaworów. jak otworzysz korek i leci lekki dymek to nie ma paniki. ale jak mocno dmucha ( że np olej pryska ) to nie jest dobrze. w tych silnikach ważniejsze jest żeby w ogóle nie dmuchało z rurki bagnetu

: czw lut 23, 2006 13:48
autor: Kryspin
No z bagnetu nic a nic nie dmucha tylko z tego korka mnie tu przeciąg się robi
No i co ciekawe - auto nic a nic nie kopci a jakby miał przedmuch to raczej gdześ tam powinien

: czw lut 23, 2006 21:57
autor: tomek6
Cinek pisze:oczywiście silnik jak jest w super stanie to nie powinien dmuchać, chociaż tu akurat taka konstrukcja jest, że odpowietrzenie skrzyni korbowej jest własnie pod pokrywe zaworów. jak otworzysz korek i leci lekki dymek to nie ma paniki. ale jak mocno dmucha ( że np olej pryska ) to nie jest dobrze. w tych silnikach ważniejsze jest żeby w ogóle nie dmuchało z rurki bagnetu
olej to pryska nawet w idealnym silniku jak nie ma osłonki na wałek.

: pn mar 06, 2006 09:14
autor: Kryspin
A jako ciekawostak dodam że dmucha z korka na wolnych obrotach, przy przegazówce przestaje dmuchać.

: pn mar 06, 2006 13:37
autor: Neoarti
U mnie po odkręceniu korka pryska olej bo nie mam osłony na wałek
Ale nie dmucha spalinami z bagnetu oleju też nie dmucha nawet jak jest ostro nagrzany

: wt mar 07, 2006 23:23
autor: marek29
Kryspin pisze:A jako ciekawostak dodam że dmucha z korka na wolnych obrotach, przy przegazówce przestaje dmuchać.
Tak ma byc.To jest normalny objaw w 1,6 ponieważ nie posiada zewnętrznego odpowietrzania misy olejowej (tak jak ma to miejsce w 1,9 i 1,9tdi).
Jeżeli przy nagrzanym silniku dmucha chłodnym powietrzem (bez zabarwienia!) to wszystko w 100% ok.Jeżeli powietrze jest gorące i ma ciemne zabarwienie to kłania się wymiana uszczelniaczy zaworów ,a w skrajnych przypadkach polerowanie gniazd zaworów lub spawanie pęknięc między nimi.

: śr mar 08, 2006 10:09
autor: Kryspin
Dmucha chłodnym, bez zabarwienia. Dzięki.
A jeszcze pytanko. Jeśli byłyby walnięte uszczelniacze to zapewne po nocy puszczał by niebieską chmurkę.

: śr mar 08, 2006 21:59
autor: Per
A jak jest w mk3 1.9 D bo u mnie dmucha z korka a z bagnetu cisza ja po smierci organisty.

: czw mar 09, 2006 11:21
autor: Pruszkowiak
U mnie w 1.9TDI (1Z) po nocy puszcza niebieską chmurkę.W czasie jazdy nie puszcza żadnych chmurek no chyba że przy ostrej przygazuwie na czarno leciutko ale to normalne u Diesela.Zauważyłem że bierze mi olej troszkę i to może być przyczyna ,że uszczelniacze do wymiany i jaki jest tego koszt?

: pt mar 10, 2006 09:47
autor: skoku
a ja pytałem mechanika i powiedział, ze po odkręceniu korka, podnies reke na ok 20 cm nad otworem, jezeli jest jeszcze wyczuwalne to zle a jezeli nie czujemy podmuchu to jest ok! ( oczywiscie na wolnych orotach)