Strona 1 z 1

AAZ rozrząd a kąt wtrysku

: sob sty 01, 2011 13:57
autor: sato0
Witam
Nurtują mnie ustawiania rozrządu oraz kątu wtrysku.
Wymieniałem uszczelnienie wałaka rozrządu i ściągłem koło z wałka rozrządu (zaznaczyłem sobie znaki na paskach i kołach). Okazuje się że koło z wałka rozrzadu nie jest na klin a stożek i mam problem z ustawieniem. Doczytałem z instrukcji że wał korbowy ustawić na znak w skrzyni 0 oraz podfrezowanie na wałku rozrządu powinno być równolegle do płaszczyzny głowicy (dokladność że szczelinomierzem trzeba zmierzyć przy pomocy plytki xxxx) ale czy wtedy zawory powinny być zamknięte czy otwarte ??
Kąt wtrysku ustawia się za pomoca czujnika zegarowego -tyle doczytałem ale nie wiem jak reguluje się kąt przesuwając pompe wtryskową - jeżeli dobrze rozumiem to odkręca się pompę od podstawy i przesuwając do silnika i odwrotnie powoduje się niewielkie obroty kola zębatego ??

Jest możliwe że przestawienie o 2 zęby na paku rozrządu może dojść do kolizji tłoków z cylindrami ?? Jaka jest wartość graniczna??

AAZ rozrząd a kąt wtrysku

: sob sty 01, 2011 16:08
autor: karol8114
sato0 pisze:zaznaczyłem sobie znaki na paskach
Po co jakie kolwiek znaki na paskach, błąd !
sato0 pisze:Okazuje się że koło z wałka rozrzadu nie jest na klin a stożek i mam problem z ustawieniem.
Przed demontażem należało zapoznać się z instrukcją, a teraz do rzeczy, zamach ustawiasz idealnie na zero, krzywki wałka na pierwszym cylindrze (licząc od rozrządu) mają być skierowane ku górze,załóż koło zębate lekko dokręcając , następnie pasek rozrządu, wycięcie na wałku ma być idealnie równoległe do płaszczyzny głowicy, zaopatrz się w blachę 4 mm i ładnie zablokujesz wałek, w następnej kolejności dokręć koło zębate momentem 45 NM, ważne byś nie używał tej blokady do przykręcenia koła zębatego ponieważ rozszczepi wałek, .

AAZ rozrząd a kąt wtrysku

: sob sty 01, 2011 16:18
autor: karol8114
sato0 pisze:ale czy wtedy zawory powinny być zamknięte czy otwarte ??
Na pierwszym cylindrze będą zamknięte
sato0 pisze:Kąt wtrysku ustawia się za pomoca czujnika zegarowego -tyle doczytałem ale nie wiem jak reguluje się kąt przesuwając pompe wtryskową - jeżeli dobrze rozumiem to odkręca się pompę od podstawy i przesuwając do silnika i odwrotnie powoduje się niewielkie obroty kola zębatego ??
Należy poluzować mocowanie pompy, kąt przyspieszasz wraz z obrotem wału, czyli pchając pompę na silnik, opóźnia się odwrotnie, poprawne ustawienie według książki wynosi 0,93 mm plus minus 2, osobiście ustawiłem na słuch ponieważ czeka mnie demontaż pompy.

AAZ rozrząd a kąt wtrysku

: sob sty 01, 2011 17:36
autor: munior
sato0 pisze:Jest możliwe że przestawienie o 2 zęby na paku rozrządu może dojść do kolizji tłoków z cylindrami ??
Oczywiście
sato0 pisze: Jaka jest wartość graniczna??
:bajer:
Nie ma czegoś takiego,przy rozrządzie nie ma miejsca na experymenty .Domyślam się że experymentowałeś i mogłeś doprowadzić do kolizji tłoków z zaworami :chytry: niestety może cię to kosztować zrzucanie głowicy .Sory ale tak to jest jak się zaczyna robotę bez teoretycznej wiedzy,od tzw.dupy strony

AAZ rozrząd a kąt wtrysku

: sob sty 01, 2011 17:44
autor: Orzeł_01
karol8114 pisze:ważne byś nie używał tej blokady do przykręcenia koła zębatego ponieważ rozszczepi wałek, .
Nie rozumiem :kac: Lekko dokręcić, wyjąć blokadę z wałka rozrządu i dociągnąć momentem 45NM. Czyli przy dokręcaniu wałek rozrządu nie jest zablokowany? :?

AAZ rozrząd a kąt wtrysku

: sob sty 01, 2011 17:57
autor: karol8114
Orzeł_01 pisze: Czyli przy dokręcaniu wałek rozrządu nie jest zablokowany? :?
Główną zaletą stożka jest zaciskanie się.

Re: AAZ rozrząd a kąt wtrysku

: sob sty 01, 2011 18:07
autor: Orzeł_01
karol8114 pisze:
Orzeł_01 pisze: Czyli przy dokręcaniu wałek rozrządu nie jest zablokowany? :?
Główną zaletą stożka jest zaciskanie się.
Dokładnie. Tylko co trzyma koło zębate wałka rozrządu, żeby się nie okręcało razem z wałkiem podczas dokręcania? Rozumiem, że koło pompy wtryskowej jest zablokowane prętem (fi 15,5mm), a koło rozrządu z wałkiem rozrządu są blokowane przed okręcaniem przez pasek rozrządu?

AAZ rozrząd a kąt wtrysku

: sob sty 01, 2011 18:25
autor: karol8114
Ustawiasz na założonym pasku, po ustawieniu dokręcasz,
Orzeł_01 pisze:są blokowane przed okręcaniem przez pasek rozrządu?
dokładnie, kompresja silnika w tym pomoże.

AAZ rozrząd a kąt wtrysku

: sob sty 01, 2011 19:35
autor: Orzeł_01
karol8114, dzięki :pub:
Ostatnio miałem problem bo kupiłem głowicę z dokręconym kołem. Skrzywiłem parę blach którymi blokowałem wałek i koło nie puściło. Problem potęgowało to że głowica była luzem na stole. W obawie przed zmasakrowaniem głowicy, wziąłem się na sposób i obciąłem łeb śruby (drugą śrubę miałem w zapasie). Po tym zabiegu, resztę śruby wykręciłem palcami :bigok:

AAZ rozrząd a kąt wtrysku

: sob sty 01, 2011 19:51
autor: karol8114
Orzeł_01 pisze:Skrzywiłem parę blach którymi blokowałem wałek i koło nie puściło
Dobrze że wałek nie pękł, kiedyś opiszę historię jak brat załatwił wałek na 3 części , zgiął zawór, a to wszystko przy ustawianiu kąta wtrysku w MK 2 1,6 D.

AAZ rozrząd a kąt wtrysku

: śr sty 05, 2011 11:27
autor: sato0
Ustawiłem wszystko na znaki razem ze szczelinomierzem oraz ustawiłem pompę na pręt 15 iles tam. Okazało się ze mialem przestawiony rozrząd o pól ząbka, musiałem jeszcze raz odkręcić te nieszczęsne kolo z wałka rozrządu i ustawić rozrząd a dopiero później dokecić ów koło. Moge stwerdzić że przestawienie o ząbek powoduje takie stuki w silniku jak gdyby tłoki uderzały o głowice a nie zawory drrrrr

dzieki za pomoc

AAZ rozrząd a kąt wtrysku

: śr sty 05, 2011 13:24
autor: Michał_1977
sato0 pisze:Okazało się ze mialem przestawiony rozrząd o pól ząbka,
Temat przeczytałem, a poprzedni mechanik,gdyby przeczytał,to odkręciłby
sato0 pisze:nieszczęsne kolo z wałka rozrządu
i nie byłoby takich jaj :bigok:
sato0 pisze:pól ząbka