Strona 1 z 1

Chwilowy gwizd (jak dziura w dolocie)

: sob sty 15, 2011 17:48
autor: Shmatan
Witam.

Staram się raczej czytać forum, a nie zadawać pytania, ale takiego przypadku nie znalazłem.

Otóż dziś zaraz po rozgrzaniu silnika usłyszałem świst powietrza nasilający się przy przyśpieszaniu i wyższych obrotach z okolic prawego przodu (ciężko dokładnie ocenić ze środka samochodu, ale obstawiałbym okolice IC). Po ok 200m świst zniknął (albo przynajmniej ucichł - ciężko w takiej sytuacji mi to do końca ocenić) - nie spadła moc, nie kopcił, nie było żadnych innych problemów. Szybkie oglądnięcie węży i komory silnika nie wskazuje na żadną dziure, wyciek czy odczepiony wąż.

Pytanie moje: co to mogło być, czy się tym przejmować, i jak postąpić jeżeli znów się pojawi? moje obawy uzasadnia puszczanie oleju przez turbo w dolot (co wiąże się z jego sporym zużyciem - około litra na 10kkm przy dobrej kondycji całego silnika).

Pacjent do mk4 alh, prawie 200kkm na szafie.

Z góry dzięki za pomoc

Chwilowy gwizd (jak dziura w dolocie)

: sob sty 29, 2011 14:35
autor: waldo1987
Hej, mam to samo. Przy wyższej prędkości i obrotach słychać świst, tak jakby powietrza z prawej strony. Nie wiem co to może być. 2 tygodnie temu wymieniany rozrząd. Silnik TDI 90 km. Wie ktoś co to może być?

Chwilowy gwizd (jak dziura w dolocie)

: sob sty 29, 2011 14:54
autor: italiano_83
Posprawdzaj wszystkie opaski zaciskowe, szczególnie te przy IC, czasami opaska jest "krzywo" założona i nie dociska równomiernie na całym obwodzie węża i jak ciśnienie wzrasta podczas jazdy to zaczyna uciekać powietrze i szumieć, ja tak miałem, a zapocenie od oleju w tym miejscu było ledwo widoczne.
Najgorzej jest z dolnymi opaskami pod IC trzeba się "wczołgać" pod auto albo z kanału/podnośnika je dokładnie obejrzeć.