Strona 1 z 1

Golf IV SDI, uszkodzona poduszka skrzyni biegów???

: pt sty 14, 2011 20:56
autor: piotrek1313
Witam!
Od jakiegoś czasu coś mi czasami stuka z przodu. Zawieszenie 100% ok, sworznie itp, myślałem, że może któreś łożysko bo mi trochę już huczą, ale najwyraźniej jeszcze luzu nie mają. Przypadkiem ruszyłem skrzynią biegów i wydaje mi się, że poduszka jest już wyrobiona - jak ruszam skrzynią w przód i w tył to przemieszcza się swobodnie ok 1cm w każdą stronę (nie wkładając w to dużo siły). Dla porównania - ta sama siła przyłożona do poduszki od strony rozrządu i silnik prawie że sztywny.

Dodam tylko, że owe stukanie słychać najczęściej na dużych dziurach albo na progach spowalniających. Silnikiem mi raczej nie szarpie, ale czasami ciężko mi wchodzi 1 i wsteczny, jak auto miałem kiedyś załadowane i stałem pod lekką górkę to ledwo wsteczny wrzuciłem...

Pozdrawiam :pub:

Golf IV SDI, uszkodzona poduszka skrzyni biegów???

: ndz sty 16, 2011 02:35
autor: Pilot70
Też mi się kiedyś tłukło i b.dobry kolega mechanik ruszył tylko silnik no i wszystko było jasne. Sprawdź podczas ruszania silnikiem czy są stuki tylko mocno, jeśli tak to masz poduszki do wymiany. Ja wymieniłem wszystkie 3 szt. a zerwana była ta od skrzyni, zresztą ona trzyma również silnik.

Golf IV SDI, uszkodzona poduszka skrzyni biegów???

: ndz sty 16, 2011 02:46
autor: Pilot70
A przy wyłączaniu silnika słychać stuki i lekko autem szarpie ?

Golf IV SDI, uszkodzona poduszka skrzyni biegów???

: ndz sty 16, 2011 12:30
autor: piotrek1313
Generalnie stuków za bardzo nie ma, jak gwałtownie ruszam, czy redukuję biegi przy hamowaniu silnikiem też niby wszystko ok.
Przy waszych silnikach jak złapiecie za skrzynię w okolicy poduszki to ile jesteście w stanie ruszyć skrzynią przód-tył?
Spróbuję zobrazować na zdjęciu zapożyczonym z alledrogo:

Obrazek

Jestem w stanie spokojnie przemieszczać skrzynię z pozycji niebieskiego punktu pomiędzy czerwonymi kreskami.

Golf IV SDI, uszkodzona poduszka skrzyni biegów???

: ndz sty 16, 2011 15:22
autor: Pilot70
Dokładnie nie powiem ci ile, ale u mnie jak pisałem słychać było stuk przy ruszaniu silnikiem (łapiąc z tyłu) i podczas wyłączania silnika szarpało autem.

Golf IV SDI, uszkodzona poduszka skrzyni biegów???

: ndz sty 16, 2011 21:31
autor: piotrek1313
U mnie stuka dopiero jak bardzo mocno szarpię skrzynia, ale z kolei jak ruszam z miejsca czy hamuję silnikiem to cisza. Przy gaszeniu to mi i tak szarpie bo mam odłączoną klapę gaszącą silnik.
Generalnie czekam, aż wypowie się ktoś kto ma na 100% sprawną poduszkę i powie mi czy u niego też pracuje ona swobodnie w zakresie takim jak na zdjęciu powyżej.

Golf IV SDI, uszkodzona poduszka skrzyni biegów???

: sob sty 22, 2011 21:22
autor: Pilot70
Ja stawiam na poduszkę. Tak jak u mnie objawy występują

Golf IV SDI, uszkodzona poduszka skrzyni biegów???

: śr kwie 06, 2011 15:27
autor: lambert86
kolego ja mam taki luz " onclick="window.open(this.href);return false;
poduszka do wymiany i to w szybkim tempie,

Golf IV SDI, uszkodzona poduszka skrzyni biegów???

: czw sie 21, 2014 20:33
autor: seebst
Niebawem będę chciał wymienić sobie samemu poduchę skrzyni w mojej Borze, według tej porady: viewtopic.php?f=14&t=532802" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy jest to na prawdę prosta rzecz, ta wymiana? Jest coś, na co powinienem zwrócić szczególna uwagę, aby czegoś nie spartolić podczas wymiany; coś, co może pójść nie tak? Jak też mocno trzeba ją będzie dokręcić, gdyż nie mam klucza dynamometrycznego.
Da się to zrobić nie wyjmując akumulatora?
Skrzynię trzeba mocno podnieść, czy tylko podtrzymać, aby nie opadła i w którym miejscu najlepiej podłożyć lewarek?
Jest ryzyko, że silnik mi się przesunie na którąś stronę, gdy odkręcę poduchę i będzie później problem z jej przykręceniem? Gdyż znalazłem informacje, że jest możliwe skasowanie luzów poprzez przesunięcie silnika w prawo - i tego się obawiam, że może mi się coś przesunąć i będzie jeszcze gorzej, niż było.

Re: Golf IV SDI, uszkodzona poduszka skrzyni biegów???

: pt sie 22, 2014 11:55
autor: owcy2
Kolego, jak odkręcisz tylko poduszkę skrzyni to ci sie nic nie przestawi bo trzyma jeszcze poduszka silnika i dolna. Podstawić lewarek pod skrzynią ale żeby można było podnieść w razie czego -żeby łatwiej zakręcić nową. Wyciągnąć musisz obudowę filtra powietrza (2 śrubki na klucz 10, wtyka przepływomierza i opaska na wężu dolotu) i masz dostęp, aku zostaje. Zaopatrz się w dobrą nasadkę 18mm bo tam jest solidnie przykręcone i tak też zakręć z powrotem (dynamometr nie będzie potrzebny). Zwróć uwagę żeby poduszka siedziała równo, bo na części przykręcanej do skrzyni masz owalne otwory do regulacji.
Generalnie robota na 15 min, łącznie ze zdjęciem i założeniem osłony dolnej.