Strona 1 z 2

Pompa oleju 1.6 TD

: śr sty 05, 2011 22:05
autor: kahn91
Witam, mam pewien problem a mianowicie podczas rozruchu jest wszystko ok ale po nagrzaniu 1 lub 2 popychacze sobie stukają, nie jakoś drastycznie głośno ale słychać a ok. 4 tys temu wymieniałem cały komplet na INA do niedawna nie było słychać nic. Miałem też pewien przypadek jakiś 3 tyg temu z niechcący zatkałem odme i wywaliło mi troche oleju bagnetem i o-ring em koło niego. I teraz moje pytanie czy może być tak, że pompa oleju poszła się kochać?? i nie podaje oleju na głowice pod odpowiednim ciśnieniem? Dodam, że kontrolka od ciśnienia oleju gaśnie po 2-3 sek po uruchomieniu. Olej ma najechane 8 tys km i wiem, że zrobiłem błąd kupując Lotos 15W40 a więc Mineralny. Golfik wg licznika ma najechane 350 tys km.

Wiec czy to może być wina pompy czy może olej straci jakiś tam właściwości smarne...

PozdraVWiam

Pompa oleju 1.6 TD

: czw sty 06, 2011 12:23
autor: faradek
Olej możesz wymienić, nie zaszkodzi. Jak dalej będzie stukać to przydałoby się zmierzyć ciśnienie oleju.

Pompa oleju 1.6 TD

: czw sty 06, 2011 12:41
autor: Bartek_R
tak jak napisał faradek najlepszym sposobem będzie zmierzenie ciśnienia wkręcając w głowicę zegar zamiast czujnika, powinno być na ciepłym silniku min 0,3 bara

Pompa oleju 1.6 TD

: czw sty 06, 2011 12:58
autor: kahn91
Dzięki.. Poprzednim razem też było coś podobnego coś lekko stukało a gdy wymieniłem olej przestało i dużo ciszej chodził.

Teraz jeszcze pytanie jaki olej proponujecie?

Pompa oleju 1.6 TD

: czw sty 06, 2011 13:04
autor: karol8114
Ciśnienie oleju to w temperaturze oleju 80°C przy 2000 obr/min silnika minimum 0,2 MPa, czyli 2 bary.
VireWolf88 pisze: powinno być na ciepłym silniku min 0,3 bara
To ja dziękuję za taki silnik.

Pompa oleju 1.6 TD

: czw sty 06, 2011 13:10
autor: Bartek_R
Co do oleju to przypuszczam że będzie tyle opinii ile userów na forum :grin:
nie no ja np na początku miałem przez pewien czas Lotosa 15w40 bo z takim olejem kupiłem golfika ale zmieniłemna na Elfa 15w40 bo jest dużo opini że lotos to kiepski olej, a następnie zmieniłem na mobila 10w40 a teraz zalałem Shela 10w40 wg mnie w domowych warunkach exploatacji ciężko jest określić który lepszy ale do silników z turbo raczej nie powinno się lać 15w40 a jaka marka to już co kto lubi

Re: Pompa oleju 1.6 TD

: czw sty 06, 2011 13:14
autor: Bartek_R
karol8114 pisze:Ciśnienie oleju to w temperaturze oleju 80°C przy 2000 obr/min silnika minimum 0,2 MPa, czyli 2 bary.
VireWolf88 pisze: powinno być na ciepłym silniku min 0,3 bara
To ja dziękuję za taki silnik.
z powietrza tego nie wziąłem
Obrazek

Pompa oleju 1.6 TD

: czw sty 06, 2011 13:42
autor: karol8114
VireWolf88 pisze:z powietrza tego nie wziąłem
Rozumiem Cię i nie podważam tego, osobiście nie wyobrażam sobie smarowania o wartości 0,3 bara. W większości pojazdów ciśnienie smarowania po niżej 1 bara objawia się paleniem kontrolki.

Pompa oleju 1.6 TD

: czw sty 06, 2011 13:44
autor: kahn91
Mi kontrolka gaśnie i na ciepłym albo podczas jazdy sie nia zapala. Ale bede musiał sprawdzić to ciśnienie oleju..

Pompa oleju 1.6 TD

: czw sty 06, 2011 13:53
autor: karol8114
VireWolf88 pisze:z powietrza tego nie wziąłem
Obrazek
Jeszcze raz wracając, po niżej w tekście masz napisane że minimalne ciśnienie powinno wynosić 2 bary, tak jak wcześniej pisałem.

Pompa oleju 1.6 TD

: czw sty 06, 2011 23:01
autor: kahn91
Dzisiaj też zauważyłem, że podczas pracy silnika na wyższych obrotach zaczynał się lekko podgotowywać nigdy wskazówka nie wychodziła poza połowe nawet w cieplejsze dni wiec tak jak by nie miał odpowiedniego smarowania. Podczas jazdy na 5tce do 100 to jest ok 90* a przycisnałem na 3 do wyprzedzania to juz było 100* i rosło. Wiec raczej pompa oleju lub h****y olej... Dobrze mysle?

Pompa oleju 1.6 TD

: pt sty 07, 2011 20:34
autor: berthold61
prawdopodobnie ci się zaciera tłoczek (zawór przelewowy) w pompie olejowej wydłubaj ten tłoczek przeczyść papierem ściernym 2000 i powinno jeszcze spoko polatać :hmm:

Pompa oleju 1.6 TD

: pt sty 07, 2011 20:45
autor: kahn91
Jutro mam zamiar kupić nowa podkładkę pod miche i nowy olej z filtrami i do dzieła. Micha w dół może pompa oleju zaciągnęła syfu z dołu miski... A z wyjęciem tego tłoczka to dużo roboty??

Pompa oleju 1.6 TD

: sob sty 08, 2011 14:46
autor: kahn91
Zmierzyłem ciśnienie oleju na zimnym 5 Bar a w miare temp silnika malało i przy 90*C płynu chłodniczego wachało się pomiędzy 1.4 a 1.6 bar przy ok 2tys obrotów wynosiło 2.2-2.5 bar wiec raczej dobrze... Może już olej jest do dupy.