Strona 1 z 1

Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.

: sob sty 08, 2011 23:12
autor: gooffer
Witam. Problem dotyczy mojego drugiego auta - Volvo V40 z silnikiem 1.9 TD od Renault. Otóż padł mi silnik - pękł blok. Kupiłem drugi silnik i mam problem. Wsadziłem nowy silnik (190 tyś.km) i wsadziłem starą turbinę i pompę wtryskową. I teraz po odpaleniu rano silnika - pali bardzo dobrze - jest wszystko ok. Po chwili (chyba jak wyłączy sie ssanie automatyczne) silnik zaczyna troszkę nierówno pracować....i pojawia sie dosyć mocne kopcenie z niebieskawym zabarwieniem. i kopci tak aż nie uzyska ok. 85 - 95 stopni. Potem wszystko wraca do normy. Samochód cały czas ma moc, oleju nic nie ubywa. Sprawdziłem świece żarowe (są ok), wymieniłem na nowy filtr paliwa i nic. Sprawdzone zostały wtryski i nieznacznie dają więcej paliwa ale stary silnik nic nie kopcił na nich. Zatkałem zawór EGR - wyrównujący ciśnienie na turbinę i zaczął kopcić dłużej. Gdzie szukać usterki?

Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.

: ndz sty 09, 2011 10:48
autor: Rafał 21
gooffer pisze:Gdzie szukać usterki
Twój problem to spalanie oleju silnikowego. Z szukaniem jest już więcej problemów /pierścienie /cylindry / uszczelnienia /turbinka może puszczać . Należało by porobić pomiary kompresji w cylindrach . Chociaż objawy u ciebie mogą wskazywać na najmniejsze zło to uszczelnienia na zaworach . Masz tam jakiś intercoler w tym doładowaniu ?? A to że oleju nie bierze to przecież potrzeba czasu i kilometrów by to ocenić prawda . :P

Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.

: ndz sty 09, 2011 12:27
autor: gooffer
Intercooler jest. Przejechałem ok. 2 tyś.km i oleju nic nie ubyło... Moze dawka paliwa ma coś do tego?

Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.

: ndz sty 09, 2011 13:53
autor: Marcin TDI
gooffer, pewnie uszczelniacze zaworowe masz do wymiany miałem podobnie. Jak wymieniałem uszczelniacze to w porównaniu starych do nowych to stare twarde jak skała :D
gooffer pisze:Wsadziłem nowy silnik (190 tyś.km)
to już nie nowy :hmm:

Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.

: ndz sty 09, 2011 15:38
autor: gooffer
Marcin TDI, moze faktycznie to będzie to. Auto z którego kupiłem silnik stało w krzakach od 4 lat nieodpalane...

Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.

: ndz sty 09, 2011 16:14
autor: Rafał 21
gooffer pisze: Auto z którego kupiłem silnik stało w krzakach od 4 lat nieodpalane.
gooffer, A to kol ..nie tylko to :lol: Zostaw silnik na 4 lata i go rozbierz :lol: No ale nie wiem czy to warto walczyć z tymi uszczelniaczami , zrobić można ale tylko po wyeliminowaniu innych dolegliwości tego silnika! Ale to masz juz w pierwszym poście , a czy zrobisz czy będziesz jeździł to już twoja sprawa :P

Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.

: ndz sty 09, 2011 16:18
autor: Marcin TDI
wymień uszczelniacze od razu zobaczysz co pod głowicą jest progi itp ale silnika nie kupuje się nie odpalanego przez 4 lata chyba że był odpowiednio zabezpieczony.

Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.

: ndz sty 09, 2011 17:05
autor: markim321
Witam. Kopcenie na niebiesko nie zawsze jest związane ze spalaniem oleju. Nieprawidłowy kąt wtrysku też daje takie efekty. Zazwyczaj występuje gdy silnik jest zimny, wzrasta pod jego obciążeniem, przy dodaniu gazu, natomiast znika gdy silnik rozgrzeje się do temperatury roboczej. Znam takie przypadki gdzie silnik kopcił właśnie gdy zimny na niebieskawo, a oleju nie ubywało ani grama, przy zużytych uszczelniaczach zaworowych problem dymienia występuje nawet na ciepłym silniku, zazwyczaj kilka minut po jego odpaleniu (ściekanie rozgrzanego oleju po trzonkach zaworowych do komór spalania) i znika po kilku sekundach pracy.

Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.

: ndz sty 09, 2011 18:19
autor: twardy
TYm bardziej że kopci aż do osiagnięcia temperatury , ja sprawdzil bym kat wtrysku.
W volvo masz pompe lucas .

Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.

: ndz sty 09, 2011 20:15
autor: gooffer
Tylko dziwne jest to, ze pompa pochodzi ze starego silnika i tam nic takiego sie nie działo...

Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.

: ndz sty 09, 2011 22:50
autor: twardy
Bo na starym kąt był dobrze ustawiony

Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.

: pn sty 10, 2011 01:03
autor: boss.p21
No to ładny meksyk tam musial dyc jak stalo pare latek pod krzakiem hehehehe :jezor:

Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.

: wt sty 11, 2011 20:09
autor: labos1
Witam
Ja ma podobny problem zaraz po odpaleniu na zimnym silniku nic sie nie dzieje ale po jakis 3 minutach zaczyna coraz bardziej kopcic i to nie jest problem autko tak stoi na wolnych obrotach okolo 10 min i w tym czasie opada wskaznik paliwa o jeden spadek,wiec dobrze spala rope i to mnie martwi.jak osiognie temperature moze stac nawet 30 min i nawet nie drgnie(sprawdzałem :)) cos nie tak czujnik temperatury wymieniony.pozdrawiam

Re: Kopcenie na niebiesko aż do uzyskania temp.

: wt sty 11, 2011 20:12
autor: labos1
labos1 pisze:Witam
Ja ma podobny problem zaraz po odpaleniu na zimnym silniku nic sie nie dzieje ale po jakis 3 minutach zaczyna coraz bardziej kopcic i to nie jest problem autko tak stoi na wolnych obrotach okolo 10 min i w tym czasie opada wskaznik paliwa o jeden spadek,wiec dobrze spala rope i to mnie martwi.jak osiognie temperature moze stac nawet 30 min i nawet nie drgnie(sprawdzałem :)) cos nie tak czujnik temperatury wymieniony.pozdrawiam
zapomnialem vw lupo 1,4 TDI 2004 r.