Akumulator / Alternator

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

koperson
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sty 12, 2010 16:01
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Akumulator / Alternator

Post autor: koperson » wt lut 01, 2011 12:07

Witam

Jestem mlodym kierowcą , nie posiadam duzej wiedzy o sprawach mechanicznych mojego pojazdu dlatego postanowilem się poradzic was :bigok:

Posiadam od półtorej roku golfa 3 , rocznik 1993 , silnik 1.9 TDI

W tamtą zime nie mialem zadnych problemow z akumulatorem az do czasu kiedy oddalem golfa (na wiosne) do mechnika na wymiane zawieszenia . Zostawił on kluczyk w stacyjce co spowodowało rozładowanie akumulatora :panna: . A że to pozniej lato to akumulator dawał rade .

Przyszła kolejna zima i zaczął sie poważy problem . Mój akumulator potrafi robic problem co miesiąc , a ostatnio po 2 tygodniach sie rozładował . Posiadam własny prostownik i laduje go jesli nawali . Lecz problem w tym ze w poprzednią zime jak kupilem auto , nie musialem ladowac go ani razu , nie sprawiał zadnych problemow . Natomiast teraz jak juz pisalem zdarza sie ze musze go ladowac co 2 tygodnie :banghead:

Niepokoi mnie ten problem . Akumulator jest doszczetnie padniety . Objawy są takie ze przekrecam kluczyk i tylko przygasają kontrolki , nawet nie kręci . Nie jest to wina stacyjki poniewaz kiedy naladuje akumulator pali prawie na dotyk .

Więc pytanie do was , czy akumulator skonczył swój żywot czy moze problem jest w tym ze alternator nie laduje go podczas jazdy ? Jak moge sie dowiedziec czy moj alternator jest wporzadu . Lub w jaki sposob moge stwierdzic czy moj akumulator poprostu zakonczył swój żywot ?

Pozdrawiam



Masac81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: wt paź 14, 2008 11:26
Lokalizacja: Końskie
Kontakt:

Akumulator / Alternator

Post autor: Masac81 » wt lut 01, 2011 12:52

koperson, ja bym zrobił tak.Po dłuższym postoju autka podepnij jakiś miernik napięcia i sprawdz naładowanie akumulatora bez uruchamiania silnika.Miernik powinien wskazac min.12v.Jeśli jest mniej niż podana wartośc to już niedobrze.Żeby wykluczyc awarię alternatora odpal maszyne,włacz światła,radyjko i podepnij ponownie miernik do klem.Wskazanie przy dobrym ładowaniu powinno byc w okolicach13,9-14,5v.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Akumulator / Alternator

Post autor: PinkFloyd » wt lut 01, 2011 22:39

Masac81 pisze:koperson, ja bym zrobił tak.Po dłuższym postoju autka podepnij jakiś miernik napięcia i sprawdz naładowanie akumulatora bez uruchamiania silnika.Miernik powinien wskazac min.12v.Jeśli jest mniej niż podana wartośc to już niedobrze.Żeby wykluczyc awarię alternatora odpal maszyne,włacz światła,radyjko i podepnij ponownie miernik do klem.Wskazanie przy dobrym ładowaniu powinno byc w okolicach13,9-14,5v.
Pierwsza odp za bardzo nieprecyzyjna 12V to juz rozładowany aku ( każde ogniwo daje 2,1V ) , przy 11,9V juz nieodwracalnie sie zasiarcza, wpełni naładowany po nocy bez obciazenia 12,6-12,7V lub więcej to 100% naładowany , 90% - 12,5V, 80% naładowania 12,4V i tak dalej , poniżej 12,4V wymaga szybkiego doładowania, wpełni odpowiedz da test, podjedz do tych co handluja aku to ci sprawdza czy jest ok, czy ma prąd rozruchu wg normy, nie może być mniejszy niż 80% wartości fabrycznej, prąd ładowania sprawdzamy na jałwoym po właczeniu wszystkich odbiorników i powinien byc tak jak kolega podaje.



Awatar użytkownika
kappi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 733
Rejestracja: sob lis 13, 2010 15:10

Akumulator / Alternator

Post autor: kappi » czw lis 17, 2011 21:20

witam. posiadam podobny problem tylko, że to raczej na stówe wina akumulatora bo nawet w lato na postoju troche muza poleciała i już aku kaszlał.. wiec pytanie moje brzmi jaki aku do mk2 1.6 D (JP), ile dokładnie Ah żeby było dobrze ?


Obrazek
Golf mk2 USA 1.8T 20V AUM--> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=420945" onclick="window.open(this.href);return false;

Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

Akumulator / Alternator

Post autor: Mumin90 » czw lis 17, 2011 21:51

http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk2/" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
kappi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 733
Rejestracja: sob lis 13, 2010 15:10

Akumulator / Alternator

Post autor: kappi » czw lis 17, 2011 22:06

dziękowac :prayer: :prayer:


Obrazek
Golf mk2 USA 1.8T 20V AUM--> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=420945" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kappi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 733
Rejestracja: sob lis 13, 2010 15:10

Akumulator / Alternator

Post autor: kappi » pt lis 18, 2011 22:37

a czy 74 Ah da rade naładowac alternator w 1.6 D ??


Obrazek
Golf mk2 USA 1.8T 20V AUM--> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=420945" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Akumulator / Alternator

Post autor: Dziku VR6 » sob lis 19, 2011 00:51

kappi pisze:a czy 74 Ah da rade naładowac alternator w 1.6 D ??
tak


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
kappi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 733
Rejestracja: sob lis 13, 2010 15:10

Akumulator / Alternator

Post autor: kappi » sob lis 19, 2011 08:59

żebyśmy se dobrze zrozumieli bo troche nie jasno napisałem i można zrozumiec dwuznacznie ;) czyli alternator w 1.6 D bez problemu będzie ładował aku 74 Ah ?? :hmm: :hmm:


Obrazek
Golf mk2 USA 1.8T 20V AUM--> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=420945" onclick="window.open(this.href);return false;

Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

Akumulator / Alternator

Post autor: Mumin90 » sob lis 19, 2011 09:06

a po co ci taki duży akumulator ?



Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Akumulator / Alternator

Post autor: SvR » sob lis 19, 2011 10:07

Pewnie dla dużego prądu rozruchowego.



Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Akumulator / Alternator

Post autor: Dziku VR6 » sob lis 19, 2011 10:27

kappi pisze:żebyśmy se dobrze zrozumieli bo troche nie jasno napisałem i można zrozumiec dwuznacznie ;) czyli alternator w 1.6 D bez problemu będzie ładował aku 74 Ah ?? :hmm: :hmm:
tak naładuje tylko żebyś miał prawidłowe ładowanie z altka.


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 169 gości