Bolec w membranie, jak zwiekszyc cisnienie doladowania

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

raptorr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 19:53
Lokalizacja: bialystok

Bolec w membranie, jak zwiekszyc cisnienie doladowania

Post autor: raptorr » sob lut 18, 2006 20:50

Hey.

Naczytałem się sporo i skusiła mnie ta możliwość prawie darmowego zwiekszenia mocy w moim autku :)

Pierwsze co zrobię to modyfikacja tego bolca w membranie. Wygląda on teraz tak:

Obrazek

Myślę, żeby go z jednej strony przyszlifowac robiąc stożek, tylko nie wiem jak bardzo...
A tak wogole co się stanie jak sprobuje jechac bez tej membrany? Auto bedzie ciagle dostawało maximum paliwa?

2. Można bez żadnych specjalnych narzedzi, miernikow bezpiecznie zwiekszyć cisnienie doladowania? Autko to juz staruszek, nie chcialbym za bardzo go meczyc zbyt duzym cisnieniem? Jest na to jakis przepis?


Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt mar 23, 2007 21:02 przez raptorr, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » sob lut 18, 2006 21:43

jak bedziesz jechał bez tej membrany to bedziesz zostawiał za soba czarna zasłonę dymną :bajer:

to stożek w 1.6 TD w najcieńszym miejscu zapewne ma 3-4 mm (?)

przynajmniej przy ustwaianiu wiekszego cisnienia doładowaia powinien być wstawiony cisnieniomież co by ewentualnie nie przesadzić, ustaw sobie maks 1 Bar ewekt będzie a silnik tak w kość nie dostanie :bigok:


Nissan Patrol K160

raptorr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 19:53
Lokalizacja: bialystok

Post autor: raptorr » sob lut 18, 2006 23:33

a da się na oka wiedzieć kiedy już jest te 1bar?:P



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » sob lut 18, 2006 23:57

Tez chciałem ta membrane włorzyc... ale... po odkreceniu dekielka itp. okazało sie ze nie mam zadnej membrany w mojej pompie...
I mam takie pytanie czy moge przełorzyc sobie pompe wtryskowo taka gdzie bede miał membrane... ?! U mnie jest zaslepiony wylot od turbo do pompy... wiec po przełozeniu pompy bym musiał doprowadzic przewód?!
I kolejna sprawa czy to miało by wogóle sens?



raptorr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 19:53
Lokalizacja: bialystok

Post autor: raptorr » ndz lut 19, 2006 00:35

Rapix pisze:Tez chciałem ta membrane włorzyc... ale... po odkreceniu dekielka itp. okazało sie ze nie mam zadnej membrany w mojej pompie...
I mam takie pytanie czy moge przełorzyc sobie pompe wtryskowo taka gdzie bede miał membrane... ?! U mnie jest zaslepiony wylot od turbo do pompy... wiec po przełozeniu pompy bym musiał doprowadzic przewód?!
I kolejna sprawa czy to miało by wogóle sens?

Czyli u ciebie ten mały bolec był ciągle wysunięty?
Długo tak jeżdziłeś? Jak nic się nie dzieje i spalanie ci odpowiada to nie zakładaj, po co sobie auto zmulać :P



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » ndz lut 19, 2006 13:48

Ja jak go kupiłem to juz tam nic nie było... kupiłem sobie membrane z tym stozkiem i chciałem włorzyc odkrecam a tam nic nie ma... i tak pózniej po przegladałem zdjecia AAZ i zauwarzyłem ze w moim nie ma zadnego przewodu od turbo do pompy a w innych jest... znalazłem tez jeszcze pare passatów z takimi samymi pompami jak mój...
Mam małe plany co do tego silnika i chciał bym ze by był mocniejszy... i teraz własnie sie zastanawiam czy wymieniac pompe czy na tej co jest jezdzic...



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz lut 19, 2006 14:04

raptorr, bez bolca bedziesz zostawial zaslone dymna na niskich obrotach. Wlasnie po to jest ten stozek, zeby zanim pojawi sie cisnienie doladowania ograniczyc ilosc paliwa. Jakby nie bylo ograniczone to zostawialbys chmury dymu gorsze niz KAMAZ :D Jak nie wierzysz to wkrec sobie troche to okragle cos co podtrzymuje sprezyne od tego bolca - bedziesz kopcil jak lokomotywa. Bolec mozna troche przyszlifowac tam gdzie robi sie bardziej cienki i popracuj nad plastikowa podkladka ktora znajduje sie pod membrana - ona ogranicza ruch bolca w dol i seryjnie ten maly bolczyk nie dochodzi do konca wciecia na duzym bolcu (troche to zamotane)... Jak popatrzysz na ten stozek to powinno byc na nim widac ryse jaka zostawia ten maly bolczyk - jesli rysa konczy sie przed maksymalnym wcieciem stozka to trzeba spilowac o ta odleglosc podkladke spod membranki

[ Dodano: Nie Lut 19, 2006 1:09 pm ]
we wskaznik ciesnienia moglbys zainwestowac, nie jest jakis strasznie drogi... chociaz w 1.9 glowicy chyba nie da sie tak latwo wysadzic, slyszalem o ludziach ktorzy jezdza na dosyc wysokim cisnieniu i seryjnej nie ruszanej glowicy.. Co do podkrecania to nie mozna tego robic w nieskonczonosc, trzeba utrzymac temperature spalin (EGT) na rozsadnym poziomie... Ale bez specjalnego czujnika za kilkaset zlotych tego nie sprawdzisz...


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
tomek6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt lut 14, 2006 22:16
Lokalizacja: widów

Post autor: tomek6 » ndz lut 19, 2006 17:03

W swoim 1.6td obróciłem membrankę i już jest mała poprawa . Próbowałem podciągnąć turbinę ale nie mogę , algo robie to żle. pompuje 0.6 bara . Jest śrubka do regulacji zaworka upustowego ale nic nie reaguje? Rozmawiałem z gościem co regeneruje turbiny powiedział ,że mogę mieć wypalony wałek. co ciekawe powiedział ,żę mojej turbiny nie można podkręcić k-14 daje od 0.6 do 0.8 i koniec . proponował zamontowanie k-26. czy to prawda.?



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz lut 19, 2006 19:16

jak już to k24, tylko ona jest z kolei duża i ma bardzo dużego laga w silnku 1.6 i moim zdaniem do codziennej jazdy lepiej miec male turbo ktore pompuje od 2tys obrotow a max i tak da rade zapodac tyle ile wytrzyma glowica :> Skoro mowisz, ze jest jakas regulacja to co masz dokladnie na mysli? Nie wiem dokladnie jak wyglada k14, mozesz zapodac fotki. U mnie w turbinie garrett mialem zapieczona nakretke na walku wychodzacym z zaworka upustowego i obracal sie caly walek... Ale jest jeszcze przewod ktory podaje cisnienie do zaworu upustowego - mozna w nim zrobic niewielka dziurke lub wstawic zaworek do precyzyjnego kontrolowania ilosci powietrza


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
tomek6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt lut 14, 2006 22:16
Lokalizacja: widów

Post autor: tomek6 » ndz lut 19, 2006 21:55

Jutro postaram się zrobić foty. Po prostu jest gruszka do któkej jest podłączony przewód (rurka) od strony łopatek tłocznych. W niej jest śrugka z kontrą. myślę ,że ona służy do regulacji. W tej turbinie gruszka ciśnienioa zblokowana jest z zaworem upustowym, nie jest połączona za pomocą cięgła. czy możliwe że zawór jest nieszczelny?



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz lut 19, 2006 22:05

tomek6, ta sroba powinna sluzyc do regulacji...a jak nie to robisz otwor w tej rurce idacej do zaworu upustowego lub wstawiasz tam zaworek i regulujesz jak chcesz


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
tomek6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt lut 14, 2006 22:16
Lokalizacja: widów

Post autor: tomek6 » ndz lut 19, 2006 23:09

Probowałem ,odkręcając tą rurkę i podpinałem w to miejsce manometr. wtedy nie szło ciśnienie do zaworka tylko do manometru, a ciśnienie ani drgnęło powyżej 0.6! może pomiar trzeba dokonać podczas jazdy ,próbowałem na postoju, bo przewód miałem krotki.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz lut 19, 2006 23:49

tomek6, trzeba podczas jazdy, to i tak bardzo dziwne ze na postoju ci sie podnioslo do 0.6


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
tomek6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: wt lut 14, 2006 22:16
Lokalizacja: widów

Post autor: tomek6 » pn lut 20, 2006 00:48

wielkie dzięki!!! jutro pomiar



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 238 gości