Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 59
- Rejestracja: ndz sie 31, 2008 14:11
- Lokalizacja: Suwałki
Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!
Witam Klubowiczów!
Proszę was o ocenę paramtrów korekcji wtrysku wg VAG-COMa. Od razu powiem, że szukam przyczyny kiepskiego odpalania na zimnym, na ciepłym pali od strzała. Kąt wtrysku ustawiałem wg wskazówek z forum i tylko wtryski mi zostały do sprawdzenia. Zanim sprawdzę je u fachowca, proszę was o ocenę parametrów korekcji wtrysku. Z tego, co zdąrzyłem na forum przeczytać to sporo można z tego się dowiedzieć odnośnie kondycji silnika. Oto parametry:
Cyl. 1 (-0.9)
Cyl. 2 (-0.9)
Cyl. 3 (+1.7)
Czwarty jest to "0" bo to chyba chodzi o ten sterujący. Martwi mnie ten trzeci cylinder i ta dodatnia i dość spora korekcja. Czy wtryski leją według was na podstawie tych wskazań? Proszę o opinie i dziękuję z góry za odpowiedzi. I jeszcze jedno, co oznacza fakt, że jest dodatnia lub ujemna korekta? Od czego to zależy? Dzięki z góry i pozdrawiam...
Proszę was o ocenę paramtrów korekcji wtrysku wg VAG-COMa. Od razu powiem, że szukam przyczyny kiepskiego odpalania na zimnym, na ciepłym pali od strzała. Kąt wtrysku ustawiałem wg wskazówek z forum i tylko wtryski mi zostały do sprawdzenia. Zanim sprawdzę je u fachowca, proszę was o ocenę parametrów korekcji wtrysku. Z tego, co zdąrzyłem na forum przeczytać to sporo można z tego się dowiedzieć odnośnie kondycji silnika. Oto parametry:
Cyl. 1 (-0.9)
Cyl. 2 (-0.9)
Cyl. 3 (+1.7)
Czwarty jest to "0" bo to chyba chodzi o ten sterujący. Martwi mnie ten trzeci cylinder i ta dodatnia i dość spora korekcja. Czy wtryski leją według was na podstawie tych wskazań? Proszę o opinie i dziękuję z góry za odpowiedzi. I jeszcze jedno, co oznacza fakt, że jest dodatnia lub ujemna korekta? Od czego to zależy? Dzięki z góry i pozdrawiam...
- golfer_1984
- VW Baron
- Posty: 3387
- Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
- Lokalizacja: PODKARPACIE
- Kontakt:
Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!
TDI_power_vw, auto rozgrzane było?? coś jest nie tak wlaśnie z tym trzecim cyl. bo za dużo wskazuje. Ale te korekcje nie świadczą o stanie wtrysków, trzeba je wyciagnąć i dać do pompiarza na pomiar na specjalnej maszynie.
Kąt wtrysku ile wynosi??
Kąt wtrysku ile wynosi??
MK5 GTI DSGhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=467361
GTI TDI 20 JAHREhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=263904
GTI TDI 20 JAHREhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=263904
- twardy
- Forum Master
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- Kontakt:
Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!
Korekcja jest w normie + - 2 czyli u Ciebie OK.
Zrób test i nalej jakiś preparat do czyszczenia wtrysków i spradz ponownie .
Kiedyś sprawdzałem i ładnie sie poprawiły .
Zrób test i nalej jakiś preparat do czyszczenia wtrysków i spradz ponownie .
Kiedyś sprawdzałem i ładnie sie poprawiły .
10mm+1,3bara=1VSTD :-)
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10581
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!
niby w normie ale najlepiej jak jest bliżej zera /0/, i tak jak napisali poprzednicy to nie świadczy o stanie wtrysków a bardziej o kondycji poszczególnych cylindrów, na trzecim może być słabsza kompresja dlatego podczas regulacji spoczynkowej dostaje więcej paliwa
-
- Mały gagatek
- Posty: 59
- Rejestracja: ndz sie 31, 2008 14:11
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!
Kąt wtrysku mam ok. 54 (przy 90 stopniach), pomiar korekcji wtrysku był też robiony przy 90 stopniach. Urzyłem środka STP formuła do czyszczenia wtryskiwaczy diesela i przejechałem na nim jakie 300km już. Na razie bez większego skutku. Poza tym wszystko mam w normie, świece żarowe też sprawdzałem - grzeją, czas grzania też spoko bo przy -7 stopniach na zewnątrz to jakie 4-5 sek. grzeją. Poza tym prąd do nich dochodzi i nie wiem co jest. Tylko wtryski mi zostały i pompa, ale ona chyba jest ok bo tylko na zimnym pali ciężko. Dodam, że ostatniej zimy auto w najgorsze mrozy po -20 stopni paliło góra po dwóch obrotach wału. Akumulator mam ok bo też był sprawdzany przyrządem i stan naładowania jest ok pełny. Chciałem się zapytać o te korekcje bo z nich trochę można wywnioskować na temat silnika i stanu wtryskiwaczy. Niedługo będę chyba wyciągał wtryski i dam na stół próbiorczy czy jakoś tam. Proszę mimo to o jakieś sugestie, co trzeba sprawdzić jeszcze. Dzięki za porady:)
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10581
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!
pozostaje jednak kwestia świec, może i grzeją tylko pytanie jak
- golfer_1984
- VW Baron
- Posty: 3387
- Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
- Lokalizacja: PODKARPACIE
- Kontakt:
Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!
zmniejsz kąt wtrysku na po niżej 50, filtr paliwa dawno wymieniany??
MK5 GTI DSGhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=467361
GTI TDI 20 JAHREhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=263904
GTI TDI 20 JAHREhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=263904
- twardy
- Forum Master
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- Kontakt:
Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!
Ja sprawdzałem korekcje przed i po zalaniu STP to ładnie się zmniejszyły , dlatego to podpowiadałem,
pozdr
pozdr
10mm+1,3bara=1VSTD :-)
-
- Mały gagatek
- Posty: 59
- Rejestracja: ndz sie 31, 2008 14:11
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!
Widzę, żr jest sporo zaintereoswanie moim problemem, co mnie cieszy i dziękuję wszystkim za rady:) Filtr zmieniany był miesiąc temu razem z zaworkiem przeciwzwrotnym paliwa, który jest na filtrze. Nic nie dało. Kąt wtrysku był przed ustawianiem niższy niż mam teraz i auto też kiepsko paliło. Wcześniej miałem kąt wtrysku 38. Później ustawiałem na 45 i nawet na 100 i efekt ten sam, czyli mizerny. W tym tygodniu wyjmę wtryski i zobaczę co jest, bo po konsultacjach z mechanikiem stwierdził on, że przy lekkim braku kompresji na jednym cylindrze to silnikiem by rzucało po odpaleniu, ale miałby wtedy gorsze osiągi. U mnie spadku osiągów nie widzę. Wiadomo zima to nie można nigdzie przycisnąć, ale idzie ładnie i wkręca się na obroty równo. Poklepie się jakąś minutę na jałowym to zaczyna równo chodzić i jest git. Jak coś będę wiedział i coś się wyjaśni to dam znać na forum by inni mieli łatwiej niż ja:) Dzięki za udział w dyskusji wszystkim z forum...Szczęśliwego Nowego Roku chłopaki!!!
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10581
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!
twardy pisze:Ja sprawdzałem korekcje przed i po zalaniu STP to ładnie się zmniejszyły , dlatego to podpowiadałem,
pozdr
a u mnie nic się nie zmieniło po wlaniu STP i wątpię żeby się zmieniło po jakimś STP, raczej inne warunki podczas dokonywania pomiaru miały na to wpływ
-
- Mały gagatek
- Posty: 59
- Rejestracja: ndz sie 31, 2008 14:11
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!
Witam! Wczoraj byłem u znajomego pompiarza, gość siedzi w tym już ponad 30 lat. Sprawdził mi wtryski i wszystkie były sprawne oprócz jednego, który leje. Mówił, że jeszcze można na nim jeździć, nie jest to groźne dla silnika, ale ciężko będzie palił na mrozie i porannym rozruchu, bo pompa na pierwszy zimny rozruch daje duże ciśnienie i paliwo jest na jednym cylindrze słabo rozpylone. Dziś będę miał nową końcówkę wtryskiwacza do moich wtrysków. Zamiennik, ale boscha i co o dziwo nie aż tak drogo bo po znajomości łatwione w sklepie moto. Zobaczymy jak to będzie chodzić. Zanim włożę wtrysk do głowicy to się do pompiarza przejadę i sprawdzę jego działanie jeszcze raz. Mówił mi, że nowa końcówka i powinno grać wszystko. Gość się zna bo takie pompy jak my mamy w dieslach to on codziennie kilka rozbiera. Mówił, że jak nie ma błędów na vag-u odnośnie pompy, dawka w normie i kąt to po zrobieniu tego wtrysku będzie palił od strzału bo reszta wtrysków jest jak nowa tylko jeden na pierwszym cylindrze siadł. Przy okazji podmieniłem kolejność wtrysków i ten lejący ustawiłem na drugi gar no i korekcje po zagrzaniu mam inne. Wszystkie są na minusie (-0,4 -0,5 - 0,7) a czasem to i zeszły do zera na dwóch cylindrach po klórymś odpaleniu z kolei. Dam znać jak temat się wyjaśni. To tyle pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi chłopaki. Mam nadzieję, że i ja swoim postem komuś pomogłem!
-
- Mały gagatek
- Posty: 59
- Rejestracja: ndz sie 31, 2008 14:11
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!
No i po montażu końcówki wtrysku. Niby lepiej, ale poprawy do stanu sprzed niecałego roku jak nie było tak nie ma. Dalej kiepsko pali mimo grzania świec dość długiego. Nie wiem, co może być dalej. Sprawdzę chyba kompresję w cylindrach bo wierzyć mi się nie chce, że wszystko jest ok. Trzeba kręcić jakie 5 razy zanim odpali na mrozie ok -5 stopni. W tamtą zimę to było nic, palił od strzała przy -15 stopniach. Denerwuje mnie to muszę przyznać...proszę o dalsze sugestie chłopaki bo oleju strasznie nie bierze (jakieś 350ml na 1000km). W tamtą zimę też tyle brał i był spokój i palił. Wezmę zerknę do vaga jeszcze i zwiększe dawkę rozruchową i sprawdzę reszte paramtrów pompy to może coś się wyjaśni, ale to jutro:)
-
- Mały gagatek
- Posty: 59
- Rejestracja: ndz sie 31, 2008 14:11
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!
Proszę o kolejne sugestie co jeszcze sprawdzić oprócz kompresji. Dodam, że na jednym cylindrze dalej mam korekcję na +1mg a na reszcie po minusach. Pompiarz mówił, że jak są korekcje minusowe to dobrze, gorzej jak jest na plus bo coś się może dziać z kompresją na tym cylindrze. Jak wy to oceniacie? Po nowym roku mierzę kompresję i w razie co ściągam głowice z ojcem no i do roboty.
- golfer_1984
- VW Baron
- Posty: 3387
- Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
- Lokalizacja: PODKARPACIE
- Kontakt:
Proszę o ocenę parametrów korekcji wtrysku!!!
TDI_power_vw, jak masz +1 to nie znaczy żeby od razu ściągać głowicę bo to nic nie zmieni, a odpalał będzie dalej tak samo.
pisałeś że rano coś poklepie przez minutę?? tzn. nie równe obroty?? telepie budą??
pisałeś że rano coś poklepie przez minutę?? tzn. nie równe obroty?? telepie budą??
MK5 GTI DSGhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=467361
GTI TDI 20 JAHREhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=263904
GTI TDI 20 JAHREhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=263904
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 110 gości