Strona 1 z 4

Ubytek oleju.

: czw sty 06, 2011 22:24
autor: eto
Witam. Zakupiłem Vw Borę z silnikiem AXR. Przy wymianie płynów i filtrów zauważyłem, że jedna kostka jest wypięta. Auto wcześniej notlauf. Po podpięciu tej kostki objawy tymczasowo ustąpiły. Mam taką nadzieję. Ale po zdjęciu przewodu z tego zaworu okazało się że w środku jest znaczna ilość oleju oraz jakby sadzy i na samym końcu na chłodnicy tez na złączeniu jest zaolejone. ta chłodnica znajduje się przy prawym błotniku na dole. Czym może to być spowodowane? Na zdjęciu pokazuję o którą wtyczkę mi chodzi oraz o miejsce występowania oleju.

Obrazek

Wykończone turbo??

: czw sty 06, 2011 23:22
autor: seba198666
w każdym tdi bedą ślady oleju ważne żeby to była tylko cienka warstwa oleju a nie cieknący olej tak samo przy chłodnicy powietrza doładowaniua wąż bedzie w oleju ale jesli go wyjmiesz przy chłodnicy i nie bedzie tam oleju (nie bedzie kapało czy cos jest ok)

Wykończone turbo??

: czw sty 06, 2011 23:27
autor: eto
Yhm. No przewód przy chłodnicy oleju to był pokryty warstwą oleju. Przewodu akurat nie ściągałem więc nie wiem. Przy tej przepustnicy to była znaczna ilość oleju. Auto ma niby na liczniku 190000 a ile na naprawdę to nie wiem. Ewentualnie można to rozebrać i wyczyścić?? Chodzi mi o ten zawór co na zdjęciu jest.

Wykończone turbo??

: czw sty 06, 2011 23:37
autor: seba198666
możesz go wyczyścić oczywiście. wiadomo ze ludzie nie czyszcza takich rzeczy i nie ma sie co dziwić ze jest tam olej przez kilka lat sie zbiera. jak pisałem był by problem gdyby oleju było dużo samochod nie miał mocy a oleju w silniku ubywało

Wykończone turbo??

: czw sty 06, 2011 23:40
autor: seba198666
jesli bedziesz czyścił to ostrążnie żeby nie uszkodzić dochodzi kostka przewody itd. a tanie to nie jest

Wykończone turbo??

: czw sty 06, 2011 23:44
autor: eto
Jutro postaram zrobić zdjęcia tej ilości oleju. Świeży nabytek ten samochód więc nie wiem czy bierze olej. Wczoraj zmieniłem go razem z filtrami i będę wiedział czy ubywa. A przy czyszczeniu można go zdemontować czy lepiej czyścić nie rozbierając go?? Na dniach przyjdzie mi kabel. Jak zrobię logi to pokaże w jakim stanie jest turbina i silnik. A ta kostka to od czego jest?? Mogło to przez nią łapać notlauf??

Wykończone turbo??

: czw sty 06, 2011 23:48
autor: seba198666
nie miała sterowania przez wypieta kostke wiec mozliwe. lepiej nie rozbieraj tylko pędzelek kup i wyczyść np benzyna

Wykończone turbo??

: czw sty 06, 2011 23:54
autor: eto
To jutro przeczyszczę benzyną tak jak piszesz. Będzie wiadomo ile nowego oleju się tam pojawia. Przewód idący do intercoolera tez można wyczyścić? Bo coolera to raczej nie.

Wykończone turbo??

: czw sty 06, 2011 23:56
autor: seba198666
nie ma sensu. jak nie ma oleju w chłodnicy powietrza to sie nie przejmuj

Wykończone turbo??

: czw sty 06, 2011 23:57
autor: karol8114
Możesz wyczyścić cały układ, pamiętając o tym żeby benzyna zdążyła odparować przed złożeniem wszystkiego w całość.

Wykończone turbo??

: czw sty 06, 2011 23:58
autor: karol8114
seba198666 pisze:jak nie ma oleju w chłodnicy powietrza to sie nie przejmuj
Chłodnica jest najniższym punktem więc warto się przyjrzeć.

Wykończone turbo??

: pt sty 07, 2011 00:04
autor: seba198666
jak juz sprawdzasz to zobacz czy nie ma oleju w chłodnicy. koledze jak padło turbo to jak zdjął weza przy chłodnicy to olrj az kapał z niego

Wykończone turbo??

: pt sty 07, 2011 00:08
autor: eto
No na pierwszy rzut oka to na złączeniu był olej. A jak się sprawa ma w coolerze to nie wiem. A jak bedzie olej w chłodnicy?? Jutro przeczyszczę układ i będę obserwował co się dzieje. W dziale diagnostyka założyłem temat i podałem błędy jakie wystąpiły po podpięciu pod komputer ale nikt nie odpisał co dokładnie oznaczają.

Wykończone turbo??

: pt sty 07, 2011 14:03
autor: seba198666
jak bedzie olej w chłodnicy to moze oznaczac ze turbo puszcza ale moze byc tak ze ktos juz wymienial wczesniej turbine i nie wyczyscil chłodnicy. najlepiej zobacz czy jest w chłodnicy olej jesli tak to wyczyść złóż i jezdzij obserwująć stan oleju. jesli bedzie ubywało to wtedy bedziesz musiał o regeneracji pomysleć.