Strona 1 z 1
Pedał gazu - Passat B5
: wt sty 04, 2011 23:11
autor: gooffer
Witam
Chciałbym się dowiedzieć, jak głęboko (ile cm mniej więcej nizej) macie w swoich autkach pedał gazu - szczególnie Passat B5 TDI. Mój pedał jest ponad połowę wciśnięty do środka, przez co ma mały skok.
chciałbym się dowiedzieć ile powinien (mniej wiecej w cm) wynosić skok pedału do samej podłogi?
Pedał gazu - Passat B5
: wt sty 04, 2011 23:51
autor: kiss
mierząc tak jak na rys. jest to ok. 8cm
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/499/623cf8ed9bfc5383med.jpg)
Pedał gazu - Passat B5
: czw sty 09, 2014 21:56
autor: gooffer
Witam.
Jestem zmuszony odgrzać temat. Bardzo proszę o zmierzenie u kilku kolegów w autach ile wynoci skok pedału gazu - zaznaczyłem na foto dokładne miejsce gdzie zmierzyć - DOTYCZY TYLKO TAKIEGO PEDAŁU JAK PONIŻEJ NA FOTO.
Z góry serdeczne dzieki
![Obrazek](http://www.fotem.pl/data/mini/male_4ad77d43f7af8373eb1b09737943b.jpg)
Pedał gazu - Passat B5
: czw sty 09, 2014 22:37
autor: krzycho85
gooffer, Ja mam paska B5 98r i pedał taki jak na foto. Skok w miejscu, w którym zaznaczyłeś wynosi u mnie 20mm.
Pedał gazu - Passat B5
: czw sty 09, 2014 22:55
autor: kasztanek
Jak podejrzewam istnieje podejrzenie, że maksymalne wciśnięcie pedału nie powoduje maksymalnego wychylenia potencjometru - w VAGu bodajże w grupie 0 na którejś pozycji widać wciśnięcie pedału, wartość ma się zmieniać od 0 do 255.
Re: Pedał gazu - Passat B5
: ndz sty 12, 2014 10:34
autor: gooffer
kasztanek pisze:Jak podejrzewam istnieje podejrzenie, że maksymalne wciśnięcie pedału nie powoduje maksymalnego wychylenia potencjometru - w VAGu bodajże w grupie 0 na którejś pozycji widać wciśnięcie pedału, wartość ma się zmieniać od 0 do 255.
Dokładnie. Auto jest za słabe jak na 110 km. Dopiero jak wcisne gaz do oporu to "jakoś" przyspiesza
Pedał gazu - Passat B5
: ndz sty 12, 2014 11:16
autor: munior
gooffer pisze: kasztanek napisał(a):Jak podejrzewam istnieje podejrzenie, że maksymalne wciśnięcie pedału nie powoduje maksymalnego wychylenia potencjometru - w VAGu bodajże w grupie 0 na którejś pozycji widać wciśnięcie pedału, wartość ma się zmieniać od 0 do 255.
Dokładnie. Auto jest za słabe jak na 110 km. Dopiero jak wcisne gaz do oporu to "jakoś" przyspiesza
Mierzenie skoku pedału gazu ,to poroniony pomysł
![panna :panna:](./images/smilies/panna.gif)
tylko i wyłacznie sprawdzenie na vagu ,czy pedał gazu ma pełen zakres od 0 do 255 ma sens ...i szczerze wątpię żeby nie miał tego zakresu ,a tym bardziej , żeby to pedał gazu , był przyczyną
![hmm :hmm:](./images/smilies/hmm.gif)
Logi dynamiczne 003 i 011 , przepływki i doładowania zrób...dowiesz się z tego więcej ,niż z porównywania odległosci podału gazu od podłogi
![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)
110 tka ,to taka upierdliwa jednostka ,z racji posiadania turbiny ze zmienną geometrią ,i to jest jej największa bolączka
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
Re: Pedał gazu - Passat B5
: ndz sty 12, 2014 17:52
autor: gooffer
munior pisze:gooffer pisze: kasztanek napisał(a):Jak podejrzewam istnieje podejrzenie, że maksymalne wciśnięcie pedału nie powoduje maksymalnego wychylenia potencjometru - w VAGu bodajże w grupie 0 na którejś pozycji widać wciśnięcie pedału, wartość ma się zmieniać od 0 do 255.
Dokładnie. Auto jest za słabe jak na 110 km. Dopiero jak wcisne gaz do oporu to "jakoś" przyspiesza
Mierzenie skoku pedału gazu ,to poroniony pomysł
![panna :panna:](./images/smilies/panna.gif)
tylko i wyłacznie sprawdzenie na vagu ,czy pedał gazu ma pełen zakres od 0 do 255 ma sens ...i szczerze wątpię żeby nie miał tego zakresu ,a tym bardziej , żeby to pedał gazu , był przyczyną
![hmm :hmm:](./images/smilies/hmm.gif)
Logi dynamiczne 003 i 011 , przepływki i doładowania zrób...dowiesz się z tego więcej ,niż z porównywania odległosci podału gazu od podłogi
![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)
110 tka ,to taka upierdliwa jednostka ,z racji posiadania turbiny ze zmienną geometrią ,i to jest jej największa bolączka
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
Logi wyszły ok, turbo działa poprawnie (czyszczona geometria, nowe wężyki, zaworek N75, gruszka), przepływka sprawdzona. Po prostu wygląda tak, że pedał gazu ma za małe wychylenie. Dla eksperymentu podciąłem wykładzine w miejscu, gdzie dotyka pedał po jego wciśnięciu. Wchodzi teraz ok. 1,5 cm więcej i auto jest wyraźnie mocniejsze na wyższych obrotach. VAGiem mierzyłem wychylenie pedału gdy jeszcze dotykał normalnie podłogi i wychodziło 100. Podejrzewam, że ktoś przykręcił pedał na krućcu przy potencjometrze. Auto było samochodem firmowym, i moze to z tego powodu.
Przedtem leciał max. 160 km/h - teraz po podcięciu dywanu leci ok. 180 km/h więc coś w tym jest
Pedał gazu - Passat B5
: ndz sty 12, 2014 19:42
autor: munior
gooffer pisze: Po prostu wygląda tak, że pedał gazu ma za małe wychylenie. Dla eksperymentu podciąłem wykładzine w miejscu, gdzie dotyka pedał po jego wciśnięciu. Wchodzi teraz ok. 1,5 cm więcej i auto jest wyraźnie mocniejsze na wyższych obrotach. VAGiem mierzyłem wychylenie pedału gdy jeszcze dotykał normalnie podłogi i wychodziło 100.
I wszystko jasne
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
,niezły "ogranicznik " ktoś wymyślił
![panna :panna:](./images/smilies/panna.gif)
Pedał gazu - Passat B5
: ndz sty 12, 2014 22:33
autor: gooffer
Zapewne dlatego, żeby nie szaleć autem służbowym
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Re: Pedał gazu - Passat B5
: czw kwie 21, 2016 09:14
autor: siuks
Podepnę się pod temat. Moje auto Passat 1.9 TDI AFN 110km. Przy maksymalnie wciśniętym pedale w Vag-Com wartość wynosi max 213-216. Pomoże ktoś jak temu zaradzić żeby dochodziło do 255?