zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego

Post autor: Mumin90 » pt sty 07, 2011 18:46

witam mam taki problem a mianowicie tworzy mi sie wysokie ciśnienie w wężach cieczy chłodzącej w golfie silnik 1.6TD
i co jakiś czas sobie pójdzie bąbelek do zbiorniczka wyrównawczego oraz temperatura rośnie dosyć szybko tak mi sie wydaje i wskazówka od temperatury przechodzi za środkowa kreskę termostat wkładałem nowy i to samo jest , myślałem ze uszczelka pod głowica siada byłem u mechanika sprawdzał testerem do dwutlenku węgla i wygląda na to ze uszczelka jest ok
wężyk przelewowy ma drożność
mechanik powiedział mi żebym spuścił płyn i wymył chłodnice i kanały wszystkie wiec tak zrobiłem i dalej to samo nie wiem co może być tego przyczyną dodam jeszcze ze przed tym zmieniałem pompę wtryskową ale nie sadze żeby to miało jakiś wpływ na to. Wąż od chłodnicy tak sie nabija ciśnieniem ze można go tylko minimalnie ugiąć



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego

Post autor: matisim » pt sty 07, 2011 19:17

a może coś z głowicą? wszystko zależy jaki mechanik, ja co prawda mam mk2 w benzynie i takie ciśnienie było ze węże pękały. jeden mechanik wymienił uszczelkę bo była walnięta, sprawdził głowice i niby była dobra a jednak ciśnienie nadal było takie wysokie, poszukałem dobrego mechanika od kr'a sprawdził głowicę i okazało się że gdzieś przy zaworach puszczało ciśnienie właśnie w obieg wody... teraz czekam aż odbiorę auto i zobaczymy co zdziałał.



Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego

Post autor: Mumin90 » pt sty 07, 2011 19:31

nie wykluczam ze to głowica, ale jak sprawdzał to ze zbiorniczka wyrównawczego nie wydzielał się dwutlenek węgla i dlatego powiedział ze to nie jest uszczelka pod głowicą



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14138
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego

Post autor: Michał_1977 » pt sty 07, 2011 21:04

To,że od czasu do czasu bąbelek popłynie,to o niczym nie świadczy.Za to zmiana pompy i wysoka temperatura,wskazują na za wczesny kąt wtrysku.Co do ciśnienia w układzie,to korek zbiorniczka do kontroli (wymiany),ale trzeba mieć na uwadze,że zadane ciśnienie w owym układzie to ok. 1,6bara,więc może złudzenie przy ściskaniu węży :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego

Post autor: Mumin90 » pt sty 07, 2011 21:28

korek zakładałem z innego auta i dalej jest to samo a w innym z moim korkiem jest ok, wiec korek odpada
ciśnienie to też tak słyszałem ze ok 1,5bara ale węże są naprawdę twarde z porównaniem do innych TD
z katem to pompę pchnąłem na max na silnik i dalej to samo siedzie
i dalej myślę co może być z układem chłodzącym nie tak



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14138
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego

Post autor: Michał_1977 » pt sty 07, 2011 21:35

Mumin90 pisze:z katem to pompę pchnąłem na max na silnik i dalej to samo siedzie
Czyli jeszcze dołożyłeś koksu do pieca :satan:
Chcąc opóźnić,trzeba w stronę chłodnicy pociągnąć :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
faradek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 23:07

zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego

Post autor: faradek » pt sty 07, 2011 21:39

Moim zdaniem jest OK, gdyby ciśnienie było za duże to by wywalało płyn. A 1,5 bara to dużo, pomyśl że w oponie masz 2 bary czyli niewiele więcej. I co jest miękka i daje się ścisnąć ręką? :hmm:
Mumin90 pisze:pompę pchnąłem na max na silnik
I jakie wrażenia? :satan: Kąt przydałoby się ustawić zegarem bo tak to można... :crazy:



Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego

Post autor: Mumin90 » pt sty 07, 2011 21:58

może i by sie przydało ale zawsze ustawiałem na słuch i nie było z tym większych problemów mówię oczywiście o pompie 9mm
wrażenia nic szczególnego
pomyśl że w oponie masz 2 bary czyli niewiele więcej
tak ale opony to i bez powierza nie ściśniesz
a wąż bez ciśnienia jest miękki a podejrzewam ze ciśnienie jest większe niż 1,5bara i to sporo
teraz zalałem wodą do sprawdzenia to przy odkręconym korku jak sie nagrzeje to potrafi wywalić ok litra
ale to chyba normalne bo układ powinien być zamknięty
lecz pytanie zostaje bez odpowiedzi czemu te ciśnie jest tak duże



Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego

Post autor: Mumin90 » pt sty 07, 2011 22:20

Czyli jeszcze dołożyłeś koksu do pieca :satan:
tak zgadza się już mi sie wszystko po kręciło
pompa została narzazie w miejscu na którym jeździłem wcześniej
jutro pchnę ja na chłodnice i znów zrobię próbę
tylko co z tym ciśnieniem co może być jego przyczyną myślałem ze mechanik potwierdzi moje przypuszczenia ze to uszczelka



Awatar użytkownika
Marcin997
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: czw cze 04, 2009 22:40
Lokalizacja: Bieszczady "Średnia Wieś"
Kontakt:

zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego

Post autor: Marcin997 » sob sty 08, 2011 00:18

No podpinam się pod temat...:) Też mam dość duże ciśnienie na wężach.. :crazy: Wężyk też mi chodzi.. korka nie sprawdzałem.. :P I autko też się grzeje bardzo.. Szczególnie jak ma daję w p.... Ale mimo to wydaje mi się że za bardzo... W porównaniu do tych wszystkich filmików kolegów z forum jak robią sprinta czy pokazują jak im się toczą td do 140, czy 180 czy nawet 200... Ledwo wskazówka się ruszy, a u mnie to leci jak powalona..
A to ciśnienie to mnie niepokoi.. :(



Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego

Post autor: Mumin90 » sob sty 08, 2011 07:47

jak robi dobrego sprinta to normalne ze wskazówka pójdzie na następna kreskę tym bardziej jak ma sie modzona pompę
ale u mnie to temperatura przechodzi za środkową kreskę przy zwykłej jeździe
dziwne jest to ze golf pali dobrze ma siłę i nie ma dwutlenku węgla wydobywającego się ze zbiorniczka
tak to bym stawiał na głowice ale mechanik stwierdził ze jest niemal pewien ze to nie głowica

Marcin997
a przy odkręconym korku od zbiorniczka wyrównawczego po nagrzaniu dobrym silnika wyrzuca ci płyn?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14138
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego

Post autor: Michał_1977 » sob sty 08, 2011 08:51

Mumin90 pisze:przy odkręconym korku jak sie nagrzeje to potrafi wywalić ok litra
Normalne.
Mumin90 pisze:temperatura rośnie dosyć szybko
Mumin90 pisze:ale u mnie to temperatura przechodzi za środkową kreskę przy zwykłej jeździe
Też tak miałem,ale opóźniłem kąt wtrysku i już jest O.K.
Spróbuj,przecież to tylko 4 śruby do popuszczenia :bigok:
Po co szukać nie wiadomo jak wielkiego problemu,skoro trzeba zawsze wyeliminować te najprostsze :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14138
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego

Post autor: Michał_1977 » sob sty 08, 2011 08:54

Mumin90 pisze:korek zakładałem z innego auta i dalej jest to samo
Więc skoro jest dalej tak samo ,a korek jest sprawny to po co szukać problemu.Przecież gdyby było za duże ciśnienie,to sprawny korek upuści :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

richi9
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pt sty 18, 2008 10:29
Lokalizacja: Kraków

Re: zbyt wysokie ciśnienie płynu chłodniczego

Post autor: richi9 » sob sty 08, 2011 10:13

Przpłukać układ , przemyć chłodnice by był przelot, to na początek. Potem termostat weź jakiś ztary wywal bebechy i zrób jazde z takim tesmostatem. To prawda że korek sprawny sam upuści ciśnienie byle by nie za duż go upuszczał bo może płynu braknąć...Gowica na koniec , puki co obserwuj stan wsakźnika i wody...Pompa tez mogła cos zrypać, czy jest tak sama jak poprzednia, a może dwakowanie ma za mocne?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 229 gości