Strona 1 z 1

Pomocy!Golfina 4 TDI 90KM z chipem na 116 KM - Drażniący n75

: pt sty 21, 2011 18:37
autor: Stasiuuu
Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem Golfa 4 1.9 Tdi 90 km z chipem na 116 KM. Mój problem polega na "łapaniu muła" i max prędkości 120 km/h - jaśniej mówiąc na awarii zaworka sterowania turbiny (n75) i mam pytanie o ten właśnie zaworek: Czy zaworek mam kupić na 90KM czy na 116 KM (116KM mam z chipa , a standardowo 90 KM). Z góry dziękuję i pozdrawiam :)

Pomocy!Golfina 4 TDI 90KM z chipem na 116 KM - Drażniący n75

: pt sty 21, 2011 18:55
autor: Adamm
kup od passata b5 Fl 130 koni jest najtanszy :D a jesli kostka nie bedzie pasowala to zrob przejscie na kablach

Pomocy!Golfina 4 TDI 90KM z chipem na 116 KM - Drażniący n75

: pt sty 21, 2011 21:29
autor: Stasiuuu
A możesz coś dokładniej na temat tego przejścia na kablach?:D może jakiś rysuneczek albo coś :D

Pomocy!Golfina 4 TDI 90KM z chipem na 116 KM - Drażniący n75

: pt sty 21, 2011 21:43
autor: evolution
zanim wymienisz zaworek sprawdz czy to on jest powodem, co do kupowania zaworka kup dokladnie ten ktory masz, 90 ps moze miec zawor przelaczajacy lub rzeczywiscie modulator podcisnienia zwany potocznie n75. najlepiej bedzie jak spiszesz numer i zakupisz dokladnie ten sam zawor

Pomocy!Golfina 4 TDI 90KM z chipem na 116 KM - Drażniący n75

: pt sty 21, 2011 21:58
autor: Stasiuuu
Na pewno to on jest tego powodem, ponieważ już wsadzałem zaworek pożyczony od znajomego i było ok tylko przyspieszał na owym (pożyczonym z 90 konnego bez chipa na 116Km jaki mam ja) zaworku znacznie słabiej no i prędkość maksymalna była dużo słabsza tzn o jakieś 30km/h mniejsza niż ta którą osiągał na zaworku który zakończył swój żywot.

Pomocy!Golfina 4 TDI 90KM z chipem na 116 KM - Drażniący n75

: pt sty 21, 2011 22:03
autor: evolution
zaworek nie ma nic do mocy auta :bajer: tylko jak uszkodzony moze ja zmieniac

Pomocy!Golfina 4 TDI 90KM z chipem na 116 KM - Drażniący n75

: pt sty 21, 2011 22:33
autor: Stasiuuu
Czyli jednymi słowy to, że mam silnik seryjny 90KM i chipem zmieniony na 116 KM to nie zmienia stanu rzeczy i zaworek nie musi być dostosowany do mocy jaka powstała w wyniku chip-tuningu (czyli 116 KM) tylko zwyczajnie ma być to zaworek do 90KM?:D sorka za głupie pytania ale dręczy mnie ten dylemat.... :)

Pomocy!Golfina 4 TDI 90KM z chipem na 116 KM - Drażniący n75

: pt sty 21, 2011 23:11
autor: munior
Stasiuuu pisze:Czyli jednymi słowy to, że mam silnik seryjny 90KM i chipem zmieniony na 116 KM to nie zmienia stanu rzeczy i zaworek nie musi być dostosowany do mocy jaka powstała w wyniku chip-tuningu (czyli 116 KM) tylko zwyczajnie ma być to zaworek do 90KM?
Najzwyczajniej :) nie ma rozróżnienia zaworków pod względem mocy silnika ,zaworki róznią się tylko w zależności od tego czy sterują zwykłą turbiną ,czy turbiną ze zmienną geometrią .Ich pracą steruje komp wysyłając impulsy o odpowiedniej częstotliwości ,nie ma rozróżnienia zaworków pod względem mocy

Re: Pomocy!Golfina 4 TDI 90KM z chipem na 116 KM - Drażniący

: sob sty 22, 2011 00:15
autor: arturo
munior pisze:
Stasiuuu pisze:Czyli jednymi słowy to, że mam silnik seryjny 90KM i chipem zmieniony na 116 KM to nie zmienia stanu rzeczy i zaworek nie musi być dostosowany do mocy jaka powstała w wyniku chip-tuningu (czyli 116 KM) tylko zwyczajnie ma być to zaworek do 90KM?
Najzwyczajniej :) nie ma rozróżnienia zaworków pod względem mocy silnika ,zaworki róznią się tylko w zależności od tego czy sterują zwykłą turbiną ,czy turbiną ze zmienną geometrią .Ich pracą steruje komp wysyłając impulsy o odpowiedniej częstotliwości ,nie ma rozróżnienia zaworków pod względem mocy
Tu kolega wyjaśnił dokładnie o co z tym chodzi.

Pomocy!Golfina 4 TDI 90KM z chipem na 116 KM - Drażniący n75

: sob sty 22, 2011 00:35
autor: Stasiuuu
Dziekuję bardzo za pomoc koledzy :) teraz już wszystko jest dla mnie jasne :D pozdrawiam :D

Pomocy!Golfina 4 TDI 90KM z chipem na 116 KM - Drażniący n75

: sob sty 22, 2011 02:34
autor: Adamm
dlatego polecilem od 130 bo np w IC wychodzi najtaniej do tego modelu ( o ile turbo jest vnt)