Strona 1 z 1

Koło pasowe na wale korbowym - symetria rozstawu otworów

: śr gru 29, 2010 14:13
autor: mnt1984
Cztery miesiące temu wymieniałem koło pasowe. Chodziło idealnie równo, niestety musiałem wymienić bo gdy samochód trochę postał, po odpaleniu piszczało. Kupiłem nowe, firmy Corteco. Po jego zamontowaniu piski ustały. Kilka dni temu zauważyłem, że koło to delikatnie drga - te nowe wielorowkowe oraz to drugie które napędza wspomaganie. Dzisiaj je odkręciłem i zauważyłem że otwory w które wchodzą 4 śruby nie są symetrycznie rozłożone względem siebie - w tym nowym kole oraz w tym starym. Chciałbym się dowiedzieć czy to normalne? nie pamiętam jak to wyglądało na nowym kole przed jego założeniem, nie zwróciłem na to uwagi. I jeszcze jedna sprawa, z jakim momentem powinny być dokręcone te 4 śruby? Dodam też że tej środkowej śruby nie ruszałem.

Dotyczy to Golfa III 97 1.9TDI ozn. silnika: ALE

Poniżej zdjęcia starego koła (chyba oryginał):

Obrazek

Obrazek

A tutaj to drugie koło Corteco:
(Na drugim zdjęciu Corteco dolny lewy otwór jest też jakby niesymetrycznie wywiercony w porównaniu z pozostałymi.)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Koło pasowe na wale korbowym - symetria rozstawu otworów

: śr gru 29, 2010 14:17
autor: ciachotdi
to ze nie sa symetryczne to normalka

Koło pasowe na wale korbowym - symetria rozstawu otworów

: śr gru 29, 2010 14:29
autor: mnt1984
Dzięki za szybką odpowiedz, a wiesz może z jakim momentem powinny być dokręcone te 4 śruby? W "sam naprawiam" znalazłem że ma to być 25 Nm, ale dotyczy to silników 1Y i AAZ.