Strona 1 z 1

Skrócenie grzania świec żarowych AAZ

: czw sty 06, 2011 00:40
autor: loti2
W moim Vencie 1.9td świece grzeją jeszcze po odpaleniu około 2 minut. Po obniżeniu temperatury poniżej 70 stopni również zaczynają grzać. Czy jest jakiś prosty sposób, żeby świeczki grzały tak jak w silnikach 1.6d (tylko na chwile przed odpaleniem)?

Re: Skrócenie grzania świec żarowych AAZ

: czw sty 06, 2011 01:06
autor: powertrain
`jest zrobic grzanie na krótko i samemu sterować prądem!!

Skrócenie grzania świec żarowych AAZ

: czw sty 06, 2011 12:18
autor: faradek
Przychodzi mi na myśl wymiana przekaźnika na taki z 1.6D/TD.

Re: Skrócenie grzania świec żarowych AAZ

: czw sty 06, 2011 13:46
autor: loti2
Mi ta myśl też zaświtała, tylko nie wiem czy podpasuje. Czy ktoś z Was próbował takiego sposobu?
Podłączenie na krótko wydaje sie prostym sposobem ale chcialem, żeby po przekręceniu kluczyka świeczki załączyły sie same a po dopaleniu zostały odłączone(również automatycznie).

Skrócenie grzania świec żarowych AAZ

: ndz sty 16, 2011 22:22
autor: ranczer56
Ja rozwiązałem saprawę w bardzo prosty sposób. Podłaczyłem się pod czujnik temperatury wstawiając zwykły włącznik od światła zamontowałem go w kabinie obok kierownicy i mogę w każdej chwili wyłaczyć czujnik lub inaczej zbocznikować go.Do tego założyłem diodę i podłączyłem pod świece żarowe mam kontrolę kiedy świece grzeją i czy grzeją.Pozdrawiam czytających .Działa to wszystko już drugi rok bez problemu.

Skrócenie grzania świec żarowych AAZ

: pn sty 17, 2011 21:26
autor: arwam
loti2, jeśli masz w skrzynce bezpieczników przekaźnik sterująco-prądowy Czyli czarna długa puszka z dwiema grubszymi Miedzianymi nóżkami i kilkoma mniejszymi to wystarczy że go wypniesz i zastąpisz przekaźnikiem stosowanym w MK1 i MK2 o symbolu "60".
jeśli masz tylko sterujący to pozostaje albo przeróbka instalacji albo sterowanie ręczne.
napisz jeszcze który rok auta.

Re: Skrócenie grzania świec żarowych AAZ

: pn sty 17, 2011 22:02
autor: loti2
Jest to vento z września 95 roku. Numer na przekaźniku to: 028 906 124 A, jest też duży numer 156 na jego tylnej części. Wygląda jakby były 2 takie same przekaźniki( układ nóżek jest taki sam) tylko umieszczone w jednej puszce.
Czy czujnik temperatury jest osobno dla świec żarowych, gdzie on się znajduje?

Dzięki za podpowiedzi, dla was duże :pub:

Skrócenie grzania świec żarowych AAZ

: wt sty 18, 2011 12:13
autor: arwam
loti2, najlepiej daj foto skrzynki bezpieczników

Re: Skrócenie grzania świec żarowych AAZ

: wt sty 18, 2011 13:46
autor: PinkFloyd
loti2 pisze:W moim Vencie 1.9td świece grzeją jeszcze po odpaleniu około 2 minut. Po obniżeniu temperatury poniżej 70 stopni również zaczynają grzać. Czy jest jakiś prosty sposób, żeby świeczki grzały tak jak w silnikach 1.6d (tylko na chwile przed odpaleniem)?
http://www.demm.mironet.pl/demm_1s4vw.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; mogą Ci zaprogramować i zrobic moduł przekaźnika jaki chcesz, chociaz ten ich jest ok

Skrócenie grzania świec żarowych AAZ

: czw sty 20, 2011 23:11
autor: piter1,9tdi
nie wiem jak to wygląda ze strony mocno technicznej(jestem tylko spokrewniony z mechanika podwórkowa)ale gdy się ręcznie podłączy czujnik temperatury to kiedy w takim razie załączy się wiatrak chłodnicy??

Skrócenie grzania świec żarowych AAZ

: pt sty 21, 2011 00:30
autor: arwam
zrób foto przekaźników w skrzynce bezpieczników.
jak masz sterująco prądowy w skrzynce to demontujesz ten i zkadłasz z MK2 lub z MK1 z symbolem "60" i ot cała przeróbka

Skrócenie grzania świec żarowych AAZ

: pt sty 21, 2011 21:08
autor: ranczer56
Piter1,9tdi Mam silnik AAZ i wiatrakiem steruje termostat na chłodnicy który niema nic wspólnego z czujnikiem sterowania grzania świec i wskazania temperatury ,na desce w kabinie.Załancza się przy temperaturze około 85 lub 95 o /C ale temperaturę pobiera na chłodnicy.Pozdrawiam.

Skrócenie grzania świec żarowych AAZ

: sob sty 22, 2011 22:50
autor: arturo
czujnik ten w króćcu jest podwójny jeden na szafe a drugi na ten przekaźnik od świec, wystarczy trochę zbocznikować czujnik (opornik dolutować) i temp wyłączania świec w czasie nagrzewania silnika będzie niższa.
Tylko żeby nie przedobrzyć bo wcale nie będą grzać.