Strona 1 z 1

kompletna dwumasa i COŚ JESZCZE

: czw sty 20, 2011 21:23
autor: asko78
Vw Bora Variant 2003r. ASZ przeb. 249tkm. Lada dzień (w końcu :hmm: ) mam zamiar wymienić komplet, tzn. koło dwumasowe, sprzęgło, docisk i łożysko firmy Sachs ale mam jeszcze 2 pytania aby z czystym sumieniem zlecić ten długo oczekiwany zabieg:
1. czy oprócz kpl. DM warto wymienić jescze coś przy okazji np jakieś śruby łączące czy może jakieś uszczelniacze, cokolwiek co ma związek z tą wymianą?
2. czy zastosować klasyczne DM typowaną do ASZ / ARL (bo to chyba jedna i ta sama), czy może jednak zastosować DM od sharan BTB i jaki to może mieć wpływ na cokolwiek?
- dodam iż noszę się z zamiarem zrobienia jakiegoś delikatnego moda :satan:

kompletna dwumasa i COŚ JESZCZE

: ndz sty 23, 2011 19:49
autor: italiano_83
Jeśli chodzi o komplet dwumasowe koło zamachowe tarcza docisk i w twoim przypadku łożysko oporowe zintegrowane z wysprzęglikiem hydraulicznym to zazwyczaj w zestawie są nowe śruby mocowania do wału i "smar" . I raczej to wszystko śrub mocujących skrzyni nie ma co wymieniać chyba że się jakaś urwie poduszki i łapy pod skrzynią tak samo, choć w instrukcjach podają co by to wymieniać, ale kto to robi :chytry:
Dwumasa od AZS/ARL jest mocna lekkie mody zniesie, a od sharana jest najmocniejsza ale też swoje kosztuje/ kwestia gustu jak masz kasę to możesz wymieniać tylko zastanów się czy warto.

Re: kompletna dwumasa i COŚ JESZCZE

: sob sty 29, 2011 10:43
autor: bikerxc
Hi. Nie będę zaśmiecał kolejnym tematem więc napiszę tutaj. Czy jest możliwość umycia/przepłukania sprzęgła bez ściągania skrzyni? (golf 3 1.9td) Miałem śmieszną historię na skutek czego mam olej na sprzęgle a za bardzo nie mam kiedy się za to zabrać(kwestia zgadania się z kolegą a serwis to pewnie >100 będzie) żeby ściągać skrzynie. Jazda z naoliwionym sprzęgłem nie należy do przyjemnych, powyżej 60km/h to już trzeba przyśpieszać spokojnie. Nie można np. przez odpowietrznik płukać roztworem wody z płynem do czyszczenia tarcz hamulcowych? Coś to ogólnie da? Czy tarcza nie została zbeszczeszczona przez olej?

kompletna dwumasa i COŚ JESZCZE

: sob sty 29, 2011 11:24
autor: italiano_83
Tarcza to własnie największy problem, gdyż okładziny cierne są zrobione z materiału który absorbuje olej, a nasączone okładziny zaczną się przypalać i będziesz łapał non stop uślizg, aż wierzchnia warstwa się przypali. Pamiętaj, że sprzęgło jest "zabudowane" więc wypłukanie oleju będzie bardzo utrudnione a masz jedynie do dyspozycji korek w skrzyni i otwór po rozruszniku jeśli go wymontujesz.

Re: kompletna dwumasa i COŚ JESZCZE

: sob sty 29, 2011 11:56
autor: bikerxc
ale czy jest to możliwe żeby je wypłukać bez demontażu?

kompletna dwumasa i COŚ JESZCZE

: ndz sty 30, 2011 18:59
autor: arturo
Płukanie nic nie da, trzeba wymienić tarczę.