Strona 1 z 2

rozrzad AHF

: wt sty 04, 2011 12:42
autor: siwy23
Witam. Jestem posiadaczem Golfa IV,moje oznaczenie silnika to ahf. Mam jedno zasadnicze pytanie co ile powinno się wymieniać rozrząd,jedni piszą ze co 60 000 a drudzy ze co 90 000. Mam teraz przejechane 62 000 i nie wiem co mam robić.

Re: rozrzad AHF

: wt sty 04, 2011 13:09
autor: PinkFloyd
siwy23 pisze:Witam. Jestem posiadaczem Golfa IV,moje oznaczenie silnika to ahf. Mam jedno zasadnicze pytanie co ile powinno się wymieniać rozrząd,jedni piszą ze co 60 000 a drudzy ze co 90 000. Mam teraz przejechane 62 000 i nie wiem co mam robić.
Standardowo co 90 tys km rozrząd wszystkie napinacze+ pompa wody i korekcja kąta wtrysku dla VP ( lub co 5 lat ). Ja dodatkowo wymieniam pasek wielorolkowy i jego napinacz.Nastepne robie co 60 tys km ponieważ koła nie sa nowe, nie jest to jednolita jazda jak na autostradach w Niemczech i skracam do 60 tyś km ponieważ u nas jazda z czestymi szarpaniami skraca zywotnośc rozrządu i zdarza sie , że nie wytrzymuje do 90 tys km. Najcześciej sam pasek nie pęka zawodzi najcześciej napinacz, pompa wody której ktoś nie wymienił i się zacieraja łozyska, lub pasek wielorolkowy który jak peknie potrafi wleciec przez obudowe pod rozrząd.

Re: rozrzad AHF

: wt sty 04, 2011 14:20
autor: Fahoo
dyrektywa VW mówi
-wymiana po 96000km-skracamy do 90
silniki po 2002r wymiana po 128000km pod warunkiem ze zakłądamy pasek 038 109 24H -skracamy do 120000
wymiana pompy co 2gi pasek
PinkFloyd co do interwałów mają koła?...nie potrzebnie skracasz czasy

Re: rozrzad AHF

: wt sty 04, 2011 14:31
autor: PinkFloyd
Fahoo pisze:dyrektywa VW mówi
-wymiana po 96000km-skracamy do 90
silniki po 2002r wymiana po 128000km pod warunkiem ze zakłądamy pasek 038 109 24H -skracamy do 120000
wymiana pompy co 2gi pasek
PinkFloyd co do interwałów mają koła?...nie potrzebnie skracasz czasy
Czytałem opinie biegłych odnosnie rozrzadów w autach , nowe auto nowe czesci nowy rozrząd i termin fabryczny, potem koła sie wycieraja w stosunku do dolnego moga byc niewielkie naprezenia na zebach, stare simeringi- wycieki , rosnace opory wewnetrzne, jazda typowo miejsca z czestą zmianą obciazenia, zamienniki o nieznanej trwałości wpływa na szybsze zuzycie sie elementów rozrządu idlatego skracam. Koledze po 75 tys km pekł ( po 150 tys km przebieg wymieniany ) na ori zestawie, okazało sie ze wałek miał duze opory- podwieszały sie hydrauliki. W Auto Swiece był artykół w 1999 r odnośnie interwału wymiany rozrzadu w VW Golf po 120 tys km, auto nie wytrzymało redakcyjnego testu rozrzad poddał sie po 105 tys km, 70% jazda miejska.

rozrzad AHF

: wt sty 04, 2011 17:05
autor: Fahoo
PinkFloyd, nom miejska jazda ma sie nijak do km na liczniku tu raczej trzeba liczyc w moto godzinach :jezor: moge sie z tym zgodzic ze zuzyciem kół nie

rozrzad AHF

: wt wrz 20, 2011 23:14
autor: m1chal
sluchajcie co dokladnie wchodzi w sklad rozrzadu AHF?? a raczej co najlepiej kupic jezeli chce sie juz robic odrazu... zeby pozniej dwa razy roboty nie bylo... (nie chodzi mi tylko o sam rorząd, tylko tez o rzeczy ktore moze przy okazji warto zrobić)

Re: rozrzad AHF

: śr wrz 21, 2011 07:11
autor: Faja
W tym silniku dodatkowo pompa płynu chłodniczego napędzana jest paskiem rozrządu, więc ją także trzeba wymienić. I zastosuj ten mocniejszy pasek. I przy okazji zerknij na simmeringi na wałkach.

Re: rozrzad AHF

: śr wrz 21, 2011 08:01
autor: wesol
Faja pisze:W tym silniku dodatkowo pompa płynu chłodniczego napędzana jest paskiem rozrządu, więc ją także trzeba wymienić. I zastosuj ten mocniejszy pasek. I przy okazji zerknij na simmeringi na wałkach.
Gdzies to wyczytał kolego ze trzeba?? Zerknij w zestawy rozrzadów nawet w etce to zobaczysz ze pompa nie jest w tym zestawie. Fahoo dobrze gada. PAtryzmy czy nie ma wyciekow z uszczelniaczy ewnetualnie wymieniamy i tak samo z pompą wody. Kół zebatych sie nei wymienia, chyba ze sciety klin jest lub jakies cialo obce pokaleczylo je itp. Pasek jest za miekki by uszkodzic kola zebate. Trzeba by wyjedzic kilka mil km i ze 20-30 pasków wylatać. Pompa wody nie ma wytrzymałosci 120 tys km. Moze pasc zarówno po 250 tys km jak i po 50 tys km. Mozesz mi wierzyc ze na gwarancji nikt ci nie wymieni pompy wody po przebuiegu dajmy na to 50 tys km mimo iz rozrzad do wymiany po 120 tys km.

rozrzad AHF

: śr wrz 21, 2011 16:40
autor: m1chal
sluchajcie dostalem jakby wycene tego wszytskiego co bede potrzebowal:

-pasek rozrządu wzmocniony Gates
-napinacz paska rozrządu INA
-rolka prowadząca INA
-rolka kierunkowa INA
-rolka kierunkowa INA
-pompa wody Ruville , SKF
-pasek wielorowkowy alternatora Gates
-napinacz paska wielorowkowego Ina

w tym rozrzadzie jest az tyle rolek prowadzących i napinających?? :| - ma ktos rysunek rozrzadu do tego silnika?

to chyba wszytsko co bedzie mi potrzebne nie? oprócz płynu chłodzącego

rozrzad AHF

: śr wrz 21, 2011 20:11
autor: wesol
Tak ma sa takie male roleczki i dlatego tyle tego jest. Nie wiem czemu chcesz wymieniac ten napinacz paska PK. Do tanich nie nalezy ale jesli jest sprawny to zaniechaj jego wymiany bo jesli sie upierasz tak koniecznie to jeszcz esprzegielko alternatora bo pasek PK napedza tez i jego no i rolke prowadzacą Pod napinaczem.

rozrzad AHF

: śr wrz 21, 2011 20:48
autor: m1chal
wesol pisze:o jeszcz esprzegielko alternatora
to tez bedzie ale pozniej :)

wesol pisze:no i rolke prowadzacą Pod napinaczem.

czyli jeszcze jedna rolka? :D

Re: rozrzad AHF

: śr wrz 21, 2011 21:20
autor: Faja
W razie czego podaję wymiary simmeringów
32 x 47 x 10 prawoskrętny 2 sztuki, lewoskrętny 1 sztuka.

rozrzad AHF

: śr wrz 21, 2011 21:29
autor: m1chal
a nie 35 x 48 x 10?? ten na wale... jakie jeszcze dwa inne? :|

rozrzad AHF

: śr wrz 21, 2011 21:58
autor: Fahoo
kpl rozrzadu do ahf 460zł po rabatach z pompą wody
ina /skf