Strona 1 z 1

Zakup pompy

: pn sty 03, 2011 16:25
autor: tower
Witam

Jest jakiś sposób by odróżnić pompę boscha od podróbki chińskiej? Zakupiłem dziś bardzo okazyjnie pompę od Kia Carnival 2,9 TD 10mm.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Jeszcze do mnie nie dotarła i nie znam dokładnie jej numeru. Niepokoi mnie nieco jej czystość, wygląda jak chinska podróbka. Podobno była sprawdzana u pompiarza i on ją mógł tak wymuskać. Czy jest mozliwość zeby po numerach zweryfikować czy to oryginał? Czy w ogóle chińskie poddzespoły dla diesli są tak badziewne jak to się czyta?

Zakup pompy

: pn sty 03, 2011 19:54
autor: karol8114
Pompa pochodzi z silnika 2,9 TD 16 V, oryginał Bosch, sam słupek silnika z Mercedesa, turbo koreańskie ale również były montowane GARRETT, alternator oraz rozrusznik MADE IN KOREA.

Re: Zakup pompy

: wt sty 04, 2011 03:31
autor: tower
karol8114 pisze:Pompa pochodzi z silnika 2,9 TD 16 V.
Domyslam się, że oryginał jest boscha, nie wiem tylko czy ktoś sobie w kijance nie wymienił uszkodzonego oryginała na chinską podróbke i chciałbym wiedzieć, czy na tabliczce znamionowej pompy może być jakiś ślad po chińczykach. Sprzedawca nie był chętny robić fotek jej numerów.

Zakup pompy

: wt sty 04, 2011 20:25
autor: karol8114
Przecież piszę że oryginał.

Re: Zakup pompy

: śr sty 05, 2011 01:08
autor: tower
karol8114 pisze:Przecież piszę że oryginał.
No chodziło mi o to czy oryginał się komuś skończył i przed sprzedażą auta nie wlożył zamiennika :jezor: Mniejsza z tym. Pompa już przyszła.
1 460 414 178. Wygląda na zdrową, muszę tylko ją uszczelnić :food:

Mam jeszcze jedno pytanie - ile zębów powinno mieć koło zębate pompy do 1Z? To od kijanki ma 42 zęby. Wydaje mi się że powinno mieć 44 ale nie mam pewności. Rozumiem, że wszystkie koła pomp do klekotów bedą miały tą samą liczbę zębów?

Zakup pompy

: śr sty 05, 2011 18:35
autor: karol8114
Będziesz pompę montował do MTDI?

Re: Zakup pompy

: śr sty 05, 2011 23:57
autor: tower
karol8114 pisze:Będziesz pompę montował do MTDI?
Tak. Pompa jest prawa. Może jest troche egzotyczna, ale widziałem przynajmniej jedno mtdi w takim setapie i chodzi przyzwoicie. Muszę ją tylko całą uszczelnić i wywalić niepotrzebny osprzęt.

Zakup pompy

: pt lut 04, 2011 01:48
autor: BitelsM-tdi
witam
pompa zamontowana ??
zmienialeś coś w środku (fala) czy po prostu tylko montaż
jakie efekty jeżdzi przyzwoicie ??

Re: Zakup pompy

: pt lut 04, 2011 11:44
autor: tower
Musiałem ją rozmontować, bo wiedziałem że leje. W pompie zmieniłem jedynie fale i zaworki ciśnieniowe w głowiczce, do których przykręca się przewody wysokociśnieniowe. Fala i zaworki dałem od 1Z 10mm. Dół pompy oryginał, czyli m.in wałek 20mm, tłoczek/głowiczka 11mm (w pierwszym poście błędnie podałem 10mm), timing i lda. Wszędzie są nowe uszczelki i dodatkowo dałem nowe tulejki na wałek, bo stare były wyrobione.

Ponieważ pompa miała czop kopusu pasujący tylko do uchwytu od bodajże silnika ALH musiałem ów uchwyt rozfrezować.

Mam ostatnio zajęte weekendy i dlatego jeszcze nie zdązyłem jej załozyć, a na codzień auto musi chodzić.

Muszę jeszcze zrobić próbę cisnieniowa czy nic nie leje i mam nadzieje zakładać ją w przyszły weekend.

Mam trochę fotek. Postaram się je wrzucić w najbliższym czasie.