kompletna dwumasa i COŚ JESZCZE
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
kompletna dwumasa i COŚ JESZCZE
Vw Bora Variant 2003r. ASZ przeb. 249tkm. Lada dzień (w końcu ) mam zamiar wymienić komplet, tzn. koło dwumasowe, sprzęgło, docisk i łożysko firmy Sachs ale mam jeszcze 2 pytania aby z czystym sumieniem zlecić ten długo oczekiwany zabieg:
1. czy oprócz kpl. DM warto wymienić jescze coś przy okazji np jakieś śruby łączące czy może jakieś uszczelniacze, cokolwiek co ma związek z tą wymianą?
2. czy zastosować klasyczne DM typowaną do ASZ / ARL (bo to chyba jedna i ta sama), czy może jednak zastosować DM od sharan BTB i jaki to może mieć wpływ na cokolwiek?
- dodam iż noszę się z zamiarem zrobienia jakiegoś delikatnego moda
1. czy oprócz kpl. DM warto wymienić jescze coś przy okazji np jakieś śruby łączące czy może jakieś uszczelniacze, cokolwiek co ma związek z tą wymianą?
2. czy zastosować klasyczne DM typowaną do ASZ / ARL (bo to chyba jedna i ta sama), czy może jednak zastosować DM od sharan BTB i jaki to może mieć wpływ na cokolwiek?
- dodam iż noszę się z zamiarem zrobienia jakiegoś delikatnego moda
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
kompletna dwumasa i COŚ JESZCZE
Jeśli chodzi o komplet dwumasowe koło zamachowe tarcza docisk i w twoim przypadku łożysko oporowe zintegrowane z wysprzęglikiem hydraulicznym to zazwyczaj w zestawie są nowe śruby mocowania do wału i "smar" . I raczej to wszystko śrub mocujących skrzyni nie ma co wymieniać chyba że się jakaś urwie poduszki i łapy pod skrzynią tak samo, choć w instrukcjach podają co by to wymieniać, ale kto to robi
Dwumasa od AZS/ARL jest mocna lekkie mody zniesie, a od sharana jest najmocniejsza ale też swoje kosztuje/ kwestia gustu jak masz kasę to możesz wymieniać tylko zastanów się czy warto.
Dwumasa od AZS/ARL jest mocna lekkie mody zniesie, a od sharana jest najmocniejsza ale też swoje kosztuje/ kwestia gustu jak masz kasę to możesz wymieniać tylko zastanów się czy warto.
Re: kompletna dwumasa i COŚ JESZCZE
Hi. Nie będę zaśmiecał kolejnym tematem więc napiszę tutaj. Czy jest możliwość umycia/przepłukania sprzęgła bez ściągania skrzyni? (golf 3 1.9td) Miałem śmieszną historię na skutek czego mam olej na sprzęgle a za bardzo nie mam kiedy się za to zabrać(kwestia zgadania się z kolegą a serwis to pewnie >100 będzie) żeby ściągać skrzynie. Jazda z naoliwionym sprzęgłem nie należy do przyjemnych, powyżej 60km/h to już trzeba przyśpieszać spokojnie. Nie można np. przez odpowietrznik płukać roztworem wody z płynem do czyszczenia tarcz hamulcowych? Coś to ogólnie da? Czy tarcza nie została zbeszczeszczona przez olej?
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
kompletna dwumasa i COŚ JESZCZE
Tarcza to własnie największy problem, gdyż okładziny cierne są zrobione z materiału który absorbuje olej, a nasączone okładziny zaczną się przypalać i będziesz łapał non stop uślizg, aż wierzchnia warstwa się przypali. Pamiętaj, że sprzęgło jest "zabudowane" więc wypłukanie oleju będzie bardzo utrudnione a masz jedynie do dyspozycji korek w skrzyni i otwór po rozruszniku jeśli go wymontujesz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 126 gości