Strona 1 z 1

Pierścionki tłoków

: sob sty 01, 2011 17:44
autor: richi9
Pytanie dotyczy pierścieni tłokowych czy można je wymienić od strony misy olejowej? bez demontażu głowicy...Samochód ma 280tyśkm i kopci po rozruchu na biało ale po chwili mu to przechodzi, znachor badał sprężanie i powiedział ze są różnice dość spore. A to by sie pokrywało z uwaleniem wirnika turbiny i pracy bez oleju ..Silnik to 1.9 TDI PD 115

Pierścionki tłoków

: sob sty 01, 2011 18:06
autor: karol8114
richi9 pisze:Pytanie dotyczy pierścieni tłokowych czy można je wymienić od strony misy olejowej?
Nie ma takiej możliwości, dlaczego chyba nie trzeba pisać.

Pierścionki tłoków

: sob sty 01, 2011 18:10
autor: karol8114
richi9 pisze:kopci po rozruchu na biało ale po chwili mu to przechodzi
Tym bardziej należy ściągnąć głowicę, wymienić uszczelniacze zaworów no i przyjrzeć się zaworom, stąd mogą być różnice w sprężaniu, co to za mechanik ?

Re: Pierścionki tłoków

: sob sty 01, 2011 19:24
autor: richi9
Karol 8114 wiesz jak to mechanik siedzi w swoim stwierdzeniu że silnik do wymiany....A co Ty nA TO?

Pierścionki tłoków

: sob sty 01, 2011 19:39
autor: karol8114
richi9 pisze: A to by sie pokrywało z uwaleniem wirnika turbiny i pracy bez oleju ..Silnik to 1.9 TDI PD 115
Nie bardzo rozumiem co ma wspólnego różnica sprężania w cylindrach z układem smarowania silnika, zmieniałeś turbo?

Re: Pierścionki tłoków

: sob sty 01, 2011 22:33
autor: richi9
No jakis czas temu poszła turbina(pękła ośka) i zanim Teść się spostrzegł silnik jakis czas pracował bez oleju (turbina wywaliła cały olej).Turbina zmieniona a silnik pewnie przytarty z braku smarowania...Teraz kopci na biało chwile po rozruchu i do tego zbiera troszke oleju.A meches stwierdził że silnik jest do wywałki bo remont jest nie opłacalny.

Pierścionki tłoków

: ndz sty 02, 2011 19:22
autor: Maślak
kopci przy rozruchu---> uszczelniacze na 99% do zmiany pierścieni czapka do góry i wtedy bedzie mozna sprawdzic gładzie cylindrów nalac nafty a przedewszystkim dokładnie przyjrzec sie zaworom i prowadnicom, według mnie problem leży u góry czyli w głowicy

Re: Pierścionki tłoków

: ndz sty 02, 2011 23:49
autor: Dziadek54
[quote="richi9"]Pytanie dotyczy pierścieni tłokowych czy można je wymienić od strony misy olejowej? bez demontażu głowicy...


nie ma takiej mozliwosci- niestety bez zdjecia glowicy i odkrecenia misy olejowej nie da sie wymienic.

Pierścionki tłoków

: pn sty 03, 2011 19:11
autor: krzys-jeruzal
Jak pękł wirnik w turbinie to mogło byc ze olej poszedł w sąsący i trafił do tłoków a ze olej jest małoscisliwy więc cos się mogło ugąc np korba , tak jak miał covboy...
w pierwszej kolejnosci zwalic czapke i zobaczyc jak stoją tłoki i głowice do sprawdzenia ...

Re: Pierścionki tłoków

: śr kwie 22, 2015 10:19
autor: berthold61
krzys-jeruzal pisze:Jak pękł wirnik w turbinie to mogło byc ze olej poszedł w sąsący i trafił do tłoków a ze olej jest małoscisliwy więc cos się mogło ugąc np korba , tak jak miał covboy...
w pierwszej kolejnosci zwalic czapke i zobaczyc jak stoją tłoki i głowice do sprawdzenia ...


temat stary ale chyba mam dokładnie to samo , też pękł mi wirnik w turbinie po wymianie turbo chodził dobrze ale że nie wyczyściłem intercolera stało się to drugi raz i już silnik kopci non stop na siwo-biało , choć mam cichą nadzieję że tylko rozrząd przeskoczył (mało prawdopodobne ) ściągam czapę dla potwierdzenia .... tragedia na własne życzenie tylko dlaczego w pierwszym turbo pękł wirnik ? turbo