Strona 1 z 1

[MKIII] Uszczelka pod głowicą?

: pt sty 07, 2011 00:33
autor: Mikolaj211
Witam. Po kupnie Golfa przejechałem 3 tysiące km, przez ten okres nie wziął ani grama oleju po miarce (kilka razy sprawdzałem) i wymieniłem olej (LOTOS 10w40). Po wymianie przejechałem teraz dokładnie 2800 km. Olej sprawdzałem kilka razy, na miarce nie ubywało nawet 1mm, cały czas tyle ile wlane (czyli całe chropowate pole w oleju). Sprawdzałem olej jakoś w tym tygodniu, jakieś około 2700 po zmianie i dalej było tyle samo... Sprawdziłem olej wczoraj - a tu niespodzianka, poziom na dole chropowatego pola... Dolałem 250ml i było parę mm pod maximum. Do tego poziom płynu chłodzącego był około 2cm poniżej minimum (również był cały czas max)... Dolałem też płynu, nawet trochę przelałem (1mm powyżej maxa). Przejechałem około 50 km wczoraj wieczorem, wstawiłem auto do garażu i poszedłem tam dzisiaj. Poziom płynu spadł - jest na składaniu zbiorniczka (czyli poniżej max trochę), natomiast poziom oleju jest powyżej max...

Auto miało problemy z odpalaniem na zimnym od dłuższego czasu, po prostu przez jakieś 5 sekund chodził jakby na 3 tłokach... Dzisiaj, po sprawdzeniu oleju i płynu, musiałem bardzo długo kręcić rozrusznikiem, krztusił się i dusił, aż w końcu załapał, ale przez dobre 20 sekund chodził na 3 garach, potem niby się unormował, ale miał obroty powyżej 1000 przez dobrą minutę (a jest stosunkowo ciepło, w porównaniu do np. -20).

Poza tymi objawami auto zachowuje się normalnie (tzn. jeszcze wczoraj zachowywało - dzisiaj nie jeździłem), zbiera się, "ma kopa", itp. Jak sądzicie, co jest tego przyczyną? Wygląda to tak, jakby najpierw silnik zassał i spalił olej i płyn chłodniczy, a teraz płyn chłodniczy został zassany do obiegu olejowego... Czekam na Wasze pomysły, rady... Trochę niechętnie podchodzę do ściągania głowicy, jeśli nie mam choć drobnej pewności, że to uszczelka, bo wiadomo, wiąże się to z kosztami i wymianą tej uszczelki, nawet, gdy jest dobra... Silnik to 1z, przebieg teoretycznie 223500km (ile i czy cofany - nie mam bladego pojęcia).
Pozdrawiam!

[MKIII] Uszczelka pod głowicą?

: pt sty 07, 2011 00:47
autor: brynol
Mikolaj211 pisze:(LOTOS 10w40)
moga sie ze mna klocic inni, ale moim zdanien jeden z najgorszych olejów dostepnych na rynku.
Mikolaj211 pisze:prawdziłem olej wczoraj - a tu niespodzianka, poziom na dole chropowatego pola... Dolałem 250ml i było parę mm pod maximum
sprawdzales na zimnym czy po jezdzie?
Mikolaj211 pisze:wstawiłem auto do garażu i poszedłem tam dzisiaj.
zadnej plamy nie bylo pod autem?
Mikolaj211 pisze:jakby najpierw silnik zassał i spalił olej i płyn chłodniczy
na bagnecie bys to widzial.

[MKIII] Uszczelka pod głowicą?

: pt sty 07, 2011 15:04
autor: zyggy
A olej czysty, czy majonez?

Re: [MKIII] Uszczelka pod głowicą?

: ndz lut 06, 2011 18:56
autor: michalkra
ja leje do mojego tdi castrola. Nie ma co patrzeć żeby lać tańszy olej, bo dobry olej to podstawa a jak będziesz dbał o podstawowe rzeczy to będziesz śmigał nim jeszcze dużo km. A ja osobiście bym stawiał, że to uszczelka. tak czy inaczej postawić u mech go musisz. powodzenia