Strona 1 z 1

Rolka w rozrządzie z pompą > 10mm

: wt sty 04, 2011 03:21
autor: tower
Czy obecność rolki prowadzącej pasek zlokalizowanej pomiędzy kołem rozrządu a pompą jest istotna dla pracy/bezpieczeństwa silnika z modzoną pompą?

Obrazek

Będzie nowa pompa z większym czołem obudowy z tłoczkiem 10, 11 lub 12mm i agresywną falą. Zastanawiam się czy roztaczać łapę pompy przy której nie mam tego wspornika na rolkę czy ewentualnie kupować łapę od ALH z gotowym otworem i wspornikiem pod tą nią? Rolka na pewno stabilizuje pasek, ale czy zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia na tyle żeby w nią inwestować?

Rolka w rozrządzie z pompą > 10mm

: wt sty 04, 2011 07:56
autor: wesol
rolka zapobiega wpadaniu w drgania paska gdyz odleglosc miedzu kolami jest znaczna wiec i moze lekko falowac zwlaszcza na jalowych obrotach. Mysle ze to zabieg raczej kosmetyczny i zapobiega halasowi niz jakiegos bespieczenstwa. Naciagnij tylko pasek bardziej i bedzie okej.

Rolka w rozrządzie z pompą > 10mm

: pn sty 10, 2011 23:49
autor: arwam
powiem ja w te sposób.
miałem AAZ'a i pompę 11mm, gdzie jak wiemy wtryskiwacze nie stawiają takiego oporu jak w TDI.
rozrząd taki sam jak w TDI po za brakiem w/w rolki.
w 1Z pompa 11mm z "ostrą" falą przewineła się również i 12mm
różnica jest taka że z tą rolką w TDI mimo znacznie większego obciązenia paska nie ma problemu ze zużywającymi się paskami rozrządu w zbyt szybkim tempie.

jak będę składał TD to wykorzystuję cały rozrząd od TDI