Strona 1 z 1

Dobór tłoka

: wt sty 18, 2011 01:42
autor: _Woody
Witam. Jestem nowy na forum. Mam następujący problem. W moim 1.9 TDI AHF pękł zawór i wbił się w tłok. Wbity zawór podziurawił głowicę. Kupiłem już sprawną, uzbrojoną głowicę i mam pytanie dotyczące doboru tłoka. Czy może być tłok z tym samym "nr" (1 lub 2) wyjęty silnika o tym samym oznaczeniu, czy trzeba zwrócić uwagę na coś jeszcze ? Mechanik mówił mi coś o doborze na podstawie grup selekcyjnych. Oprócz tego chciałbym wiedzieć co z grubością uszczelki. Głowicę jak tylko przyjdzie splanuje (zabielanie) i zastanawiam się czy kupować uszczelkę na tyle samo karbów co poprzednia, czy o jeden więcej ?

Dobór tłoka

: wt sty 18, 2011 01:44
autor: Adamm
tyle samo karbow bo planowanie glowicy w tdi nie ma nic do grubosci uszczelki

grubosc uszczelki dobiera sie na podstawie wysuniecia tloka ponad cylinder


tak zapytam z ciekawosci nie taniej bylo kupic drugi silnik?

Dobór tłoka

: wt sty 18, 2011 01:58
autor: _Woody
Zastanawiałem się nad tym. Wymiana tłoka wychodzi z 1k taniej niż montowanie całego słupka. Do tego nie mam pewności że nie kupie jakiegoś padła.

Dobór tłoka

: wt sty 18, 2011 08:25
autor: zyggy
Pamiętaj, że tłoki wraz z korbowodami i panewkami należy zważyć. Ich wagi powinny być jednakowe. Zawsze pilnikiem możesz zmniejszyć ich wagę do tego najlżejszego. To tylko teoria, ale takie coś kolega mechanior robił podczas wymiany tłoków i korbowodów w ALH. No i oczywiście pomiar wystawania tłoka ponad płaszczyznę "słupka" celem dobrania uszczelki pakietowej. Gdzieś były takie tabele dotyczące takiego doboru.

Dobór tłoka

: wt sty 18, 2011 12:32
autor: guziolek
Proponuję do tego tłoka dokupić od razu korbę, bo ta stara to już się może do niczego nie nadawać skoro taka akcja z zaworami była.

Dobór tłoka

: sob lut 05, 2011 14:23
autor: _Woody
Odkopuję bo może komuś się przyda info. Auto już zrobione, silnik chodzi zdecydowanie równiej niż wcześniej. Przy okazji wyszło że jeździłem z krzywym korbowodem na innym tłoku. Kupiłem na allegro używany tłok za 60zł wyjęty z silnika o tym samym oznaczeniu i pasował idealnie. Tłok jest firmy Mahle , ale w tych silnikach był jeszcze Kolbenchmidt i Nural. Przekopałem mnóstwo stron w poszukiwaniu jak dobrze dobrać tłok. Okazuje się że jeżeli tłok jest z silnika o tym samym oznaczeniu i wygląda identycznie to będzie pasował. Nural i Kolbenschmidt wyglądają inaczej. Wszystko zostało oczywiście pomierzone i poważone. Korbowód dokupiłem za 50zł wyjęty z AFNa.

Dobór tłoka

: sob lut 05, 2011 16:21
autor: zyggy
No to gratulacje :okej: Jeśli wszystko pomierzone, poważone i poskładane z głową to powinno jeszcze polatać.