Strona 1 z 1

aaz turbo K14 zawór westgate

: śr sty 26, 2011 18:00
autor: powertrain
zawór wyjołem był zapieczony w pozycji zamkniętej,rozruszałem działa leciutko jak dmuchnę powietrzem chowa się ale jak go wcisnę i zatkam dziurę wraca do pozycji zamknętej a powinno raczej zassać palca i stać w miejscu tak?? czy to wina uszkodzonej membrany?? nigdzie tego nie mozna dostać,może ktoś ma na zbyciu sprawny,odkupię z chęcią

aaz turbo K14 zawór westgate

: śr sty 26, 2011 21:53
autor: arwam
jeśli dmuchasz z cśnieniem do około 0,8bara i działa to zakładaj

aaz turbo K14 zawór westgate

: śr sty 26, 2011 22:54
autor: Michał_1977
powertrain pisze: jak go wcisnę i zatkam dziurę wraca do pozycji zamknętej a powinno raczej zassać palca i stać w miejscu tak?
Niekoniecznie.Siła sprężyny jest większa niż podciśnienia,które wytwarza się pod palcem :bajer:
powertrain pisze:działa leciutko jak dmuchnę powietrzem chowa się
Więc zakładaj i nie szukaj sobie problemu :bigok:

aaz turbo K14 zawór westgate

: czw sty 27, 2011 11:56
autor: arwam
Michał_1977 pisze: Niekoniecznie.Siła sprężyny jest większa niż podciśnienia,które wytwarza się pod palcem :bajer:

panowie NADCIŚNIENIA a nie podciśnienia.
podciśnienie byłoby wtedy jakby zatkał palcem wlot powietrza i dopiero wtedy próbował grzybek wcisnąć.
zresztą te zawory nie będą miały hermetycznej szczelności siłownika WG z tego względu że dmucha na przeponę od strony grzybka więc jest jeszcze pasowanie prowadnica zaworu - trzonek zaworu.
jak przez temalutkie dziurki na niemal szczycie zaworu nic nie ucieka jak dmuchasz w zawór ale on już doszedł do krańca swojego ruchu to jest wszystko OK.
zakładać i jeździć

aaz turbo K14 zawór westgate

: czw sty 27, 2011 15:14
autor: Michał_1977
arwam pisze:panowie NADCIŚNIENIA a nie podciśnienia.
Zgadza się...błąd mi się wkradł.Szybciej napisałem niż pomyślałem :-)

aaz turbo K14 zawór westgate

: czw sty 27, 2011 18:54
autor: fatal79
kolego powertrain, a propos tematu to nie westgate tylko wastegate...ale to tak na marginesie

Re: aaz turbo K14 zawór westgate

: czw sty 27, 2011 20:13
autor: powertrain
siem
dziś poskładałem wszystko,,,,,pierwsza jazda i wskażnik na 0,8bara i wyżej ani drgnie czyli działa zawór i jest ok,do tego ciszej w kabinie za nogami pasażera jest i ogólnie.....jutro podkręce na 1.0 1.3bara

dla tych którzy maja ten sam problen kilka wskazówek!! nie da się dostać tego w sklepie ,nie szukajcie,w bielsku białej są 4 firmy które zajmują się regeneracją turbin i przekładni,żadna nie miała tego zaworu,chcąc odkręcić te 3imbusy musiałem dorobić 2 klucze ,klucze typu L mają za długie ramię i nie da się podejść w żaden sposób,musiałem obciąć nasadkę z imbusem i spiłować płaską dychę żeby weszła między zeberka i dopiero udało sie odkręcić....