Strona 1 z 2
Świszczenie Turbiny
: pt gru 10, 2010 02:30
autor: michasobczyk
Witam, pytanie czy to normalne w TDI z grupy Volswagena, silnik ARL . Silnik idealnie odpala jeździ, turbina nie przyrywa elegancko pracuje, na hamowni mocy jak seria nawet troche wiecej. Jednak po dodaniu gazu zwłaszcza na zimnym silniku słychać głośne świszczenie turbiny wraz ze zwiekszaniem obrotów, czy to normalne w tym silniku czy turbina nie długo odmówi posłuszeństwa? Czy to może zmienna geometria łopatek, bo jadąc nowym autem z takim cudem też było słychać świst na niskich obrotach, ale nie aż tak.
Świszczenie Turbiny
: pt gru 10, 2010 09:53
autor: bieniek1984
Powiem ci kolego ze często czytałem o tym czy jak słychać świst turbo to zle czy dobrze. Nikt nie potrafi dokładnie tego określić. Najprostrzą metodą jest sprawdzene luzów na wałku wirnika. Jeżeli sa minimalne to nie jest tak zle ale jak są duże no to się robi nieciekawie. Mogą byc poprzeczne i wzdłużne. Warto sprawdzić jak jest w miarę dobre dojście.
Świszczenie Turbiny
: pt gru 10, 2010 10:26
autor: mara_010
Dokladnie te świszczenie to jedni mowi ze zle a inni mówią ze to normalne zachowanie turbo. Sprawdz luzy a potem ogladnij uklad wydech moze gdzies jest dziurka(bo u kumpla swiszczała głosniej turbina jak miał dziurawy wydech
załatał i przestało świszczeć)
Świszczenie Turbiny
: pt gru 10, 2010 19:53
autor: mxsebek
I jeszcze jedno, jak nie ma katalizatora to będzie szwiszczecz aż miło
, u mnie w ALH jak wyciąłem kata to swiszczy z wydechu ale mi to bardziej pasuje niż przeszkadza.
Świszczenie Turbiny
: pt gru 10, 2010 20:15
autor: michasobczyk
no to chyb wszystko ok kata nie ma i koncówy chyba troche dziurawy bo z tyłu auta coś syczy, dzieki Panowie
Re: Świszczenie Turbiny
: sob gru 11, 2010 16:57
autor: xxxGlaDxxx
michasobczyk pisze:no to chyb wszystko ok kata nie ma i koncówy chyba troche dziurawy bo z tyłu auta coś syczy, dzieki Panowie
Jak syczy to na 99% masz siatkę w ukladzie wydechowym urąbaną
I przez to też może być bardziej słychać turbo
Świszczenie Turbiny
: sob gru 11, 2010 19:09
autor: mara_010
a nic nie robiles z kolektorem moze cos byc nie dokrecone
Świszczenie Turbiny
: sob gru 11, 2010 19:31
autor: lukaszmarki
witam podpinam sie po temat .. tez mam wycietego kata swiszczy miło ale teraz jak odpale po nocce i zacze jehcac to swiszczy głosniej ale jak sie rozgrzeje jest ciszej
nie jest to dziwne
Świszczenie Turbiny
: sob gru 11, 2010 20:10
autor: mxsebek
Tak jak pisałem po wycięciu katalizatora gwiżdze z końcówki tłumika aż miło
nic w tym dziwnego turbo ma wolny przelot (nie dławi go kat) poza końcowym tłumikiem i będzie gwizdać, u mnie np. po odpaleniu lekko gwizda póżniej troszkę głośniej ale mi to bardziej się podoba jak przeszkadza
Świszczenie Turbiny
: sob gru 11, 2010 20:59
autor: dawidb1987
nie orientuje sie wiec pytam
w moim mk3 tdi AHU można wyciać kata i tez bedzie gwizdało ????
Świszczenie Turbiny
: sob gru 11, 2010 21:45
autor: inż. Mk2_marcin
michasobczyk, jak będziesz dawał za dużo gazu na zimnym silniku zwłaszcza zimą to Turbo ci się rozleci
Świszczenie Turbiny
: sob gru 11, 2010 21:57
autor: dawidb1987
za dużo to znaczy ile??? 3.5 tys ??? czy 4.5 tys onr/min???
Świszczenie Turbiny
: sob gru 11, 2010 22:05
autor: inż. Mk2_marcin
powiedzmy że do 3,5 jak osiągnie chociaż z 70*C to można śmiało szybciej przyspieszać
dokładnie chodzi mi o mrozy a dokładniej różnice temperatury
jak jest powiedzmy -5*C i jak dajesz dużo gazu to temperatura podnosi się gwałtownie i może coś się rozszczelnić lub jakieś tam uszczelki i inne rzeczy mogą ulec szybszemu zużyciu lub po prostu pęknąć
może nie tak do razu ale po którejś z takich prób może się źle skończyć
Świszczenie Turbiny
: sob gru 11, 2010 22:13
autor: dawidb1987
to chyba dramatu nie ma bo zima, to do siebie ma, że nie pogonie
wiec i motór ma czas na łapanie temp. będę drążyć temat, ale do kanału to sie zapewne po zimie wybiore he he