Sprzęgiełko alternatora?
: pt sty 07, 2011 13:14
Problem wygląda tak. Po kupnie samochodu była cisza nic nie buczało. Przy wymianie rozrządu kolego podpowiedział, że przydałoby się wymienić też pasek od altka, bo spękany i łożysko przy tłumiku drgań tez ma delikatny luz. Pojeździłem tak jeszcze trochę i jak były zbędne pieniążki to wymieniłem wszystko sam, bo nawet ten kolega mechanik nie chciał sobie rąk brudzić, bo za prosta robota Nadal w autku była cisza, po paru tygodniach jazdy zaczęło się takie jak na filmiku buczenie
[youtube][youtube]. Filmik nie mojego autorstwa, ale dźwięk zbliżony (cichszy). Potrafi ono ustać przy zmianie obciążenia alternatora, by po chwili znowu dawać o sobie znać. Występuje jedynie na wolnych obrotach.
Z tego, co wyszperałem w paru tematach na temat sprzęgiełka alternatora, to taki objaw może dawać zużyty pasek, napinacz sprzęgiełko, pompa wspomagania (poziom płynu ok). Z powyższych do wymiany zostało się tylko sprzęgiełko i pompa, tego bym nie chciał uskutecznić z wiadomych powodów
Na koniec 2 pytania:
1. Jak zachowuje się sprawne sprzęgiełko po zdjęciu paska, czy powinno mieć jakiś luz, bezwładność w jedną czy drugą stronę (ponoć powinno, a moje nie ma, chyba, że źle badam).
2. Na kole sprężarki klimy wyczuwam lekki luz, z tym że nie była ona wtedy załączona przez elektromagnes. Tak ma być czy coś tam jest też popsute i to jest przyczyną drgania?
Z dodatkowych informacji: alternator Valeo 120A nr 038 903 023 S
[youtube][youtube]. Filmik nie mojego autorstwa, ale dźwięk zbliżony (cichszy). Potrafi ono ustać przy zmianie obciążenia alternatora, by po chwili znowu dawać o sobie znać. Występuje jedynie na wolnych obrotach.
Z tego, co wyszperałem w paru tematach na temat sprzęgiełka alternatora, to taki objaw może dawać zużyty pasek, napinacz sprzęgiełko, pompa wspomagania (poziom płynu ok). Z powyższych do wymiany zostało się tylko sprzęgiełko i pompa, tego bym nie chciał uskutecznić z wiadomych powodów
Na koniec 2 pytania:
1. Jak zachowuje się sprawne sprzęgiełko po zdjęciu paska, czy powinno mieć jakiś luz, bezwładność w jedną czy drugą stronę (ponoć powinno, a moje nie ma, chyba, że źle badam).
2. Na kole sprężarki klimy wyczuwam lekki luz, z tym że nie była ona wtedy załączona przez elektromagnes. Tak ma być czy coś tam jest też popsute i to jest przyczyną drgania?
Z dodatkowych informacji: alternator Valeo 120A nr 038 903 023 S