Wyciek z pompy wtryskowej 1,9 TDI 1Z Golf mk 3

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wicekdw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 00:23
Kontakt:

Wyciek z pompy wtryskowej 1,9 TDI 1Z Golf mk 3

Post autor: wicekdw » sob sty 22, 2011 14:06

Golf Mk3 1,9 TDI 1Z 90KM. Pojawił mi się wyciek z pompy wtryskowej, lało się też z pokrywy nastawnika ale wymieniłem uszczelkę i jest ok. Teraz leje się z miejsc zaznaczonych strzałkami (prawdopodobnie spod głowicy pompy) i to sporo bo co kilka sekund na zapalonym silniku spada jedna duża kropla. Mechanik powiedział mi że trzeba wyjąć pompę i dać do kompleksowej regeneracji, koszt rzędu 1000zł :]. Wolałbym wymienić narazie sam oring głowicy, widziałem w innym temacie na zdjęciu jak to wygląda.

Potrzebuję porady jak to zrobić, na co zwrócić uwagę przy odkręcaniu przewodów i głowicy oraz co najważniejsze czy trzeba potem pompę regulować. Może by się obyło bez tego skoro przecież śruby i tak siądą w to samo miejsce, wiadomo że jakiś luz minimalny na śrubach jest i istnieje ryzyko lekkiego przesunięcia rzędu dzięsiętnych milimetra, ale czy to będzie miało wpływ?? W razie czego kolega ma kabel do vaga i jakiś program "Polski Vag". Więc jesli chodzi o ustawienie komputerowe tak jak w przypadku czyszczenia nastawnika to możemy się pobawić tylko musicie mi powiedzieć jakie parametry ewentualnie spisać i jak je potem ustawić.
Dzięki za wszelkie wskazówki.

Obrazek



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Wyciek z pompy wtryskowej 1,9 TDI 1Z Golf mk 3

Post autor: ciachotdi » sob sty 22, 2011 14:22

Myślę że wystarczy samo uszczelnienie pompy a to wydatek rzędu 250 pln, za 1000 pln można kupić nowy silnik :chytry:
plus doliczyć montaż pompy i jej ustawienie ale pogadaj z kimś na forum regionalnym, myślę że nie weźmie dużo.



Awatar użytkownika
Krystian GTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
Lokalizacja: Gdańsk

Wyciek z pompy wtryskowej 1,9 TDI 1Z Golf mk 3

Post autor: Krystian GTD » sob sty 22, 2011 15:09

Wyciek jest z tłoko rozdzielacza a korpusu pompy. Do wymiany oring. Możesz to zrobić we własnym zakresie. Można wykonać te uszczelnienie bez wyciągania pompy wtryskowej. Oring kosztuje jakieś 8 zł (najlepiej zielony takie używają pompiarze- podobno nigdy nie twardnieją)
1.Dobrze wyczyść głowicę pompy.
2.Odkręć całkowicie przewody wtryskowe oraz wykręć z rozdzielacza elektrozawór aby głowica była gładka. Jest ona przykręcona na 4 śruby w połączeniu z jednym lub dwoma wspornikami "łapami" nie odkręcaj nigdy więcej jak dwóch śrub naraz.
3. Powoli delikatnie po kolii odkręcaj śruby -wszystkie nie więcej jak 1 cm- głowica będzie wychodzić sama lub jej delikatnie pomóż, podważ śrubokrętem- od środka pcha ją sprężyna. Jak już ją odkręcisz na ten 1 cm pojawi ci się widoczny oring- który jest już twardy i przepuszcza "ropke". Musisz go zdemontować (cienkim śrubokrętem lub naciąć nożykiem i wyrwać). Polecam dużo ręczników papierowych podłożyć pod głowiczkę bo będzie spory wyciek ON.
4. Oklej taśmą izolacyjną głowiczkę (dzięki taśmie oring łatwiej przejdzie i się nie uszkodzi) i nasuń nowy oring (delikatnie aby go nie rozerwać) w miejsce gdzie będzie leżał na śrubach mocujących głowicę.
5. Będą ci przeszkadzać 4 śruby więc wykręcaj po jednej i przekładaj oring= sam to zrobi- wpadnie, kurcząc się pod śruby. Jak oring przewleczesz przez wszystkie śruby dopchnij go w jego rowek czyli tam gdzie powinien siedzieć. Na koniec najlepiej jak go posmarujesz ropą lub czymś tłustym aby się nie przytarł jak będziesz dokręcał głowiczkę.
6. Dokręć głowicę pompy wtryskowej i elektrozawór.
7. Załap przewody wtryskowe i spróbuj odpalić silnik, jak tylko poleci ON z króćców pompy dokręć przewodu i po sprawie.

Żadnej regulacji po tej naprawie nie musisz robić.
Pozdro



wicekdw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 00:23
Kontakt:

Re: Wyciek z pompy wtryskowej 1,9 TDI 1Z Golf mk 3

Post autor: wicekdw » sob sty 22, 2011 16:46

Dobry pomysł masz Krystian. Dzięki, chyba tak zrobię. A powiedz mi jeszcze co by się stało jakbym jednak zrobił to w ten sam sposób ale z wyjęciem całkowicie głowicy pompy? Wtedy trzeba by regulować?



Awatar użytkownika
Krystian GTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
Lokalizacja: Gdańsk

Wyciek z pompy wtryskowej 1,9 TDI 1Z Golf mk 3

Post autor: Krystian GTD » sob sty 22, 2011 17:12

Jak wyjmiesz całkowicie korpus tłoko rozdzielacza to już nie poskładasz tego wszystkiego do kupy. Tam są takie sprężynki bodajże w twojej pompie są dwie. Jak to wszystko się rozleci to tylko pozostaje wyjęcie całej pompy i poskładanie jej od nowa w pozycji pionowej (korpusem do dołu). Najlepiej w takiej sytuacji udać się do pompiarza. Ogólnie trzeba być bardzo dokładnym i precyzyjnie wszystko robić przy pompie wtryskowej. Ostatnio grzebałem w swojej pompie i powiem, że już nigdy więcej za dużo nerwów. Pozdro



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Wyciek z pompy wtryskowej 1,9 TDI 1Z Golf mk 3

Post autor: Fahoo » sob sty 22, 2011 19:04

Krystian GTD, przestan 20 min i poskladana
wicekdw,

http://www.diesel-forumas.lt/downloads/ ... p_head.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Wyciek z pompy wtryskowej 1,9 TDI 1Z Golf mk 3

Post autor: arturo » sob sty 22, 2011 22:34

Zrób tak jak Krystian GTD, napisał, bo wyjęcie głowicy wiąże się z odkręceniem nastawnika a to z kolei z ustawianiem.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Wyciek z pompy wtryskowej 1,9 TDI 1Z Golf mk 3

Post autor: Fahoo » ndz sty 23, 2011 01:35

arturo, a co to za problem jest z nastawnikiem? :kac:


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Wyciek z pompy wtryskowej 1,9 TDI 1Z Golf mk 3

Post autor: arturo » ndz sty 23, 2011 22:42

jak odkręcisz nastawnik to musisz go idealnie tak samo przykręcić (dawka paliwa w 001 ma być taka sama jak przed zdjęciem nastawnika)



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Wyciek z pompy wtryskowej 1,9 TDI 1Z Golf mk 3

Post autor: Fahoo » pn sty 24, 2011 00:14

arturo, wcale nie musi byc taka sama ma byc w zakresie przewaznie seria 3,6mg/r


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

wicekdw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 00:23
Kontakt:

Wyciek z pompy wtryskowej 1,9 TDI 1Z Golf mk 3

Post autor: wicekdw » pn sty 24, 2011 21:37

Jeszcze jedno..... zauważyłem że u dołu głowicy do dwóch z czterech trzymających ją śrub dokręcona jest blacha która poniżej ma owalny otwór (podejrzewam że do regulacji) i tam też dokręcona jest większą śrubą ale nie dopatrzyłem się czy ta śruba idzie do korpusu pompy czy do jej głowicy. Chodzi o to czy też trzeba ją odkręcać a jeśli tak to co się reguluje tą śrubą i co mi się ewentualnie rozreguluje? Widać tą śrubę na zdjęciu, zaznaczoną strzałką.

Pytałem też innego mechanika czy by to zrobił, sam ten oring. Powiedział mi za to około 150-200zł ale mówi że trzeba potem kąt wtrysku ustawiać. Trzeba naprawdę?? Wolałbym to sam zrobić i zaoszczędzić trochę kasy ale muszę napewno wiedzieć co i jak żeby tego nie spieprzyć.

Obrazek



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Wyciek z pompy wtryskowej 1,9 TDI 1Z Golf mk 3

Post autor: Fahoo » pn sty 24, 2011 23:51

wicekdw, to jest sruba trzymajaca wspornik pompy do łapy na silniku


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

wicekdw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 00:23
Kontakt:

Wyciek z pompy wtryskowej 1,9 TDI 1Z Golf mk 3

Post autor: wicekdw » wt sty 25, 2011 20:48

Czyli rozumiem że jak ją odkręcę to nic się nie rozreguluje. A owalny otwór to pewnie po to, że jak się kręci pompą żeby ustawić kąt wtrysku no to ten wspornik tez musi się lekko obrócić. Zgadza się? Dzięki



wicekdw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 00:23
Kontakt:

Wyciek z pompy wtryskowej 1,9 TDI 1Z Golf mk 3

Post autor: wicekdw » czw sty 27, 2011 02:56

Zrobiłem tak jak pisał Krystian GTD ale jest problem. Auto nie zapala a pompa nie podaje ropy wogóle :(.
Otóż jak odkręcałem głowicę pompy to popuszczałem ją równomiernie, jakieś 7-8mm odeszła ale napór sprężyny czułem tylko do pewnego momentu, potem śruby zrobiły się już luźne. Co było nie tak? Wkręciłem głowicę jeszcze raz do środka bo zapomniałem odkręcić elektrozaworu, weszła ładnie, w miarę lekko. Odkręciłem elektrozawór i znów popuściłem głowicę. Założyłem nowy oring przewlekając go przez głowicę pompy, wszystko fajnie ale popuściłem jeszcze śruby tak do odległości ok 1cm żeby wetknąć palec do oringa już na głowicy i posmarować go wazeliną żeby się lepiej wślizgnął. I nie wiem czy wtedy nie popuściłem za dużo bo jak dokręcałem pompę to już szło ciężko, szczególnie dwie śruby od przedniej strony auta, a tylne szły lekko.. Mimo wszystko starałem sie kręcić z wyczuciem bo co innego miałem już wtedy zrobić... złożyć jakoś trzeba było. Kilka razy coś stunkęło w pompie pod naprężeniem ale nie tak jakby się złamało tylko raczej jakby wskoczyło na miejsce. Pomyślałem że to może wałek się ułożył jak potrzeba albo te sprężyny. Dokręciłem tą pompę, poskładałem te różne wsporniczki. Zapiąłem wtyczkę od której idzie kabel od dołu pompy (nie wiem co to jest, jakiś czujnik?), wcześniej go odpiąłem ale przy wyłączonym zapłonie rzecz jasna. Próbowałem zalać pompę paliwem przez wykręcony elektrozawór ale nic nie wpływało do środka, też dziwne chyba. Pomyślałem że teraz warto auto przetoczyć na biegu i sprawdzić czy przypadkiem coś się w pompie nie zablokuje.. rzeczywiście coś tyknęło kilka razy ale.. raz kozie śmierć. Odpalam. Coś tyknęło w pompie znów kilka razy i przestało, słychać już tylko rozrusznik i normalne typowe tykanie pompy. Ale paliwo z przewodów nie poleciało mimo kilkukrotnego długotrwałego kręcenia. Elektrozawór sprawdzony, działa. Po zgaszeniu rozrusznika widać przez wężyk że cofa się do filtra. Liczę się z tym że coś spieprzyłem w tej pompie jeśli coś tak wskoczyło nie tak jak potrzeba. Może to przez to odpięcie wtyczki od tego kabla od dołu pompy? Czytałem że ktoś w jakimś Fordzie tak odpiął kable pompy i potem komputer jej nie widział po podpięciu.

Co tam się mogło spieprzyć? Czy próbować jeszcze odpalać? Może z wciśniętym gazem spróbować żeby nastawnik się ruszył? Tyle że on dawkę początkową sobie chyba i tak sam ustawia... Odkręcałem też zasilanie paliwa, ropa tam już jest. Co może być nie tak? Zaznaczam że nie wyjąłem całkiem głowicy popmy tylko wysunąłem na tyle na ile pozwoliły mi trzymające ją śruby.

Jakbym wiedział że tak się stanie to bym się za to nie brał, mój błąd. Ale teraz to już jest musztarda po obiedzie.
Pomożecie uratować grata? Dzięki



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 230 gości