tuning 1Z
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
tuning 1Z
witam
posiadam mk3 silnik 1Z 94r chcialbym sie dowiedziec jakimi modyfikacjami moge podniesc moc i moment, na ile dana modyfikacja jest skuteczna , jak to sie ma do spalania i zywotnosci.
moze ktos z was cos "przyzezbil" w takim silniku? jesli byscie mogli mi pomoc bym byl wdzieczny
ps mam mozliwosc zalozenia chipa za ok 700 zlotych - czy to jest cos warte?
pozdrawiam
posiadam mk3 silnik 1Z 94r chcialbym sie dowiedziec jakimi modyfikacjami moge podniesc moc i moment, na ile dana modyfikacja jest skuteczna , jak to sie ma do spalania i zywotnosci.
moze ktos z was cos "przyzezbil" w takim silniku? jesli byscie mogli mi pomoc bym byl wdzieczny
ps mam mozliwosc zalozenia chipa za ok 700 zlotych - czy to jest cos warte?
pozdrawiam
- mi5iek84
- Użytkownik
- Posty: 329
- Rejestracja: sob sty 08, 2005 13:04
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
- Kontakt:
lopolek pisze:mam mozliwosc zalozenia chipa za ok 700 zlotych - czy to jest cos warte?
chip to chyba nie jest najlepszy pomysł, lepiej troszke dołożyć i zainwestować w konkretny program pod twój silnik. zresztą propounuje poszukać troche na forum bo podobne tematy były.
np:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=tdi
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=tdi
ps. jest na forum kolega o nicku GTO, napisz do niego myśle że powinien coś poradzić
PozdroVWienia
[url=http://imageshack.us][img]http://img118.imageshack.us/img118/5306/logoeg5.jpg[/img][/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img118.imageshack.us/img118/5306/logoeg5.jpg[/img][/url]
To jest warte dokładnie 700złmi5iek84 pisze:ps mam mozliwosc zalozenia chipa za ok 700 zlotych - czy to jest cos warte?
Jestem przeciwnikiem wkładania chipa, choć lepsze to niz box - Zdecydowanie najlepszym (i najdroższym) rozwiazaniem jest virus - czyli modyfikacja sterownika pod konkretne auto.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Box - układ elektroniczny (z reguły analogowy) oszukujący ECU, powoduje podniesienie dawki paliwa - jest to berdziej rozbudowana wersja popularnego na Allegro rezystora
Zalety - łatwy montaż i demontaż - istotne w przypadku gdy auto jest na gwarancji, lub niechcemy pruc kompa, jeśli nie ma innej mozliwości modyfikacji. Przystepna cena.
Wady - mały przyrost mocy i momentu, czeste notlaufy spowodowane duzą bezwładnością turbiny.
Chip - gotowy eprom z zapisanymi mapami wtrysku i doładowania pod konkretny sterownik - raczej do starszych aut, których nie mozna robic przez złącze diagnostyczne.
Zalety - duzo wieksze przyrosty mocy i Nm, cena nizsza niż wirusa
Wady - jest to kopia softu robiona przez któregoś z tunerów do jakiegos auta - jest kilka mozliwości - albo bedzie akurat, albo za słaby, albo za mocny - wszystko zalezy od stanu silnika i osprzetu jaki mamy, a takze naszych wymagań.
Wirus - modyfikacja oprogramowania sterownika dla konkretnego auta i konkretnego kierownika. Gotowy soft z poprawionymi mapami tuner modyfikuje na hamowni pod nasza noge i auto. Mamy mozliwośc dostosowania charakterystyki silnika do naszego stylu jazdy z uwzględnieniem możliwości samego silnika i osprzetu. Przy dodatkowych modyfikacjach (inne wtryski, turbo itp) jest to jedyny sposób na zestrojenie wszystkiego do kupy.
Zalety - dowolne kształtowanie charakterystyki silnika (z uwzglednieniem powyzszych), potwierdzone wyniki na hamowni. Z reguły po poźniejszych modyfikacjach osprzętu strojenie mamy gratis lub za niewielkie pieniądze.
Wady - w zasadzie tylko jedna - cena.
Zalety - łatwy montaż i demontaż - istotne w przypadku gdy auto jest na gwarancji, lub niechcemy pruc kompa, jeśli nie ma innej mozliwości modyfikacji. Przystepna cena.
Wady - mały przyrost mocy i momentu, czeste notlaufy spowodowane duzą bezwładnością turbiny.
Chip - gotowy eprom z zapisanymi mapami wtrysku i doładowania pod konkretny sterownik - raczej do starszych aut, których nie mozna robic przez złącze diagnostyczne.
Zalety - duzo wieksze przyrosty mocy i Nm, cena nizsza niż wirusa
Wady - jest to kopia softu robiona przez któregoś z tunerów do jakiegos auta - jest kilka mozliwości - albo bedzie akurat, albo za słaby, albo za mocny - wszystko zalezy od stanu silnika i osprzetu jaki mamy, a takze naszych wymagań.
Wirus - modyfikacja oprogramowania sterownika dla konkretnego auta i konkretnego kierownika. Gotowy soft z poprawionymi mapami tuner modyfikuje na hamowni pod nasza noge i auto. Mamy mozliwośc dostosowania charakterystyki silnika do naszego stylu jazdy z uwzględnieniem możliwości samego silnika i osprzetu. Przy dodatkowych modyfikacjach (inne wtryski, turbo itp) jest to jedyny sposób na zestrojenie wszystkiego do kupy.
Zalety - dowolne kształtowanie charakterystyki silnika (z uwzglednieniem powyzszych), potwierdzone wyniki na hamowni. Z reguły po poźniejszych modyfikacjach osprzętu strojenie mamy gratis lub za niewielkie pieniądze.
Wady - w zasadzie tylko jedna - cena.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
dzieki Corvax to sie nazywa profesjonalizm jeszcze tylko jesli ktos mi podal by ceny boxa,chipa i wirusa to bylbym baaaardzo wdzieczny.pozdro
[ Dodano: Pią Lut 24, 2006 23:02 ]
znalazlem taka stronke z cenami tuningu mocy.co powiecie o tym cenniku??co z tego zestawu jest godne zainteresowania?http://www.vtech.pl/ceny.html
[ Dodano: Pią Lut 24, 2006 23:02 ]
znalazlem taka stronke z cenami tuningu mocy.co powiecie o tym cenniku??co z tego zestawu jest godne zainteresowania?http://www.vtech.pl/ceny.html
ale przed modyfikacjami chyba najlepiej zmienic wtryski.najpierw zalozyc od 110 konnego(najlepsze AFN?)a dopiero pod te wtryski wirus?cholera to troche drogo poniewaz ktos sie tu chwalil ze kupil wtryski AFN i kosztowaly go ponad 900 zl plus wirus za 1500zl.ale za to minimum 30 koni wiecej i z 200NM w momencie obrotowym.
Lopolek to zależy na jakie przyrosty mocy liczysz i zasobność twojego portfela. Jeśli zadowoli cię około 110 KM to wystarczy ingerencja w ECU silnika (Chip tuning). A jeśli chcesz więcej to odpuść sobie narazie wtryski i inne pierdółki tylko zacznij szukać nowszego jednopłytowego ECU silnika. Co do spalania (jeśli program jest zrobiony ok) i żywotności, twoja noga jest tu wyznacznikiem oraz to jak eksploatujesz swojego dieselka.
Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 126 gości