Strona 1 z 2
[mk2] skrzynia od mk3
: śr lut 02, 2011 15:47
autor: Michał_1977
Proponuję skrzynie CHC lub CHD.Obydwie są z diesla 1,9D/TD.Mają takie same przełożenia i są odpowiednikiem 4T.
CHC ma zabieraki (flansze) 90mm,a CHD ma 100mm.Można bez problemu zamienić,a przy okazji wymienić uszczelniacze
Co do kosztów,to różnie bywa...co szrot,to inne ceny,a cena wymiany u mechanika,też nie jest normą na cały kraj.
Widziałem skrzynki z MK3 nawet za 200zł,ale tak j/w

[mk2] skrzynia od mk3
: śr lut 02, 2011 23:38
autor: Michał_1977
enrike0 pisze:Jeszcze jedno jak jest z osprzętem wybierak i reszta drutów razem z rozrusznikiem pasują p&p ?
Tak,to praktycznie są takie same skrzynki jak 4T z MK2 (serii 020),tylko mają inne oznaczenia,chyba z tego tytułu,że były montowane w nowszych autach.
Są nowsze niż te z MK2 (4S,4T itd),więc większe prawdopodobieństwo,że trafisz na lepszy egzemplarz

[mk2] skrzynia od mk3
: czw lut 03, 2011 00:24
autor: xxxGlaDxxx
Nie będę zakładał osobnego tematu i śmiecił, ale mam pytanie. Ile kosztowała by wymiana synchronizatora 2 biegu w 4T ?
Re: [mk2] skrzynia od mk3
: czw lut 03, 2011 00:28
autor: twardy
xxxGlaDxxx pisze:Nie będę zakładał osobnego tematu i śmiecił, ale mam pytanie. Ile kosztowała by wymiana synchronizatora 2 biegu w 4T ?
z tego co wiem taniej wymienić skrzynie niż synchronizator.
[mk2] skrzynia od mk3
: czw lut 03, 2011 12:43
autor: xxxGlaDxxx
Bo u mnie nawet po wymianie kompletnego sprzęgła i oleju w skrzyni na zimnym dwójka czasami sobie zgrzytnie, jak się rozgrzeje to już wszystko ok. Także pytam na zapas

Generalnie już wiem, że moge to olać, zmienie jak się skończy całkowicie.
[mk2] skrzynia od mk3
: czw lut 03, 2011 19:49
autor: xxxGlaDxxx
Dalej niz na 70km od miasta nie mam zamiaru się wybierać więc generalnie się nie przejmuję. Przed wyjazdem na openera coś zrobię w tym kierunku. Dzięki za informacje co się może stać

[mk2] skrzynia od mk3
: czw lut 03, 2011 20:02
autor: twardy
enrike0, ehh to mnie kurcze przestraszyłeś

też czasem mi zgrzytnie na 2

[mk2] skrzynia od mk3
: czw lut 03, 2011 20:03
autor: arwam
Michał_1977, to jest wolnossący diesel więc będzie trochę mało mocy do tych przełożeń
popronowałbym skrzynię z silnka 2E jeśli dobrze pamiętam to jest to AMC, ale mogę się mylić. w każdym bądź razie przełożenia ma właśnie podobne do 4S może tylko minimalnie dłuższa.
xxxGlaDxxx, załóż drugą skrzynię. a że masz SB to i z mocą nie powinno być u Ciebie kiepsko wieć można się trochę pobawić i porzeźbić i wrzućić dłuższą skrzyniena linkach np AFF CYP ASD lub najdłuższą piątkę GGU.
jak zrobisz governora i timing oraz zapodasz większy tłoko-rozdzielacz to może być nprawdę przyjemnie.
mozna też założyć większe turbo bądź na WG czego przy długiej skrzyni raczej bym nie polecał lub VNT.
w twoim wypadku już założęnie VNT 15 z AFN'a zrobiłoby robotę a jeszcze przy takiej turbince nie trzeba by było się bać o silnik. z GT20 to już raczej bym uważał i w przypadku 1.6 nie kojarzył tego z długą tylko z krótką skrzynią
[mk2] skrzynia od mk3
: czw lut 03, 2011 20:31
autor: Michał_1977
arwam pisze: to jest wolnossący diesel więc będzie trochę mało mocy do tych przełożeń
Spokojnie da radę.
4S a 4T,to nie jest aż tak straszna różnica przełożeń
Jak masz 1,6TD z dużą turbiną (T3 lub K-24) na seryjnych nastawach i skrzynię 4T,to zanim uzyskasz ciśnienie z suszarki,jedziesz jak wolnossakiem i radzi sobie
