Strona 1 z 2

Zapowietrzony MK2 - diesel na turbinie.

: czw lut 16, 2006 10:24
autor: sadek
Siema,mam problem z odpalenie mk2 1.6TD . na 100% jest zapowietrzony,czy ktos moze mi wytlumaczyc krok po kroku jak go odpowietrzyc ?? Pozdrawiam.

: czw lut 16, 2006 10:25
autor: Fox_00
Powinieneś oczywiście wlac ropke i on sam powinien podciągnąć ją do silnika, jeśli masz dobry akumulator... przynajmniej tak pisze w instrukcji obsługi :)
nigdy mi się jeszcze nie zapowietrzył :chytry:

: czw lut 16, 2006 10:27
autor: TAZ
Popuszczasz przewody do wtrysków na pompie, tylko nie za mocno i kręcisz rozruchem, jak już stwierdzisz, że z pompy idzie tylko ropa to zakręcasz przewody, potem zabierasz się za wtryskiwacze. Popuszczasz przewody pojedynczo i to samo, jak z całego przewodu wyjdzie powietrze (bąbelki) to zakręcasz i następny, po całej operacji wtryskiwacze resztki ropy same wypchną. Warunek dobrych wyników to dobry akumulator.

: czw lut 16, 2006 10:36
autor: rogra
mam ten sam problem,bo zabrakło mi ropy i teraz jak wlałem ropę to musze długo kręcić akumulator mam nowy więc kręce aż odpali ,odpala i chodzi ale po paru minutach gaśnie i znów musze kręcić długo,jak zgaszę silnik to w wężyków od pompy który wraca do filtra widzę bąbelki,jak mam to odpowietrzyć?????????

: czw lut 16, 2006 10:41
autor: Michael G60
A może pomoże zalanie filtra paliwa...

: czw lut 16, 2006 11:13
autor: TAZ
Tylko do pełna, żeby powietrza nic nie zostało.

: czw lut 16, 2006 11:15
autor: piter13
a nie było by szybciej wlac ropy do pompy

: czw lut 16, 2006 12:15
autor: sadek
Ja mialem taka akcje...przyjechalem do domu....i mialem juz totalna rezerwe...praktycznie wskaznik byl na rowno z rezerwa...ale autko chodzilo...wstawilem go do garazu,normalnie go zgasilem.Przychodze nastepnego dnia i juz lipa...nie chce odpalic!zalalem bak (ok.5 litrow) powinno wystar czyc..niei jakos go odpowietrzalem...ale bez skutku,pluje z przewodu przy wtrysku,ale nie wiem ile ma ciec i jak dlugo musze go menczyc...aku mam nowe

PS. to wypowiedzi mojego kolegi, a nie moje, ja je tylko tu zamieszczam na moim koncie bo on nie ma swojego na forum. Pozdro. :bigok:

: czw lut 16, 2006 12:22
autor: rogra
to jak mam odpowietrzyć?????odkręcić przeowdy od pompy?

: czw lut 16, 2006 13:11
autor: sadek
Wydaje mi sie ze go odpowietrzylem...ropa cieknie z przewodow...ale nie odpala...nawet nie pyrknie!z rury wydechowej leci baly dym...nie niebieski,czarny czy jakis tam!Jest bialy i zajezdza ropa...co to... :weedman:

: czw lut 16, 2006 13:18
autor: solowa123
rogra pisze:mam ten sam problem,bo zabrakło mi ropy i teraz jak wlałem ropę to musze długo kręcić akumulator mam nowy więc kręce aż odpali ,odpala i chodzi ale po paru minutach gaśnie i znów musze kręcić długo,jak zgaszę silnik to w wężyków od pompy który wraca do filtra widzę bąbelki,jak mam to odpowietrzyć?????????
jak odpala i gasnie to przyszła pora na filtr paliwa na bank

: czw lut 16, 2006 13:21
autor: Cinek
można porozkręcać wszystko i potem odpowietrzać etapami jak mówi TAZ, jednak powinien sie sam odpowietrzyć. jak już zaciągnie paliwa to bedzie kulał coraz mniej aż w końcu bedzie równo chodził. rozbierałem niejeden raz i zawsze najpierw wszystko poskręcałem a potem samym rozrusznikiem 3x max i chodził. rurki musisz poskręcać przed ostatecznym odpalaniem. jak ci bedzie ciekła ropa to w życiu nie odpalisz bo ciśnienia nie bedziesz miał

: wt lut 21, 2006 09:27
autor: rogra
u siebie już problem rozwiązałem a była to wina wężyka który doprowadza ropę od filtra do pompy tzn.przy pompie był nadpękniętyi delikanie uciekała ropa ,wymieniłem go chwilę po kręciłem i zaskoczył,jak już zaskoczył to zaskakuje do dziś

: wt lut 21, 2006 09:57
autor: racer18
Powiem krótko... jeśli dieselek jest zapowietrzony to wystarczy zalać paliwa do baku i pokręcić troszke a jeśli to nie wystarcza to znaczy że jest to oznaka delikatnego zużycia ukł. zasilania. Trzeba wtedy zalać filtr paliwa (po brzegi), zdjąć przewód przed pompą, zakręcić rozrusznikaiem i sprawdzić czy filtr puszcza paliwo. Jeśli tak to po założeniu wężyka należy zabrać się za odpowietrzanie wtrysków w kolejności wtrysku(jak dobrze pamiętam to jest 1342) dlatego że jak odpowietrzy się 2 to reszta już złapie i koniec odpowietrzania. Jeśli jest już odpowietrzony a leci biały dym z rury to ja zawsze stosowałem metodę "na knota". Trzeba polać kawałekk szmatki na kijku ropą, podpalić i podczasz kręcenie rozrusznikiem przyłożyć do kolektora ssącego po odpięciu przewodu od filtra. MUSI ZADZIAŁAĆ!!!!.
Powodzenia :-)